Ik ben op het moment een server aan het opzetten en nu wil ik een tweetal applicaties als service laten starten. Om dit te doen gebruik ik instsrv.exe van de microsoft recource kit. Mijn eerste applicatie ging in een keer goed; netjes een nieuwe service aangemaakt, geconfigureerd en het werkt perfect. Mijn tweede applicatie geeft problemen; ik blijf in mijn dosprompt de foutmelding krijgen dat het pad van mijn applicatie niet gevonden kan worden.
mijn goed werkende code:
INSTSRV CitectServ C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 6.10\Bin\citect32.exe
ik krijg netjes een bevestiging dat deze service nu is geregistreerd.
Mijn fout werkende code:
INSTSRV HIMAOPCServ C:\Program Files\HIMA\OPCServer3.x\bin\himaopcs.exe
deze geeft de melding "Unable to find the file at the given path"
Ik dacht als eerste dat de fout bij het "3.x" gedeelte lag, dus deze heb ik als test verwijderd (dir ge-renamed en commando aangepast), maar ik krijg nogsteeds dezelfde foutmelding. Toen heb ik de NTFS en security settings bekeken; deze zijn vrijwel identiek als de settings voor mijn Citect service. Via Google kwam ik achter een link waar de instsrv code alsvolgd wordt gepresenteerd:
instsrv.exe ATBatchSrv c:\PROGRA~1\RESOUR~1\srvany.exe
Ik heb deze structuur geprobeerd maar het had geen resultaat. Als ik trouwens in de prompt
cd\Program Files\HIMA\OPCServer3.x\bin
intik dan dat wordt dat netjes uitgevoerd. Ik begin een beetje gebrek aan inspiratie te krijgen om dit op te lossen, heeft een van jullie een suggestie?
mijn goed werkende code:
INSTSRV CitectServ C:\Program Files\Citect\CitectSCADA 6.10\Bin\citect32.exe
ik krijg netjes een bevestiging dat deze service nu is geregistreerd.
Mijn fout werkende code:
INSTSRV HIMAOPCServ C:\Program Files\HIMA\OPCServer3.x\bin\himaopcs.exe
deze geeft de melding "Unable to find the file at the given path"
Ik dacht als eerste dat de fout bij het "3.x" gedeelte lag, dus deze heb ik als test verwijderd (dir ge-renamed en commando aangepast), maar ik krijg nogsteeds dezelfde foutmelding. Toen heb ik de NTFS en security settings bekeken; deze zijn vrijwel identiek als de settings voor mijn Citect service. Via Google kwam ik achter een link waar de instsrv code alsvolgd wordt gepresenteerd:
instsrv.exe ATBatchSrv c:\PROGRA~1\RESOUR~1\srvany.exe
Ik heb deze structuur geprobeerd maar het had geen resultaat. Als ik trouwens in de prompt
cd\Program Files\HIMA\OPCServer3.x\bin
intik dan dat wordt dat netjes uitgevoerd. Ik begin een beetje gebrek aan inspiratie te krijgen om dit op te lossen, heeft een van jullie een suggestie?
at your service