[WLAN]Verkeerd wachtwoord invullen en toch toegang ?

Pagina: 1
Acties:

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-03 23:59
We hebben thuis een thompson WLAN router die met een WEP-key is beveiligd. Nou kwam een vriend van mij met zijn laptop langs en probeerde te connecten. Iets wat uiteraard niet lukte. Maar toen hij een verkeerd wachtwoord invulde, kwam er 2 meldingen, retrieving ip-adress en daarna connected. Dit vond ik wel erg vreemd. Hij kon echter niet op Internet of msn via de verbinding. Mijn vraag is nou: kan iemand
via deze toegangsmethode toch binnenkomen op het netwerk, of is het enkel schijn dat hij ingelogt is en is de beveiliging niet doorbroken?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
Enkel schijn denk ik. Probeer eens of je de router kan pingen?

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-03 14:20
Weet je wel zeker dat hij op jouw netwerk zat?

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
zo werkt wep nou eenmaal.
daarom is het ook zo onveilig.
en dat is ook de reden dat wep binnen 10 minuten kan worden gekraakt.
verander naar WPA en probeer het nog eens zou ik zeggen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17

ralpje

Deugpopje

Hij krijgt waarschijnlijk wel een ip-adres van je router, maar kan verder geen data verzenden en ontvangen. Kan hij wel pingen naar andere pc's in je netwerk, of je router?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Pirate-Bozz
Heb nou net nog ff gekeken en als je de lijst met clients bekijkt in de router staat zijn naam er bij. Dus volgens mij zit hij op het netwerk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ik een verkeerde WEP-key invul krijg ik echt geen IP-adres van de router (IP-adres ontvangen via DHCP is gewoon netwerkverkeer net als al het andere). Weet je zeker dat je alles goed hebt ingesteld? Vooral bij goedkope routers is het vaak zo onduidelijk dat je bijv. wel een wachtwoord invult, maar nog niet hebt ingesteld dat de beveiliging daadwerkelijk ingeschakeld moet worden.

• Pirate-Bozz
Hij kan niet de router of iets anders pingen. Wel staat er nog steeds connected en hij staat in de router list.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
wrs heeft ie gewoon een 169.168.* ip adres wat dus niet gaat werken.
laat je nix wijsmaken door windows ;)

je hebt connected: zijn laptop kan de straling van die ap ontvangen en kent hem - maar krijgt er geen correct ip van wegens foute sleutel ofzo.

en connected: hij krijgt er ook echt een ip van en kan langs die ap/wifi-router ook echt netwerken (internetten, pingen, ....) (en heeft dus een correct ingestelde connectie)

in de router list staan wilt zeggen dat je router zijn mac-adres zag passeren,
wilt wederom niet zeggen dat ie daadwerkelijk iets meer kon doen - zoals een echt ip krijgen van die router. (dus enkel dat ie _poging_ deed te connecteren, wat niet lukte wegens een foute ingave van de wep-key)

[ Voor 39% gewijzigd door soulrider op 02-01-2007 14:13 ]

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:09:
Hij kan niet de router of iets anders pingen. Wel staat er nog steeds connected en hij staat in de router list.
wep verbind je en pas dan gaat ie kijken of de sleutel hetzelfde is...

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb ik ook wel is gehad...
Je krijgt geen ip adres van de router, maar windows wijst hemzelf een 169.x.x.x ip adres toe..
en dan denkt die dat die verbonden is... (hoe dom eigenlijk)

• Pirate-Bozz
Dus ik hoef me geen zorgen te maken :). Maar ik ga toch WPA-beveiling instellen. Liever zeker zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TripleQ schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:11:
Heb ik ook wel is gehad...
Je krijgt geen ip adres van de router, maar windows wijst hemzelf een 169.x.x.x ip adres toe..
en dan denkt die dat die verbonden is... (hoe dom eigenlijk)
Ik dacht dat je dan zo'n melding kreeg van 'limited or no connection' ?

Maar het kan ook zijn dat ie al een vast IP-adres had ingesteld op zn laptop en dan lijkt het idd allemaal wel te werken. Het is nl. niet zo dat je feedback krijgt van de router of het 'inloggen' gelukt is. Enkel de pakketjes zullen verkeerd versleuteld zijn en dus niet aankomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 02-01-2007 14:19 ]

Pagina: 1