Toon posts:

Lightscribe DVD's, afbeeldingen meer contrastrijk maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort lightscribe dvd's om mijn foto's op te slaan.
Misschien de verkeerde sub-groep hiervoor maar toch, verschilt het per
merk hoe contrastrijk de labels van de dvd's gebrand worden? Ik gebruik nu
Philips dvd's maar vind de gebrande afbeeldingen maar flets en veel te licht, ik had er meer
van verwacht eerlijk gezegt:(((
Het zwart dat er opgebrand wordt is niet echt zwart maar een soort van
bruinachtig/grijs tegen een goudkleurige achtergrond.
Software die ik gebruik is Sonic Express labeler.

Misschien kan iemand eens advies geven hoe de afbeeldingen donkerder worden
of een ander merk dvd's aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zelf al een tooltje gevonden om het contrast te verhogen op je lightscribe dvd's:

http://lightscribe.com/support/index.aspx?id=306

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:26:
Ik heb hier zelf al een tooltje gevonden om het contrast te verhogen op je lightscribe dvd's:

http://lightscribe.com/support/index.aspx?id=306
Gebruik die tool ook, ziet er een stuk beter uit dan voorheen.
Alleen jammer dat de brand/print-tijd een stuk omhoog gaat wat opzich ook wel logisch is.

Toch wel waard vind ik.

Systeem Specs

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gewoon 2x onder lightscribe doorhalen, dan krijg je donkerdere plaatjes.
Iig, dat was de tip van Tomshardwareguide toen ze het uitgeprobeerd hebben.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:33:
gewoon 2x onder lightscribe doorhalen, dan krijg je donkerdere plaatjes.
Iig, dat was de tip van Tomshardwareguide toen ze het uitgeprobeerd hebben.
Krijg je dan niet dat de afbeeldingen iets verschoven over elkaar heen komen te liggen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik brand met Nero en de logo's worden contrastrijker aan de hand van de kwaliteitsinstelling. Op "Best" worden ze vanzelfsprekend mooi duidelijk, alleen duurt het branden erg lang.

🖥️ | 🚗

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:42:
[...]

Krijg je dan niet dat de afbeeldingen iets verschoven over elkaar heen komen te liggen?
Lightscribe schijfjes hebben een ring in het midden waarop de boven en onderkant van de schijf zijn aangegeven en de brander leest dat, dus zal je plaatje gewoon recht bovenop de vorige gemonteerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn tooltje duurt het in Sonic Express labeler nu 31 minuten op "best" alvorens een dvd's gebrand is met label erop, maar het resultaat mag er nu wezen :9~ Prachtige donkere en contrastrijke afbeeldingen. Ik zal er eens een foto van posten als er interrese voor is.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-02 15:01
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:56:
Met mijn tooltje duurt het in Sonic Express labeler nu 31 minuten op "best" alvorens een dvd's gebrand is met label erop, maar het resultaat mag er nu wezen :9~ Prachtige donkere en contrastrijke afbeeldingen. Ik zal er eens een foto van posten als er interrese voor is.
Jazeker :Y !

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 13:39
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:56:
JA! Doen :D. Heb het ook op me brander zitten, maar der nooit naar omgeken. Zijn die speciale dvd's echt duur, lijkt me wel leuk voor op een aantal speciale dvd's enz :)

Specs!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 23:29
McKaamos schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:54:
[...]

Lightscribe schijfjes hebben een ring in het midden waarop de boven en onderkant van de schijf zijn aangegeven en de brander leest dat, dus zal je plaatje gewoon recht bovenop de vorige gemonteerd worden.
Dit is bij mij iig tot nu toe 1x mislukt, de 2e poging was 30 graden gedraaid t.o.v. de 1e. Dat was ook de enige keer dat ik een dubbele exposure geprobeerd heb.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 02-01-2007 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier een idee hoe het eruit ziet, tis helaas een ingeflitste foto. Zal er morgen een met daglicht maken.
Zonder tooltje is het contrast en zwarte kleur bijzonder laag.

