KPN + Planet Internet

Pagina: 1
Acties:

• naaldenberg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08-2023
In augustus 2006 heb ik een upgrade gedaan van mijn 6mbit verbinding naar een 8-12mbit verbinding over de ISDN-lijn.
Ondanks dat ik maar 1,5 km van de centrale zit, was het niet mogelijk om hoger dan 7.7mbit te halen.
Oplossing van de KPN was. Ga naar een analoge lijn.
Maar omdat ik mij ISDN-lijn wilde houden heb ik een nieuwe lijn aangevraagd en naar maar liefst 2 maand lag de letterlijke nieuwe lijn er, want KPN moest doordat er in 1987 een fout was gemaakt bij de aanleg van de telefoonlijn maar liefst 140 meter nieuwe kabel leggen.

Na 2 dagen helemaal zonder telefoon en internet te zitten doordat een monteur het verkeerde aderpaar had aangesloten hadden we een analoge lijn erbij.
Toch moest ik nog een week wachten voordat er ADSL-signaal opzat.
Tot mijn grote schrik was ADSL over de analoge lijn zelfs nog langerzamer dan over ISDN want nu is het maar 7.5mbit.
Weer moest er een monteur komen om te controleren over de bekabeling binnenshuis die gelegd is door een collega-monteur wel goed was.

En daar maar beloven dat ik binnen 24 uur gebeld wordt voor een oplossing van dit probleem dat bij de KPN ligt.
Na 5 dagen wachten nog steeds had er nog steeds niemand van de KPN gebeld.
Dus ik maar weer 0800-0505 bellen.
Maar daar beginnen ze weer van voren af aan met meneer wat voor modem heeft u en als ik dan zeg dat het niet aan de modem ligt leggen ze op en dat was niet eenmalig maar zo ging dat zeker 4 keer over.

Daarbij zit ik nu vast aan een abonnement a 79.95 per maand voor ADSL over de ISDN-lijn die ik nu niet voor augustus 2007 op kan zeggen , maar waarbij mij door een medewerker van de KPN is beloofd dat het signaal van ADSL van de ISDN-lijn gehaald zou worden.
En daarnaast is het probleem nog steeds niet opgelost.

Mijn vraag is dus: "Hoe kom ik van dat abonnement af en hoe krijg ik de KPN zover dat ik nu wel eindelijk mijn snelheid van minimaal 8mbit en maximaal 12mbit haal zonder dat mijn modem 100% moet werken."

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30

Croga

The Unreasonable Man

Hoe krijg je KPN zover dat je snelheid omhoog gaat? Nou, zo te zien krijg je KPN nooit zover omdat het simpelweg onmogelijk is.....
- Ze hebben een nieuwe lijn aangelegd
- Ze hebben de in-house bekabeling dubbel gecontroleerd
en nogsteeds is het resultaat hetzelfde (7.7 en 7.5 noem ik hetzelfde. Dat zijn eerder afrondingsfouten dan verschillen).
Hoe kom je van dat abonnement af? Ik zou zeggen: Niet. Ze beloven 8Mbit en je krijgt 7.7Mbit data. Die 0.3Mbit (4% ongeveer) zal wel in de overhead zitten. Je krijgt dus wat je besteld hebt.

Volgens mij heeft KPN alles gedaan wat in hun macht lag om een probleem op te lossen wat niet van hen is. 4% minder snelheid dan besteld kun je echt niet moeilijk over gaan doen en is zeker geen reden om het abonnement dan maar te ontbinden. Je hebt uiteindelijk zo'n 30% meer dan je eerst had. En zelfs al zou je er van af komen; wat wil je dan? Het enige alternatief wat je hebt is kabel aangezien andere ADSL providers ook gewoon over dezelfde lijn zullen moeten en je dus geen extra snelheid op zullen leveren....

• naaldenberg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08-2023
Wel moet ik er even bij zeggen dat er hier geen ander alternatief is, want er ligt simpelweg geen kabel en er is hier ook geen UMTS beschikbaar.
En ongeveer 4 weken geleden is de nieuwe kabel vanaf mijn woning naar de openbare weggelegd (a 140 meter) en bij het "lassen" aan de hoofd kabel zei een monteur van de KPN zelf dat hij nog nooit zo'n oude hoofd kabel gezien had. Hij zei dat deze ongeveer 35-40 jaar oud was.

En hier onder de details van mijn modem:
Uptime: 6 days, 6:46:11
Modulation: G.992.3 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.515
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 460,02 / 2,33
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,5 / 18,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 37 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 6 / 29
HEC Errors (Up/Down): 45 / 8

Misschien is hier wat aan te zien....

• RammY
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Waardes zien er op die afstand gewoon goed uit...
Ik zou zeggen.. probeer es 0800 - 0407 (storingsdienst).
Moet wat beter gaan.
Laat ze eens een goede schone 4Tel meting uitvoeren om te kijken of je lijn idd wel goed is.

Ik mag aannemen dat de heel aansluitsituatie gewoon goed is... modem op ISRA etc etc...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Annex A?? Dat is analoog sjef?

Ik heb isdn, dat is Annex B... HUH :?

