[2000 server] instsrv.exe werkt soms niet

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-02 19:10
Ik ben op het moment een server aan het opzetten en nu wil ik een tweetal applicaties als service laten starten. Om dit te doen gebruik ik instsrv.exe van de microsoft recource kit. Mijn eerste applicatie ging in een keer goed; netjes een nieuwe service aangemaakt, geconfigureerd en het werkt perfect. Mijn tweede applicatie geeft problemen; ik blijf in mijn dosprompt de foutmelding krijgen dat het pad van mijn applicatie niet gevonden kan worden.

mijn goed werkende code:

INSTSRV CitectServ C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 6.10\Bin\citect32.exe

ik krijg netjes een bevestiging dat deze service nu is geregistreerd.

Mijn fout werkende code:

INSTSRV HIMAOPCServ C:\Program Files\HIMA\OPCServer3.x\bin\himaopcs.exe

deze geeft de melding "Unable to find the file at the given path"

Ik dacht als eerste dat de fout bij het "3.x" gedeelte lag, dus deze heb ik als test verwijderd (dir ge-renamed en commando aangepast), maar ik krijg nogsteeds dezelfde foutmelding. Toen heb ik de NTFS en security settings bekeken; deze zijn vrijwel identiek als de settings voor mijn Citect service. Via Google kwam ik achter een link waar de instsrv code alsvolgd wordt gepresenteerd:

instsrv.exe ATBatchSrv c:\PROGRA~1\RESOUR~1\srvany.exe

Ik heb deze structuur geprobeerd maar het had geen resultaat. Als ik trouwens in de prompt

cd\Program Files\HIMA\OPCServer3.x\bin

intik dan dat wordt dat netjes uitgevoerd. Ik begin een beetje gebrek aan inspiratie te krijgen om dit op te lossen, heeft een van jullie een suggestie?

at your service

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Onderstaand werkt ook niet?

INSTSRV "CitectServ C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 6.10\Bin\citect32.exe"

• The_Butler
Helaas, als je dat doet dan komt de standaard help tekst van INSTSRV op het scherm.

at your service

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WaSteiL schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:17:
Onderstaand werkt ook niet?

INSTSRV "CitectServ C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 6.10\Bin\citect32.exe"
Je double-quotes zijn verschoven :P
code:
1
INSTSRV CitectServ "C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 6.10\Bin\citect32.exe"
:>

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• The_Butler
C:\>INSTSRV HIMAOPCService "C:\program files\HIMA\OPCServer3.x\bin\himaopcs.exe"

The service was successfuly added!

Make sure that you go into the Control Panel and use
the Services applet to change the Account Name and
Password that this newly installed service will use
for its Security Context.

whoohoo :) tnx!

Ik vraag me allen nu wel af waarom het eerste commando wel foutloos ging, zou het toch echt aan de 3.x kunnen liggen?

at your service

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
0xDEADBEEF schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Je double-quotes zijn verschoven :P
code:
1
INSTSRV CitectServ "C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 6.10\Bin\citect32.exe"
:>
Ik had ze idd per ongeluk op de verkeerde plek gezet. Tnx voor de correctie!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
The_Butler schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:47:
C:\>INSTSRV HIMAOPCService "C:\program files\HIMA\OPCServer3.x\bin\himaopcs.exe"

The service was successfuly added!

Make sure that you go into the Control Panel and use
the Services applet to change the Account Name and
Password that this newly installed service will use
for its Security Context.

whoohoo :) tnx!

Ik vraag me allen nu wel af waarom het eerste commando wel foutloos ging, zou het toch echt aan de 3.x kunnen liggen?
Hmm waarom wil je een deprecated (3.x) path-notatie :) ? (als in: ik denk niet dat instsrv een 16-bits app is en dus prima met Long File Names om kan gaan).

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
0xDEADBEEF schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:16:
[...]

Hmm waarom wil je een deprecated (3.x) path-notatie :) ? (als in: ik denk niet dat instsrv een 16-bits app is en dus prima met Long File Names om kan gaan).
Zou 'ie daarmee niet letterlijk de naam van de installdir bedoelen? Die is nog steeds bij lang niet alle applicaties aan te passen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The_Butler
Dat is inderdaad de exacte naam van de install dir. Hij is in principe aan te passen.

Een leuk ander probleem is trouwens dat de app na het opstarten als service keurig werkt zoals het hoort; alleen windows sluit het zaakje na een seconde of 50 af en komt met de melding dat de app er niet in geslaagd is om netjes op te starten?! (at least one service failed to start)

Dat probleem los ik morgen hopelijk wel op, ik zal wel iets in het register moeten toevoegen (ik had al 1 sleutel toegevoegd). Eerst de event viewer maar bekijken.

at your service

Pagina: 1