Toon posts:

Kan niet bij WAG54GS setup scherm, ook geen internet, wired

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: mijn Linksys WAG54GS router heeft geen internet.
Ik dacht, ik reset hem, vul alles opnieuw in en hij doet het weer, maar dit werkte niet.

Ik heb hem gereset (stroom eraf, 30 sec. reset inhouden), maar ik heb nog steeds geen internet.
Sterker nog, ik kom niet eens in het setup scherm om alle gegevens opnieuw in te vullen.

Als ik de router aan zet brandt het DSL lampje ook niet.

Ook staat er op mijn PC, als ik ipconfig /all draai geen accespoint. Hij is dus niet verbonden met de router.

Ik heb dit probleem met al mijn 3 bedrade PC's.

Eerst had ik een WAG54G, zo'n blauwe. Nu heb ik dus een WAG54GS, zilver, die ook niet werkt.

Ik zit nu weer op mijn oude WAG54G, maar internet valt wel steeds uit.

Het probleem met mijn WAG54GS deed zich ook van de een op de andere dag voor.

Heeft iemand een idee wat er verkeerd is?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-03 17:06
waarschijnlijk gooi ik een open deur in, maar heb je je kabels al gecontroleerd?je weet zeker dat je het goede ip-adres intikt als je in de config wilt?
ik begrijp nu niet helemaal duidelijk uit je TS of je nu wel of niet een ip toegewezen krijgt. zo niet, kan je altijd proberen een ip op je pc in te stellen die in de reeks ligt van het ip van de router (dus als ip van de router 10.0.0.1 is, kan je van je pc het ip 10.0.0.X maken, waarbij X van 2 tot 254 kan variëren)

Verwijderd

Topicstarter
ChaosZ0ne schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:17:
waarschijnlijk gooi ik een open deur in, maar heb je je kabels al gecontroleerd?je weet zeker dat je het goede ip-adres intikt als je in de config wilt?
ik begrijp nu niet helemaal duidelijk uit je TS of je nu wel of niet een ip toegewezen krijgt. zo niet, kan je altijd proberen een ip op je pc in te stellen die in de reeks ligt van het ip van de router (dus als ip van de router 10.0.0.1 is, kan je van je pc het ip 10.0.0.X maken, waarbij X van 2 tot 254 kan variëren)
Ik heb bij 3 PC's met 3 andere kabels hetzelfde probleem, dus of alle 3 de kabels zijn in dag stuk gegaan, of het ligt niet aan de kabels.

Ik krijg wel een IP toegewezen alleen bij ipconfig zie ik achter accesspoint (waar normaal 192.168.1.1 staat) niets staan. Verder is dat ipadres ook heel anders dan het ipadres wat ik normaal toegewezen krijg. Ik weet zeker dat ik het goede IP heb ingetikt, tenzij hij (na de reset) een ander IP heeft genomen, denk het niet.

Dat IP van mij PC veranderen bedoel je zeker via netwerkverbindingen>lanverbinding eigenschappen>Internetprotocol>eigenschappen? tenminste daar zou je het kunnen veranderen.
Maar dan moet ik het volgende weten:
IP-adres: 192.168.1.101 bijvoorbeeld
Subnetmasker: 255.255.255.0
StandaardGateway: dit was vroeger altijd 192.168.1.1, alleen nu weet ik het niet meer zeker.

Voorkeurs DNS-Server: kan ik opzoeken.
Alternatieve DNS: kan ik ook opzoeken.

Alleen het lijkt mij sterk dat ik dan wel weer op het setup scherm kom, aangezien hij niet automatisch het goede accesspoint neemt.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Knippert toevallig je power ledje? Als dit het geval is start je dingetje niet meer op. Anders zoals bovenstaand genoemd ff alle adressen enzo controleren en misschien nogmaals resetten.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

Topicstarter
Compusmurf schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:46:
Knippert toevallig je power ledje? Als dit het geval is start je dingetje niet meer op. Anders zoals bovenstaand genoemd ff alle adressen enzo controleren en misschien nogmaals resetten.
Nee mijn power ledje knippert niet. Ik heb hem al 3 keer gereset maar misschien doe ik wat verkeerd.
Op de Linksys site staat wel gewoon alle kabels (incl. stroom) eraf 30. sec inhouden en klaar.

• Compusmurf
Dan start je routertje dus wel gewoon op. Zoals boven mij, heb je al het factory-adres opgezocht en je eigen pc in dezelfde range gezet. Want volgens mij is het adres tegenwoordig 192.168.1.254 of 245. Dit is gedaan om te voorkomen dat er 2 dezelfde adressen in de rangen worden gebruikt (servers zitten meestal op 1 ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Compusmurf schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:12:
Dan start je routertje dus wel gewoon op. Zoals boven mij, heb je al het factory-adres opgezocht en je eigen pc in dezelfde range gezet. Want volgens mij is het adres tegenwoordig 192.168.1.254 of 245. Dit is gedaan om te voorkomen dat er 2 dezelfde adressen in de rangen worden gebruikt (servers zitten meestal op 1 ofzo).
Dus als ik het goed begrijp kan ik dus, nadat ik mijn IP heb veranderd naar bijvoorbeeld 192.168.1.101
gewoon die router instellen via 192.168.1.254? in de handleiding stond wel echt 192.168.1.1, dus ik denk niet dat dit zomaar veranderds is toch?
En wat moet ik als gateway opgeven? 192.168.1.254?
Ik heb het al een keer geprobeert met als gateway 192.168.1.1 maar dat werkte niet...

• Compusmurf
Het is gewoon een kwestie van ff zoeken, stel je ip in op 192.168.1.17 ofzo en ping gewoon ff naar 192.168.1.1, 254 en 245. Waar je reply op komt is je router. Dan kun je hem ook gewoon via de webinterface op dat ip benaderen.

En voor linksys producten is er ook een livechat, dit biedt vaak ook wel een oplossing.

http://linksys.custhelp.c.../enduser/live_request.php

[ Voor 27% gewijzigd door Compusmurf op 04-01-2007 12:41 ]

Pagina: 1