Sorry :P
Edit: je hebt ook aardig wat errors op de lijn...lijkt me niet echt 100% gezond.

Mijne:
Link Information

Uptime: 3 days, 2:37:04

Modulation: G.992.1 Annex B

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 768 / 6.144

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 637,46 / 11,38

Output Power (Up/Down) [dBm]: 6,5 / 11,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 10,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 14,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 1

HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 19:15 ]

• RammY
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:06:
Annex A?? Dat is analoog sjef?

Ik heb isdn, dat is Annex B... HUH :?

Edit: je hebt ook aardig wat errors op de lijn...lijkt me niet echt 100% gezond.
Als jij nou ff beter leest |:(
Tuurlijk heeftie annex A.. zit toch op een nieuwe analoge lijn!!
Tevens die errors voor 6 dagen valt opzich wel mee.
Dan daarbij hebben die errors niks met je intrainsnelheid te maken...
HEC en CRC is puur data gebaseerd.
Het is alleen de ES die niet deugd. Maar dan daarbij over 6 dagen verdeeld is dat peanuts.
Niet bl44t3n als je niet weet waar je het over hebt.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

naaldenberg schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:53:
Daarbij zit ik nu vast aan een abonnement a 79.95 per maand voor ADSL over de ISDN-lijn die ik nu niet voor augustus 2007 op kan zeggen , maar waarbij mij door een medewerker van de KPN is beloofd dat het signaal van ADSL van de ISDN-lijn gehaald zou worden.
En daarnaast is het probleem nog steeds niet opgelost.

Mijn vraag is dus: "Hoe kom ik van dat abonnement af en hoe krijg ik de KPN zover dat ik nu wel eindelijk mijn snelheid van minimaal 8mbit en maximaal 12mbit haal zonder dat mijn modem 100% moet werken."
Als je abbonnenment afloop in 08/2007
begin dan nu maar met opzeggen en de procuderes te starten
voor je het weet (weet bijna zeker) doet planet er gewoon een jaar boven op
dus begin maar alvast en maak overal uitdraaien van, prints etc etc

Verwijderd

ben bezig om van mijn planet abbo af te komen. gewoon netjes op tijd mijn abo telefonisch opgezegd. planet heeft doodleuk mijn abbo met een jaar verlend terwijl kpn netjes mijn adsl beindigd heeft. zo te zien ben ik niet de enige die met planet's vreemde praktijken worstelt. :(

• Croga
  • Laatst online: 14:30

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:50:
zo te zien ben ik niet de enige die met planet's vreemde praktijken worstelt. :(
De beste manier bij Planet is in dit soort gevallen nog altijd gewoon simpelweg de betalingen stop zetten en wachten op het incasso bureau. Die vervolgens vragen naar een specificatie van het bedrag en uitleggen dat je al ver voor die tijd opgezegd hebt. Als je dat een keer of 3, 4 vol houdt is het zo afgelopen.

Daarnaast: Als KPN het vrij heeft gegeven heb je in ieder geval de mogelijkheid een nieuwe aansluiting te regelen waar je maar wil....

Verwijderd

ben bezig om van mijn planet abo af te komen. gewoon netjes op tijd mijn abo telefonisch opgezegd. planet heeft doodleuk mijn abo met een jaar verlend terwijl kpn netjes mijn adsl beindigd heeft. zo te zien ben ik niet de enige die met planet's vreemde praktijken worstelt. :(
/off topic on//
doe dit

bel: 0800-0407 (storings dienst van kpn)

toets 1
toets #
toets 2
toets 2
toets 2
toets 1

Dan krijg je een fatsoenlijke helpdeskmedewerker aan de telefoon
die je gewoon normaal te woord staat, en een oplossing aandraagd

Lees ook dit: http://forum.trosradar.nl...s=0&postorder=asc&start=0
/off topic off/

Verwijderd

ben bezig om van mijn planet abo af te komen. gewoon netjes op tijd mijn abo telefonisch opgezegd. planet heeft doodleuk mijn abo met een jaar verlend terwijl kpn netjes mijn adsl beindigd heeft. zo te zien ben ik niet de enige die met planet's vreemde praktijken worstelt. :(
Ik heb dan IPB icm Planet Internet.
Sinds zij halverwege 2006 een nieuw systeem hebben omgebruikers van informatie te voorzien op hun website en om aanpassingen te doen heb ik alleen maar problemen met hun.

Ik ben nu zover omdat ik de helpdesk medewerkers moet vertellen wat wel en niet kan met hun systeem omdat ze het zelf blijkbaar ook niet weten.

Ik probeer namelijk mijn abbo van Planet 6mbit omtezetten naar een Economy verbinding van 1.5mbit. Je krijgt dan iemand aan de lijn dat je zelf je pakket kan wijzigen naar een ander dmv het nieuwe systeem. Ja, het kan wel, maar dan krijgt je MIME erbij wat we dus niet willen aangezien we KPN digitale tv hebben. En er zijn wel meer dingen waar ik me aan erger bij planet.

Ik ga iig mijn abbo opzeggen en heel KPN eruit gooien en dan maar naar Casema oid want ik ben het behoorlijk zat :)

Dus kortom je bent niet de enige met problemen bij Planet.
Pagina: 1