Toon posts:

2 Switches i.c.m. Chello mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,

Ik heb een chello verbinding. Ik wil de verbinding naar boven trekken (kabel is al aanwezig) d.m.v. een switch. Wanneer de kabel op de verdieping hierboven komt moet deze worden gesplitst naar twee kamers. Waar ik ook een switch tussen wil zetten.

Is het mogelijk dit te realiseren (twee swtiches aan elkaar de koppelen)? OF moet ik een router +switch gebruiken (die duurder zijn dan twee switches)?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-03 12:34
ligt eraan welk chello abbo je hebt, maar over het algemeen mag je er maar 1 computer aanhangen. je krijgt ook maar 1 IP adres per aansluiting, dus je moet een router gebruiken. deze verzorgt de ip adressen voor de rest van je huis

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
2 switches aan elkaar knopen kan makkelijk.

Dit had je ook heel simpel met de search / google kunnen vinden

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Aangezien je van Chello maar 1 IP krijgt, zul je direct achter het modem (beneden dus) een router moeten plaatsen. Boven kun je het gerust verder splitsen m.b.v. een switch.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 18:12

BHQ

Juistem. Router + switch will do the job. Je krijgt idd. maar 1 IP van Chello, meer clients vinden ze niet leuk ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Yapser schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:30:
Juistem. Router + switch will do the job. Je krijgt idd. maar 1 IP van Chello, meer clients vinden ze niet leuk ;)
... KUCH !!!!!
http://www.upc.nl/internet/vragen/
8.Hoe maak ik een thuisnetwerk?Een thuisnetwerk voor chello breedbandinternet kan op verschillende manieren gedaan worden. Het meest eenvoudigste is gebruik te maken van een router. Een router is bij een UPC center te verkrijgen. Een router is noodzakelijk om aan te sluiten. Het is namelijk niet mogelijk meerdere pc's direct aan de modem te koppelen

Iperf

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Inderdaad, dat wordt al meer dan 3 jaar toegestaan. Zie ook dit nieuwsbericht.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 18:12

BHQ

Meer clients vinden ze niet leuk, als in.. je krijgt maar één extern IP. Dat moet je dus maar zien te routeren :)
Pagina: 1