[XP] Packard Bell installeren met OEM cd?

Pagina: 1
Acties:

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025
Een vriend heeft mij vandaag gevraagd of ik zijn PC opnieuw zou willen installeren. Dit omdat zijn pc extreem traag is de laatste tijd.

Normaal is dit geen probleem, maar nu heeft hij een Packard Bell. Ik weet dat je als je zo'n systeem opnieuw installeerd met de meegeleverde cd je allemaal extra software meegeinstalleerd krijgt.

Nu heb ik hier thuis zelf een gewone OEM cd liggen. Is het dan mogelijk om Windows te installeren met zijn licentie en mijn OEM cd?

Ofterwijl werkt een Packard Bell licentie ook gewoon op een 'OEM' windows?

Verder vroeg ik me af of Packard Bell misschien aparte drivers gebruikt. Zou het zo kunnen zijn dat er problemen komen met drivers na het formateren?

De search leverde helaas niet heel veel op. Wel iets gevonden over Dell systemen, maar omdat dat toch een ander bedrijf is durf ik het nog niet helemaal aan.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Nee, die licentiecode die bij de Packard bell zit gaat niet werken met jouw eigen cdtje! Je zult gebruik moeten maken van de cd die erbij geleverd is, of een andere cd met andere code...

Voor zover ik weet (krijg gelukkig niet zovaak Packard bell machines op mijn reparatiebank) kan je vanaf de packard bell website gewoon drivers downloaden. Ze maken geen gebruik van speciale drivers (hooguit voor toetsenbord en muis oid).

[ Voor 39% gewijzigd door Mishmash op 02-01-2007 15:28 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Mishmash schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:27:
Nee, die licentiecode die bij de Packard bell zit gaat niet werken met jouw eigen cdtje! Je zult gebruik moeten maken van de cd die erbij geleverd is, of een andere cd met andere code...
Wat maakt dan dat die installatie foutloopt? De key die op je bak kleeft is normaal toch een "gewone" OEM key?

@TS: desnoods maak je zelf een installatiecd aan de hand van je recovery-cd. Je vind makkelijk genoeg tutorials hoe je zelf een OEM cd maakt of een gewone cd van de recoverycd construeert...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom installeer je dat PB ding niet gewoon met de optie om alleen windows + drivers te installeren?. Dan heb je in 1 klap alle drivers zonder alle losse progs erbij (op 1 recoverprog na ofzo). Scheelt een hoop rotzooi en je hoeft je geen zorgen te maken dat je met een ongeldige key zit ofzo.