Internet. ...? of iets anders....

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Ik heb sinskort een netwerk aangelegd.
Op de server werkt alles perfect. *D
Internetprovider = Chello (jaja.. ik weet het)
Server = AMD K6-II 380 Mhz (Win ME)
Client = Intel Celeron 600 Mhz (Win ME)
Proxy?? = Wizard Thuisnetwerk (In windows geïntegreerrd) - (ik heb andere geprobeerd zoals Wingate en Gatekeeper, maar dit was uiteindelijk niks)
Netwerk = http://www.sitecom.nl/showproduct.asp?PID=67

In de URL hierboven zie je precies welk pakket ik heb en de specificaties erover.

Het probleem:
Na een tijd internetten op client gaat het opeens heel sloom. :( Bij het begin gaat alles goed en snel. En met het begin bedoel ik, 's morgens vroeg op de dag... zo tot 12 denk ik.
Maar een onbepaald tijdstip op de dag springt hij terug tot 1 KB per seconde ofzoiets. Of zelfs slomer.
Omdat in de AMD (server) 64 MB SDRAM zat
en in de Celeron (client) 32 MB SDRAM dachten ik dat dit te weinig zou zijn voor een netwerk, draaiende op Win ME. Dus heb ik in beide computers 128 MB erbij gezet >:) .

De prestaties van de PC's zijn er wel op vooruitgegaan, :D maar de internet snelheid blijft na een tijd omlaag duiken :( .

Weet misschien iemand waar dit aan zou kunnen liggen? :? :? :?

Geen van beiden computers gebruiken een firewall op dit moment.

Cheater
www.cheater.nl
postmaster@cheater.nl

Verwijderd

haal winME :r van die server af en pleur er Win NT 4 of Win 2k op en draai dan winroute 4.1 pro.

En als je hem ook nog gewoon gebruikt als workstation zet er dan in ieder geval win98se op.
(met winroute)

Verwijderd

yeppers kick dat WinMe er heel snel af, dat OS is niet gemaakt voor server doeleinden...die network functie is slechts geschikt om games te spelen :)

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 22:05 schreef SirCommieBastard het volgende:
haal winME :r van die server af en pleur er Win NT 4 of Win 2k op en draai dan winroute 4.1 pro.

En als je hem ook nog gewoon gebruikt als workstation zet er dan in ieder geval win98se op.
(met winroute)
Ehh?, waarom winroute op een w2k server of advanced server bak zetten, wat is er mis met NAT-routing?

Verwijderd

je kan natuurlijk oook gewoon sygate gebruiken voor het inetten via het netwerk.
En haal me van dat bakkie af en zet er, als je gewoon alle spellen wil spelen, win 98se op.