Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70804

Topicstarter
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben een 18 jarige student (van de zomer 19) aan de universiteit van Antwerpen, ik studeer handelsingenieur in de beleidsinformatica (eerste jaar)
Ik woon net over de grens in Nederland.

Van de zomer zou ik graag een ict-gerelateerde vakantiejob doen. De vorige 2 jaar heb ik een magazijn gewerkt, maar nu wil ik graag eens iets anders. Iets dat meer bij mijn studie aansluit.

Maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Grote bedrijven zullen mij niet zo snel aannemen lijkt mij omdat ik nog geen diploma heb, en kleine bedrijven zullen mij waarschijnlijk niet zo goed kunnen betalen. (in het magazijn heb ik €9 per uur verdiend)

Hebben jullie tips waar ik aan leuke vakantiebaan zou kunnen geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zonder connecties geraak je niet aan een job op niveau, bovendien moet je voor een job op niveau paar maanden inwerken voordat je exact weet wat je moet doen en je vakantiejob duurt slechts 1 maand. Dus studenten krijgen vooral ongediplomeerd werk zoals magazijnen, kassiers, schoonmaak,... eigenlijk alles dat je in 1, 2, 3 kan leren en direct meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Probeer eens een computerwinkel? Uitleg is 5 minuten en je kan hele dag lullen met mensen over computers. Vaak mensen die er niets over weten, maar als je 't goed treft kan jij zelfs nog iets van de klant leren.

Lijkt me ideaal als vakantiebaantje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 22:49
Als jij 9 euro per uur verdient in een magazijn wens ik je veel succes met zoeken naar iets wat beter verdient als 18 jarige. Waarom verdien je eigenlijk zoveel ik heb voor minimumloon magazijn werk gedaan, maar dat was wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:37

_Ernst_

Mark It Zero!

Wat Siebolt zegt, ik zou niet ontevreden zijn met 9 euro/uur, das erg lekker namelijk (of werk je buiten de normale uren om, 's nachts ofzo?).

Denk niet dat je snel een leuk baantje zult vinden met een vergelijkbaar uurloon. Als ik om me heen kijk naar wat andere verdienen en wat ik zelf verdien, dan heb je het niet al te slecht voor elkaar.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70804

Topicstarter
Siebolt schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:44:
Als jij 9 euro per uur verdient in een magazijn wens ik je veel succes met zoeken naar iets wat beter verdient als 18 jarige. Waarom verdien je eigenlijk zoveel ik heb voor minimumloon magazijn werk gedaan, maar dat was wel wat minder.
In Belgie worden alle alle jobstudenten zo goed betaald. Ook moest ik (zo goed als) niks aan de belastingen afstaan.

Ik zal zeker eens rondvragen aan de computerwinkels hier in de buurt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57

Beugelfles

I love rusty spoons

Anoniem: 70804 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:09:
[...]

In Belgie worden alle alle jobstudenten zo goed betaald. Ook moest ik (zo goed als) niks aan de belastingen afstaan.

Ik zal zeker eens rondvragen aan de computerwinkels hier in de buurt! :)
Ik heb als student ook een bijbaantje in een magazijn en verdien nu ongeveer 9 euro (bijna netto want met de heffingskorting gaat er eigenlijk niks vanaf). Alleen ik ben nu 22, als ik 23 ben dan komt er hoogstwaarschijnlijk nog een euro bij en dan mag ik toch van geluk spreken.

Zoveel goedbetaalde bijbaantjes waar je elke week genoeg uren kan maken zijn er niet. Ik werk elke week 8,5 uur (soms wat meer of minder maar dat ligt aan mezelf als ik bijvoorbeeld vrije dagen opneem of overwerk).

Baantje op opleidingsniveau zit er denk ik niet in i.v.m. inwerktijden en dergelijke. Hier in NL stikt het van de callcentra waar je als student inclusief bonussen ook een aardig zakcentje kan verdienen. Je moet er tegen kunnen maar als je er handig in bent kan je wel aardig wat euro's binnenslepen.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik haal zelfs 11,57 euro bruto per uur + maaltijdcheques als werkstudent voor magazijnwerk. 13% RSZ gaat eraf zodat er 10,24 euro netto per uur overblijft en bedrijfsvoorheffing kan je als student recupereren. Ik zou maar niet beginnen over het dubbel vakantiegeld dat direct uitbetaald wordt. ;)

Dus blijven waar het goed is.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 02-01-2007 22:47 ]

Pagina: 1