Afbeeldingslocatie: http://www.dicasa.nl/littleman1.jpg

Met vingervlek, te laat gezien voor ik de foto maakte 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.dicasa.nl/littleman2.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 21:47 ]

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
ik wist niet dat lightscribe zo vet is, ik moet mijn brander ook maar eens dat lightscribe laten doen, de dvd's heb ik al+ de software en de brander alleen nooit zin om te testen, maar dat ga ik maar eens doen

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:16:
[...]

JA! Doen :D. Heb het ook op me brander zitten, maar der nooit naar omgeken. Zijn die speciale dvd's echt duur, lijkt me wel leuk voor op een aantal speciale dvd's enz :)
5 dvd's van Philips koste me 8,95 bij MM in Heerlen. Niet erg veel meer dan normale dvd's dus. Het schijnt dat Lightscribe er op gewone cd's veel beter uitziet omdat de laser niet door 2 lagen heen hoeft te branden.

Er komen binnenkort ook andere kleuren uit dan alleen de gouden. Perfect zou zijn een witte die dan zwart gebrand wordt, of een zwarte die witte afbeeldingen geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 21:53 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

8.95 voor 5 schijfjes? holy shit...
ik betaal nog geen 25 euro voor 50 schijfjes met hoesjes... das dan wel niet lightscribe, maar wel extreem veel minder, en ik vind dat de prijs voor lightscribe echt niet zoveel meer per disk waard is...
minder dan 50cent vs 1.80 per disk vind ik nogal een verschil...

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag in de stad, meer merken dan Philips en Imitation leveren de Lightscribe dvd's niet :? Heb me maar 3 pakken van Philips gekocht, op Imitation heb ik het niet zo.
En voor normale cd's met Lightscribe hoef je al helemaal nergens aan te kloppen. Ik ben toch bang dat dit een flop gaat worden op den duur.
Als iemand een adresje weet voor de normale Lightscribe cd's hoor ik dat graag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 16:46 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ TS: Je gebruikt ze om foto's op te branden en je post 2 foto's van film-dvd's :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:47:
@ TS: Je gebruikt ze om foto's op te branden en je post 2 foto's van film-dvd's :9
Ook voor films zijn ze natuurlijk leuk _/-\o_

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:45:
Ik was vandaag in de stad, meer merken dan Philips en Imitation leveren de Lightscribe dvd's niet :? Heb me maar 3 pakken van Philips gekocht, op Imitation heb ik het niet zo.
En voor normale cd's met Lightscribe hoef je al helemaal nergens aan te kloppen. Ik ben toch bang dat dit een flop gaat worden op den duur.
Als iemand een adresje weet voor de normale Lightscribe cd's hoor ik dat graag.
www.opus.nl

Ik gebruik zelf CD's van Verbatim.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze al gevonden bij MM in Duitsland, merk Verbatim. Dvd's 0,89 per stuk en de normale cd's 0,69 per stuk.
Andere merken met Lightscribe hadden ze daar ook niet, maar deze voldoen wel.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 21:07

_AvA_

en dat ben zo.

Hoe zit het met verzendkosten?

Droogkloot.

Verwijderd

Topicstarter
MM Duitsland ligt hier vlak bij de deur, 10 minuutjes rijden
;)

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-02 22:46
Zijn die lightscribe schijven eigenlijk ook geschikt voor labelflash, of is dat een compleet andere wereld? Zou zonde zijn als ik de verkeerde ga halen.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

hoe maken jullie die afbeeldingen die je erop brandt? Zijn die wel zelfgemaakt of zo van internet gehaald? Wat voor software is er allemaal om die labels te maken. Ik heb zelf ook een brander + bijpassende dvd's liggen maar heb het nog niet getest. Kon zelf niet echt leuke labels maken :'(

Youtube Download ubersnel.nl

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Beetje zelf googlen en zoeken mag ook wel hoor. Ik gebruik gewoon een plugin voor Nero, maar er zijn ook aparte programma's voor.
TeringJantje schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:28:
Zijn die lightscribe schijven eigenlijk ook geschikt voor labelflash, of is dat een compleet andere wereld? Zou zonde zijn als ik de verkeerde ga halen.
Er zijn aparte cd's voor labelflash, voor zover ik weet is het niet compatible.

