[HD] WD 320gb of Maxtor 320gb

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02 13:34
Ik heb 2 weken geleden een grote bestelling gedaan bij een pc shop, 1 onderdeel daarvan was de:

* Maxtor MaxLine III RoHS Compliant 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Waarom die? Gemaakt voor 24/7 gebruik en 5 jaar garantie.

Alleen de levertijd van deze schijf is tot op heden nog onbekend, kan nog best een maandje gaan duren waar ik weinig zin in heb. Nu heb ik zitten kijken naar een andere mogelijkheid:

* WD Caviar WD3200YS 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Ook deze schijf heeft 5 jaar garantie, en is sneller leverbaar.

Alleen nu zit ik met het probleem dat ik niet echt testen heb kunnen vinden van deze WD schijf?
Misschien dat iemand er iets meer over weet? Wat zouden jullie doen.

BlaBlaBla

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Tsja, allebei A merk schijven, specs en garantie hetzelfde. Ik zou het gewoon proberen. Je weet toch nooit vantevoren of een schijf net toevallig uit een slechte batch komt.

Verder heb ik in mijn PC al 3 jaar lang zowel WD als Maxtor hangen, en allebei gaan ze nog als een dolle. Maar als je zoekt hier op t forum zul je ongetwijfeld van zowel WD als Maxtor fervent tegenstanders aantreffen.

Moraal van het verhaal: specs en garantie zijn hetzelfde, het zijn allebei A merken, dus je zal je er nooit een buil aan vallen :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 14:59
Persoonlijk zou ik liever een WD schijf hebben die voor 8 uur per dag bedoeld is dan een Maxtor die voor 24 uur per dag is bedoeld als het op betrouwbaarheid aankomt.

Maar goed, ik heb persoonlijk dan ook niet zo'n goede ervaring met Maxtor, er zullen ongetwijfeld mensen hier rondlopen die veel Maxtor schijven hebben zonder problemen maar onderzoek heeft al eens aangetoond dat Maxtor een hoger uitvalpercentage heeft.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 14:24
Ik heb zo enorm veel slechte ervaring met Maxtor, ze vielen bij bosjes uit, was net een kerstboom die in februari nog staat. Wil je persé Maxtor, met name de garantie, ga wel voor Raid 6. Dan heb je in elk geval nog een overbruggingsperiode bij uitval en RMA afhandeling.

Ik pleit niet meteen de andere merken heilig. Ik heb ook wel eens last gehad van defecte Seagate's en Samsungs. Met Samsung eindigde RMA in een hell en viel meteen 100% af als serieuze optie voor een file server. Waarom Seagate wel, de RMA afhandeling is betrekkelijk kort. Binnen een paar dagen heb ik een nieuwe. Verder presteren de Seagate's gewoon veel beter dan de concurerende merken. Snel, stil, energiezuinig en nogmaals, snel.

WD heb ik geen mening. Voor een fileserver vind ik het belangrijk hoe de RMA in elkaar zit. Ik moet afkloppen, ik heb nimmer een defecte WD gehad. Aan de ene kant kan ik dan weer zeggen dat het betrouwbaar is, ik mis ervaring met RMA. Afkloppen, elke schijf leeft niet eeuwig. Het is niet zo dat ik geen WD's heb, op dit moment alleen juist WD en Seagate's draaien.

Hitachi idem. Wel gehad, nooit wat defect gehad, maar heb ze niet meer. Erg kort gebruikt dus kan er niet iets zinnigs over zeggen. Wel dat als ik je bestelling zou mogen plaatsen, er alleen WD of Seagate op de lijst zal staan.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02 13:34
Okay bedankt, ik heb zelf wel goede ervaringen met maxtor, maar ik heb de bestelling gewijzigt naar een WD schijf.

BlaBlaBla

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb wel eens een artikel op de FP gelezen dat Maxtor een groter gedeelte in percentages van hun omzet aan RMA's moest besteden dan andere merken. Dus Maxtor lijkt me toch gemiddeld slechter (wat ook mijn eigen ervaring is)
Je zou trouwens ook naar een Seagate 7200.10 schijf kunnen kijken. Die presteren beter en worden op GoT ook erg vaak aangeraden.
Pagina: 1