Toon posts:

Yamaha YSP-900; Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na al geruime tijd met de standaard goedkope DVD speler met speakertjes gewerkt te hebben, zouden wij thuis graag eens wat meer van geluid willen genieten. Eens het echte surround-gevoel ervaren en wat meer... kamervullend geluid bij het kijken van DVD's.
Nu heeft een kennis me een tip gegeven om eens te kijken voor de Yamaha YSP-900:

http://www.yamaha-uk.com/sound_projectors/?product_id=165

Het idee achter dit apparaat trekt me bijzonder aan. Slechts een apparaat dat een goed geluid neerzet. Echter, bij wat dieper graven kom ik steeds tot wisselde conclusies.
Meest voorkomende was:
- Surround sound met behulp van "weerkaatsing" is slecht
- De prijs / kwaliteit is uitstekend

Twee zaken die me nogal verwarren. Voor de puristen kan ik begrijpen dat een apparaat als dit nooit kan brengen wat zij verwachten, maar voor de normale gebruiker?

Vandaar mijn topic;
Wie heeft er ervaringen met een dergelijk apparaat? Hoe is de geluidskwaliteit?
Ik ben overigens aan het proberen om een dergelijke setup eens ergens te beluisteren, maar het is haast onvindbaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:26:
Na al geruime tijd met de standaard goedkope DVD speler met speakertjes gewerkt te hebben, zouden wij thuis graag eens wat meer van geluid willen genieten. Eens het echte surround-gevoel ervaren en wat meer... kamervullend geluid bij het kijken van DVD's.
Nu heeft een kennis me een tip gegeven om eens te kijken voor de Yamaha YSP-900:

http://www.yamaha-uk.com/sound_projectors/?product_id=165

Het idee achter dit apparaat trekt me bijzonder aan. Slechts een apparaat dat een goed geluid neerzet. Echter, bij wat dieper graven kom ik steeds tot wisselde conclusies.
Meest voorkomende was:
- Surround sound met behulp van "weerkaatsing" is slecht
- De prijs / kwaliteit is uitstekend

Twee zaken die me nogal verwarren. Voor de puristen kan ik begrijpen dat een apparaat als dit nooit kan brengen wat zij verwachten, maar voor de normale gebruiker?

Vandaar mijn topic;
Wie heeft er ervaringen met een dergelijk apparaat? Hoe is de geluidskwaliteit?
Ik ben overigens aan het proberen om een dergelijke setup eens ergens te beluisteren, maar het is haast onvindbaar.
Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in ervaringen van mensen met de yamaha ysp-900. Niemand hier op het forum? Hij kost 800 euro bij RAF Amsterdam, misschien dat je daar een demo kunt beluisteren? Op het internet is die voor 700 euro te verkrijgen en het vorig model de yamaha ysp-800 voor 500 euro. Het voordeel blijft natuurlijk dat je geen gedoe hebt met kabels!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 15:11 ]

Verwijderd

zelfde als de bose 1-2-3 systemen.
Weerkaatsing van het geluid via de muren.

Het werk goed maar dan moet je wel een huiskamer hebben die een vierkant is (voor optimaal gebruik)

persoonlijk kan je voor 500euro een leuke systeem maken met echt 5.1 speakers die geluid wel goed weergeeft ook al heb je een ronde woonkamer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:25:
zelfde als de bose 1-2-3 systemen.
Weerkaatsing van het geluid via de muren.

Het werk goed maar dan moet je wel een huiskamer hebben die een vierkant is (voor optimaal gebruik)

persoonlijk kan je voor 500euro een leuke systeem maken met echt 5.1 speakers die geluid wel goed weergeeft ook al heb je een ronde woonkamer.
Klopt, ik vind 800 euro veel geld. Maar het voordeel blijven die kabels die weg zijn. Maar als je voor 500 euro het vorig model vindt en dat geeft een beetje geluid dan is het ook wel te doen.