[ Voor 57% gewijzigd door MadMarky op 04-01-2007 22:46 ]

🖥️ | 🚗

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

Een voor de duidelijkheid nog, dat tooltje van de LightScribe website geeft hetzelfde resultaat als 2x branden op de vorige "Best" instelling. Maar duurt ook ongeveer 2x zo lang.
De setting "Normal" heeft het zelfde resultaat als Best zonder de patch.
Veel beter ga je het ook niet krijgen bij de huidige DVD's, want je kan geen donkerder effect bereiken dan 1x branden op Best na de patch.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• R-O-Y

R-O-Y

MadMarky schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:45:
Beetje zelf googlen en zoeken mag ook wel hoor. Ik gebruik gewoon een plugin voor Nero, maar er zijn ook aparte programma's voor.

[...]

Er zijn aparte cd's voor labelflash, voor zover ik weet is het niet compatible.
dat programma van nero heb ik ook. Dat vind ik alleen niet zo mooi. Als iemand hier nou een geweldig tooltje heeft is dat toch mooi meegenomen? :) Ik heb nu 2 uur gezocht maar kan geen afbeeldingen vinden van dvd's. Ik denk dat ik dus zelf maar gewoon de titel ed erop zet. Is het nog goed herkenbaar. :)

• Klippy

Klippy

Still Game

R-O-Y schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:52:
[...]

dat programma van nero heb ik ook. Dat vind ik alleen niet zo mooi. Als iemand hier nou een geweldig tooltje heeft is dat toch mooi meegenomen? :) Ik heb nu 2 uur gezocht maar kan geen afbeeldingen vinden van dvd's. Ik denk dat ik dus zelf maar gewoon de titel ed erop zet. Is het nog goed herkenbaar. :)
Ik gebruik gewoon die op de LightScribe website. (SURETHING 4SE)

Die doet prima wat ik wil en nog gratis ook. Nooit problemen mee gehad. Die plugin voor Nero werkte trouwens niet bij mij dus die ken ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 11-01-2007 19:00 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30
Zal dat LightScribe ooit ook helemaal in kleur gaan

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 23:29
jaaoie17 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:19:
Zal dat LightScribe ooit ook helemaal in kleur gaan
Je kan ervan uitgaan dat ze bij LightScribe daar wel onderzoek naar doen, dat is de 1e logische vernieuwing van het systeem.

Wat er eerst aankomt is andere kleuren ondergrond, behalve goud. Weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

DaCoTa schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:38:
[...]

Je kan ervan uitgaan dat ze bij LightScribe daar wel onderzoek naar doen, dat is de 1e logische vernieuwing van het systeem.

Wat er eerst aankomt is andere kleuren ondergrond, behalve goud. Weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen.
De diverse webshops waar ze al te bestellen zijn?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Klippy

Klippy

Still Game

Coach4All schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:49:
[...]

De diverse webshops waar ze al te bestellen zijn?
Zoals?
Ik heb ze nog nooit gezien.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Klippy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:50:
[...]

Zoals?
Ik heb ze nog nooit gezien.
http://www.bigdennis.com/...ucts_id=11562&language=nl

;)

Dit zijn cd's..... maar als er cd's zijn zouden dvd's toch ook mogelijk moeten zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Coach4All op 11-01-2007 21:56 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• R-O-Y

R-O-Y

ik heb nu met dat nero programma een simpel opzetje gemaakt. Ik heb de disk 2x gebrand en het ziet er echt te cool uit :9~ Ik vind lightscribe helemaal geweldig. Veel beter dan stickers of met de pen kliederen :D

• Klippy

Klippy

Still Game

Coach4All schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:54:
[...]

http://www.bigdennis.com/...ucts_id=11562&language=nl

;)

Dit zijn cd's..... maar als er cd's zijn zouden dvd's toch ook mogelijk moeten zijn?
Cool :)
Wist ik niet, maar volgens mij zijn die niet zo geschikt voor plaatjes denk ik.
Ik zat bij de DVD's te kijken inderdaad. CD's brand ik bijna altijd met een plaatje en dan vind ik de originele kleur toch mooier. Ofja altijd, ik heb er pas 6 gemaakt in meer dan 6 maanden dus zoveel gebruik ik CD's ook weer niet.

Pagina: 1