Toon posts:

Laptop Toetsenbord Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een fujitsu-siemens laptop die voorheen nog perfect werkte, maar sinds enige tijd (een week of 2) doet mijn toetsenbord erg raar,

Ik kan namelijk gewoon typen (a tm z) maar als ik dan op enter druk gebeurt er niets, maar als ik dan op numlock druk kan ik opeens wel de enter toets gebruiken, maar het gedeelte rechts waar op de toetsen UIOPJKLM dus de cijfers 0 tm 9 zitten geven op dat moment cijfers, dat is logisch, want ik heb numlock ingedrukt dus kan ik die letters niet meer gebruiken, maar als ik numlock dan weer uitzet kan ik weer gewoon typen maar weer niet de enter toets indrukken, die dus alleen werkt wanneer numlock aanstaat maar dan krijg ik dus weer cijfers ipv letters als ik begin te typen.

Ik heb het geprobeerd op te lossen met een USB toetsenbord, en daarmee werkt alles wel, ik weet dat ik de drivers kan verwijderen maar word het toetsenbord dan wel weer herkend? (het is namelijk een ingebouwd toetsenbord van een laptop)

ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en alvast bedankt voor het lezen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 15:17 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jij dus je numlock aanzet kan jij niet met je rechterkant werken en wel met enter. Hoe zit het met de bekabeling van je toetsenbord? En zou het niet een softwarematige fout kunnen zijn?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:11:
Als jij dus je numlock aanzet kan jij niet met je rechterkant werken en wel met enter. Hoe zit het met de bekabeling van je toetsenbord? En zou het niet een softwarematige fout kunnen zijn?
Nou het is namelijk zo (ja ben ik vergeten te vertellen) dat met een USB toetsenbord alles wel normaal werkt, en het is een laptop toetsenbord dus ik kan niets aan de bekabeling veranderen.

En ja ik heb gezocht naar de drivers maar ik kan niets vinden, maar nu weet ik dus niet wat er gebeurt als ik de drivers via start/configuratiescherm/systeem/hardware/apparaatbeheer verwijder. of word mijn toetsenbord dan hopelijk wel weer herkend en weer goed werkend? (ik heb namelijk liever een half kapot toetsenbord dan helemaal geen)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij (let op, eigen risico) zou het niet zoveel uitmaken als je het verwijderd. Heb het menig maal gedaan zonder problemen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:22:
Volgens mij (let op, eigen risico) zou het niet zoveel uitmaken als je het verwijderd. Heb het menig maal gedaan zonder problemen.
Geprobeerd en helaas zonder resultaat, iemand nog andere suggesties?

Verwijderd

heb je al geprobeerd de keyboard layout te veranderen via het configuratiescherm?
Misschien dat hij het met een andere layout wel doet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:19:
heb je al geprobeerd de keyboard layout te veranderen via het configuratiescherm?
Misschien dat hij het met een andere layout wel doet?
Nee werkt ook niet..

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:38
Dit is overduidelijk geen hardwareprobleem, anders zou de Enter knop helemaal niet werken.
Enig idee wat je in de laatste 2 weken aan instellingen/drivers/programma's hebt veranderd? Updates gedraaid? Programma's verwijderd? Heb je eventueel nog een system restore punt?
Heb je al bij Fujitsu Siemens op de site gecheckt of er misschien driver updates zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Tinuz___ schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:13:
Dit is overduidelijk geen hardwareprobleem, anders zou de Enter knop helemaal niet werken.
Enig idee wat je in de laatste 2 weken aan instellingen/drivers/programma's hebt veranderd? Updates gedraaid? Programma's verwijderd? Heb je eventueel nog een system restore punt?
Heb je al bij Fujitsu Siemens op de site gecheckt of er misschien driver updates zijn?
Wat er allemaal aan drivers/instellingen/programmas is veranderd weet ik niet, het is namelijk de laptop van een kennis die dus helemaal niets van computers weet, maar als ik de situatie zo bekijk ziet het er niet naar uit alsof er vanalles is veranderd, drivers lijkt me ook niet, en op de site kan ik niets vinden voor het toetsenbord, deze word namelijk gewoon herkend als microsoft ps/2 toetsenbord, ik ben op dit moment aan het scannen met een aantal anti-spyware progjes, system restore ga ik ook nog ff proberen

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-12 09:07
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Aangezien ik pc niet meer kon gebruiken laptop aangesloten op monitor samen met mijn Logitech draadloze muis en toetsenbord. Wanneer ik deze loskoppel en toetsenbord gebruik zonder mijn logitech set pakt laptop op de bepaalde toetsen cijfers ipv letter. Wanneer ik de FN toets ingebruikt hou bij het tikken van deze letters pakt hij wel gewoon de letters. Krijg het ook niet voor elkaar weer normaal te krijgen.
Bij het aansluiten van logitech setje werkt wel alles prima...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:17
Heel appart. Al een BIOS update gedaan? Bij een Asus laptop merkte ik laatst op dat die toetsenbord problemen (ook toetsen) verhielp. Kijk dus eens of daar iets voor is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-12 20:49
Axelj schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:48:
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Aangezien ik pc niet meer kon gebruiken laptop aangesloten op monitor samen met mijn Logitech draadloze muis en toetsenbord. Wanneer ik deze loskoppel en toetsenbord gebruik zonder mijn logitech set pakt laptop op de bepaalde toetsen cijfers ipv letter. Wanneer ik de FN toets ingebruikt hou bij het tikken van deze letters pakt hij wel gewoon de letters. Krijg het ook niet voor elkaar weer normaal te krijgen.
Bij het aansluiten van logitech setje werkt wel alles prima...
Misschien omdat Numlock dan aanstaat op het laptop toetsenbord ?

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:50:
[...]

Misschien omdat Numlock dan aanstaat op het laptop toetsenbord ?
ja en als je die uitzet heb je vervolgens dus geen bruikbare enter-toets meer, tenzij je numlock dus aanhebt staan
Pagina: 1