Toon posts:

Acer Travelmate 4152 LMi kapot scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:'( Hallo,

Mijn Acer laptop is 14 maanden oud en nu zit er onder op het scherm een hele zwarte balk. Ik kan het scherm nog wel gebruiken maar heel moeilijk , op de tast zoeken naar icoontjes enzo Onderbalk is niet te zien.
Wie heeft er voor mij een tip, kan ik hier iets aan doen, of moet er een heel nieuw scherm op?
Heeft iemand een oplossing voor mij?
Ik ben erg verdrietig want heb mijn laptop nodig voor mijn studie en er zat 1 jaar garantie op dus ik baal ontzettend.
Hopelijk hebben jullie een oplossing voor mij.
Groetjes Alberta

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt proberen het via de garantie te regelen (je hebt volgens de wet 2 jaar, maar het zal vaak lastig zijn dat af te dwingen).
Verder is het moeilijk te zeggen waar het probleem precies zit. Maar het zou kunnen zijn dat er een stekkertje los geschoten is. Wat je dus kunt doen is je notebook even uit elkaar halen en kijken of er ergens iets los zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe schroef ik die los dan? Ik ben nogal onkundig in dit soort zaken. Zit op het Hbo voor verpleegkunde.
Kan ik niets vernielen?
Graag even een goed advies
Groetjes Alberta

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Acer bellen, zaak uitleggen en net zo lang volhouden tot ze dit voor je gaan repareren (ja, gratis). Ook al heb je maar 1 jaar garantie volgens Acer, volgens goed gebruik mag je aannemen dat een dergelijk duur product echt wel langer meegaat dan 1 jaar, als ie er net buiten de "officiele" garantie mee ophoudt dan is dat zeker reden om alsnog gewoon bij Acer aan te kloppen.

Mochten ze moeilijk doen (en dat zal wel), vooral volhouden, evt met een aangetekende brief er achteraan en een CCtje naar kassa/consumentenbond etc. Helpt allicht.

Het klinkt overigens alsof je videokaart aan het overlijden is. Ik heb iig eens iets dergelijks gehad en toen was het de videokaart die naar de mallemoeren was. Daar ga je dus met een herinstallatie van windows niks aan oplossen.

En last but not least, je hoeft niet steeds de groetjes te doen, dat doen we "automatisch" al ;)

edit: en zelf dat ding openschroeven zou ik in jouw geval wellicht toch even niet doen. Ten eerste gaan ze er (mochten ze het zien) gegarandeerd moeilijk over doen bij Acer, en ten tweede is de kans vrij aanwezig dat je iets molt als je niet weet wat je aan het doen bent :)

[ Voor 13% gewijzigd door kamstra op 02-01-2007 14:34 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die Acer 4000's zijn relatief makkelijk uit elkaar te halen. Achterop zitten wat schroefjes die je kunt loshalen en op die manier de bovenste strip los kunt maken. Dan kun je heel makkelijk de rest van de notebook open maken.

Als je het met een beetje beleid doet is het heel makkelijk het ding open te maken. Het grootste gedeelte zit namelijk geschroefd en de randen in elkaar geklikt. De connector voor het scherm zit aan de achterkant (een breede platte stekker) en die zou los kunnen zitten.
Ik zou er niet voor schuwen hem open te draaien (zeker niet als de garantie verlopen is) maar het is voor mij onderhand wel dagelijks werk :P

Verwijderd

Topicstarter
bedankt maar bij nader inzien blijkt het scherm toch kapot ( zwarte vlek onderin) zou er geen gebruikte te krijgen zijn b.v. via suikerbuijk maar die krijg ik nooit te pakken

Verwijderd

Niet hetzelfde probleem met een externe monitor, neem ik aan? Even met je typenummer op ebay.nl (laten) zoeken, schermen zat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:47:
bedankt maar bij nader inzien blijkt het scherm toch kapot ( zwarte vlek onderin) zou er geen gebruikte te krijgen zijn b.v. via suikerbuijk maar die krijg ik nooit te pakken
Is best moeilijk voor een betaalbare prijs. Mocht je er eentje tegenkomen, laat het even weten dan, ik heb hier nog een 4000je liggen met dood scherm (maar op ebay kom ik prijzen van zo'n 3000$ tegen, en dat is het ding me niet meer waard).
Pagina: 1