Toon posts:

combinatie externe behuizing met hdd mogleijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een externe hdd aan te schaffen alleen weet nog niet helemaal of dat kan. ik heb het volgende in gedachten:

-WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

-AC Ryan AluBox Zwart, Retail (http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=26023)

ik heb een asus t2 ah1 s939 barebone waar alleen sata 1 op zit (ondersteund), dus dat het sata2 is heb ik niks aan alleen a, het is goedkoper om zon hdd te kopen dan sata1 10 euro ofzow en b,evt. handig voor in de toekomst alleen nu is mijn vraag gaat dit ook werken op mijn pc terwijl die sata 2 niet ondersteund ?? kan ie dan gewoon via sata1 lopen ?? dit is namelijk redelijk geodkoop en ik wil het eigenlijk rond de 100 euro houden.

bedankt mvg Bernd

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

S-ATA II is backwards compatible. Dus hij kan ook werken als S-ATA I.

offtopic:
:> Kammie

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 02-01-2007 15:09 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

S-ATA II is gewoon compatible met S-ATA 1, dus dat zou goed moeten gaan :)

edit: wat meneer Out zegt dus :P :(

[ Voor 20% gewijzigd door kamstra op 02-01-2007 15:06 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
owke bedankt voor je reactie dan ga ik dat mooi aanschaffen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

S-ATA I bestaat niet echt. Er is maar één standaard en dat is S-ATA. Het S-ATA II label geeft alleen aan dat een controller of hardeschijf extra feautres ondersteund welke door een werkgroep zijn bedacht/goedgekeurd voor de S-ATA standaard. Enkele bekende features elke onder het S-ATA II label vallen zijn NCQ, staggered spinup en de S-ATA300 interface (3.0GB/sec).

Wanneer een controller of hardeschijf aan één van deze features voldoet mag deze het s-ata II label dragen. Dus in tegenstelling wat mensen vaak denken hoeft een S-ATA schijf geen S-ATA300 interface (3.0Gb/sec) te bezitten om het S-ATA II label te dragen als hij maar één van de andere features ondersteund.

In principe zou dus een S-ATA II gelabelde schijf gewoon aangesloten moeten kunnen worden op een S-ATA controller welke deze features niet ondersteund. Je kunt dan geen gebruik maken van de S-ATA II features, omdat beide (schijf en controller) de features moeten ondersteunen om ze te gebruiken. Sommige oudere S-ATA controllers hebben wel problemen met S-ATA II gelabelde schijven, maar je kunt veelal de S-ATA II features uitschakelen op de schijf met behulp van een jumper of software toollje.

Iets meer info over S-ATA II : www.sata-io.org

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/