Nvidia GeForce 6200 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cybey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-07 13:44
Goede middag,

Ten eerste zal ik even laten zien wat het probleem is door middel van een spel screenshot:
url doet het niet meer

Negeer in deze screenshot even het lichtere gedeelte erdoorheen. De kleuren zien er normaal gewoon goed uit. Het gaat me puur om deze rare strepen die vanuit objecten komen.

Even een kleine uitleg: ik heb dus een Nvidia GeForce 6200 AGP 256MB. Eerste keer dat ik deze in mijn PC zette, had ik exact dezelfde problemen. Na opnieuw installeren en oude meegeleverde drivers installeren, was het probleem weg. Maar het werd weer eens tijd om de PC opnieuw te installeren en zo ook de drivers voor de video-kaart. Eerst heb ik direct na de installatie de laatste drivers gedownload en zag al snel dat dit niet goed ging. Windows XP maar nog eens opnieuw geinstalleerd (just in case) en gewoon de oude drivers neergezet. Toch heb ik deze problemen nog steeds. Ik snap maar niet wat het probleem kan zijn.

Voor de goede orde: ik heb een gewoon 19'' TFT beeldscherm en een TV via S-VHS aan de kaart hangen. Voor de zekerheid heb ik ook te TV uitgeschakeld en losgekoppeld om te kijken of het hier vandaan kon komen.

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cybey op 10-06-2009 09:28 . Reden: url weg ]

Verwijderd

Artifacts. Als je geen andere koeler er hebt gezet of hebt oc,ed is het een RMA. Videokaart is kapot;)

• Cybey
Dit is inderdaad gewoon de videokaart zonder OC of op wat voor manier dan ook aan geknutseld.

Ben ik bang dat ik maar even langs de winkel moet... :(

Verwijderd

Wat is de temperatuur van de GPU? Misschien zit de koeler gewoon niet goed.

Verwijderd

Kleine vraag
heeft deze een koelblok of een actiefe koelblok met fan?

Als deze passief is dat word hij te warm in jouw kast wegens slechte airflow .
De strepen in je beeld geeft aan dat jouw kaart oververhit raakt.
(krijg je vertekent beeld)
Als je kleine puntjes ziet dan is jouw geheugen kapot (bij jouw niet)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 11:45

FlyEragon

Alien Monkeys

Probeer ook eens een ander spel. AtiTool heeft ook een artifact tester in zich, waarmee je dit soort dingen kan testen.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:18
ik had ook een 6200 en die worden nogal warm... mijne werd weleens >80 graden.

Toen een koelertje erop geknutseld en kreeg mooi beeld + koele kaart ;)

• Cybey
AtiTool heeft na een NVIDIA test voor ongeveer 2 minuten gedraaid en heeft geen errors gevonden bij de Artifact Test. De temperatuur van me GPU werd daarbij zo'n 57 graden. Geen idee of dit hoog of laag is. De videokaart heeft een passieve koeling.

Ben even snel aan het zoeken naar een game die goed gebruik maakt van me videokaart en ga die zo even installeren om te kijken.

in ieder geval al bedankt voor de reacties! :)

Verwijderd

Probeer eens te gamen met een casefan gericht op het koelblok van de videokaart. Als het een temperatuurprobleem is, zou het zo opgelost kunnen worden!

Verwijderd

Cybey schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:08:
AtiTool heeft na een NVIDIA test voor ongeveer 2 minuten gedraaid en heeft geen errors gevonden bij de Artifact Test. De temperatuur van me GPU werd daarbij zo'n 57 graden. Geen idee of dit hoog of laag is. De videokaart heeft een passieve koeling.

Ben even snel aan het zoeken naar een game die goed gebruik maakt van me videokaart en ga die zo even installeren om te kijken.

in ieder geval al bedankt voor de reacties! :)
Lol 2 hele minuten .
Zet dat ding maar eens 1uur aan kom dan maar eens terug.
Als jij game doe je toch ook geen 2minuten ? (misschien windows kaart spelletje)

En ook logies dat ati tool geen articfact find (articfact krijg je door de geheugen van je kaart te ver te klokken)

Verwijderd

Euhm... arti's krijg je simpelweg als het geheugen of de core te heet wordt. En laten die nu net heter dan anders worden zodra je ze (te) ver overklokt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:05:
Euhm... arti's krijg je simpelweg als het geheugen of de core te heet wordt. En laten die nu net heter dan anders worden zodra je ze (te) ver overklokt ;)
je krijg geen arti's door je core maar lijnenen strepen door je beeld (wat hij nu heeft)
arti's zijn stippels door je beeld heen die met klein beetje beginnen en later steets meer worden.

De lijnen en het verkeerd opbouw van de game komt omdat de gpu niet meer kan berekenen.

Oorzaken kunnen zijn bij verkeerd beeld opbouw of lijnen
1)hitte
2) drivers probleem
3)kapotte core
4) voltage te laag of verkeerd
5)overklokken

Oorzaak arti's
1) mem kapot
2) mem oververhit
3)overklokken
4)voltage te laag of verkeerd
5)geheugen timing verkeerd

Verwijderd

Ik heb een 6600GT met precies dezelfde verschijnselen in BF2. Ik begon ook al het ergste te vrezen, maar bij mij was de temperatuurssensort beetje dronken, die meette 0 graden en dus sloeg de fan niet aan. Het was dus een oververhittingsprobleem.

Dat heb jij zo te zien ook. Tis niet blijvend schadelijk, tenzij je er niets aan doet :p

• Cybey
Allemaal hardstikke bedankt voor jullie reacties.

Ik ben vandaag met de videokaart teruggegaan naar de winkel en die hebben hem netjes omgewisseld. Wilden wel de screenshot nog even zien, maar dat was niet zo'n probleem.

Na het omwisselen werkte de kaart gewoon 100% :) Nou kan ik weer lekker gamen.

Allemaal bedankt!
Pagina: 1