Beste tweakers,
ik heb een groot probleem waar ik niet uitkom en even nie weet wat ik het beste kan doen.
Al een tijdje had ik regelmatig vastlopers of alles ging heel traag met openen of afsluiten. Ik was van plan om de boel te formatteren en een schone windows op te zetten. Maar eergisteren overkwam mij het ergste tot nu toe in zoveel jaren.
Ik was bezig met Torrent en ja hoor pc bleef hangen
ik kon me muis wel gebruiken maar voor de rest kon ik nie veel. Maar goed na een tijdje wachten geen verandering dus ik maar reset knop indrukken (ctrl+alt+delete hielp ook niet). En ja hoor wat zie ik na reboot : mijn maxtor(ide) schijf staat helemaal niet meer in Deze Computer !! Als ik bij schijfbeheer kijk zie ik dat schijf leeg is(200gig aan mp3 en data)
en er staat "schijf niet geinitialiseerd" ??. Ik heb nog op forum gezocht of ik er wat aan kon doen maar d8 als ik er toch nie uitkom om mijn schijf te herstellen gebruik ik wel als laatste optie een datarecovery progje zoals getdataback ofzo.. Had die dag geen zin om te knoeien dus sloot ik windows gewoon zoals altijd.
En jaaaaaaa hoor alsof ik nie genoeg ellende en ergernis aan me hoofd had van die 200gig belangrijk data die naar de klote is
Elke keer als ik pc aan doe kom ik bij "pc niet goed afgesloten kies opstart mode " . Welke ik ook kies kom ik tot die scherm van windows met die balk maar heel spontaan reboot hij van zelf zonder te laden en bij inlogscherm te komen
Ik heb alle onnodige dingen er uit gerukt , geknoeid met instellingen bios , ide/sata kabels los gekoppeld en weer aangesloten maar zonder resultaat. Omdat ik 2 reepjes van 1gig ram heb , heb ik de ene er uit gehaald en ook die ene slot geprobeerd met die tweede reep. (ging er van uit dat ze niet tegelijk kapot zijn gegaan toch ?) maar goed ook zonder resultaat. Dan maar ff hdd testen waar windows op staat (wd raptor 150gb). geen resultaat schijf blijkt goed te zijn.
Als laatste was ik van plan om windows op een andere schijf of zelfde schijf te installeren onder een andere map naam (kon ook als ik het nog goed weet). Maar nee ook als ik dat probeer krijg ik BSOD van : Plug & Play heeft een fout ontdekt die waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een beschadigde stuurprogramma". Met code : [ STOP (0X000000CA , 0X866F6590,0X867199801,0X00000000) ] . heb niets nuttigs kunne vinden op google of ms kb over dit.
Wat moet ik nu ?????
Zowel op die C schijf en die maxtor zit belangrijk data die ik niet kwijt wil. Ben echt pissed off en kan nie meer gezond nadenken na al die pogingen zonder resultaat.
Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan doen liever zonder dat ik al me data kwijt ben ???
alvast bedankt....
Ps : Enige wat overblijft is mijn pci-e videokaart die ik nie kan testen omdat ik geen andere pc heb met pci-e en geen reserve kaart . Ik weet niet of dat het wel kan zijn ,zo ja moet ik het bij iemand anders testen.
ik heb een groot probleem waar ik niet uitkom en even nie weet wat ik het beste kan doen.
Al een tijdje had ik regelmatig vastlopers of alles ging heel traag met openen of afsluiten. Ik was van plan om de boel te formatteren en een schone windows op te zetten. Maar eergisteren overkwam mij het ergste tot nu toe in zoveel jaren.
Ik was bezig met Torrent en ja hoor pc bleef hangen
En jaaaaaaa hoor alsof ik nie genoeg ellende en ergernis aan me hoofd had van die 200gig belangrijk data die naar de klote is
Als laatste was ik van plan om windows op een andere schijf of zelfde schijf te installeren onder een andere map naam (kon ook als ik het nog goed weet). Maar nee ook als ik dat probeer krijg ik BSOD van : Plug & Play heeft een fout ontdekt die waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een beschadigde stuurprogramma". Met code : [ STOP (0X000000CA , 0X866F6590,0X867199801,0X00000000) ] . heb niets nuttigs kunne vinden op google of ms kb over dit.
Wat moet ik nu ?????
Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan doen liever zonder dat ik al me data kwijt ben ???
Ps : Enige wat overblijft is mijn pci-e videokaart die ik nie kan testen omdat ik geen andere pc heb met pci-e en geen reserve kaart . Ik weet niet of dat het wel kan zijn ,zo ja moet ik het bij iemand anders testen.