MBP + LCDTV (Sony Bravia), waar is het geluid?

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 22:59

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb dit weekend een DVI naar HDMI gekocht zodat ik mijn MacBook Pro aan onze Sony Bravia 40" televisie kunnen aansluiten. Alleen nu is er het probleem dat wanneer wij koptelefoon/audio uitgang gebruiken met een jack naar composiet stekkertje aansluiten op de televisie. Er helemaal geen geluid uit de speakers van de televisie komt.

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een audiobron aan een televisie zoals de Sony Bravia? Ik zou toch graag het geluid via de TV horen ipv. de notebook speakers. Komt het misschien omdat HDMI normaal gesproken ook het audiosignaal meekrijgt? Graag advies!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
HDMI moet volgens mij idd het signaal van de audio meegeven. Daarnaast kan je volgens mij geen geluid over composiet sturen (maar dat weet ik niet zeker)

en daarnaast zal de tv niet 2 bronnen kunnen gebruiken (HMDI en composiet, maar waarschijnlijker gewoon dat andere ;) )

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Hmm, en er zijn vast geen kekke kabbels die een audio signaal aan een dvi signaal kunnen voegen tot een mooi hdmi signaal voor de televisie.

Misschien dan maar de Harman Kardon SoundStickies naar beneden verhuizen voor de herrie ;)

[ Voor 25% gewijzigd door alienfruit op 02-01-2007 19:22 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
hdmi kan wel geluid meegeven (is gewoon digitale scart in de volksmond en in de praktijk is het ook zo ondanks totaal andere techniek)

het beeldgedeelde is identiek aan dvi en er wordt geluid bij gedaan. Maar als jij dvi naar hdmi doet neem je alleen het beeldgedeelte mee en het geluid niet. Dus je moet beeld en geluid apart versturen. waarschijnlijk heb jij dus een 3.5 mm naar een rode en witte kabel en die erin

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, alleen die composiet (rood, wit) naar jack (3,5mm plug) kabel + dvi naar hdmi kabel zorgt toch voor een akelige stilte in de tv kamer.

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Komt doordat je je geluid in een andere input steekt dan het beeld. Er kan maar één input (line) tegelijk weergegeven worden op de tv. Dus je zal je geluid naar een versterker moeten doen gaan (surround bijvoorbeeld).

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik moet bij mijn sony bravia (een s2000) om geluid van een externe bron naar de tv te leiden de aansluiting aan de zijkant (audio-in) van de tv gebruiken en niet de aansluiting op de achterkant (audio-out). Daar gebruik je dan gewoon een 3.5mm jack -> stereo tulp/coax kabel voor.

http://raptr.com/Doppert/about

Pagina: 1