Toon posts:

[Intel]Standaard P4 koeler stiller maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het intel-kreng onder de code: c33218 op de Pentium 4 2,8Ghz, maakt vervelend veel herrie. Nou had ik in eerste instantie een makkelijke oplossing bedacht, door SpeedFan 4.28 te installeren en de fan op 40% te laten draaien. Ik krijg het helaas niet voor elkaar dat SpeedFan opstart en die fan steeds automatisch op 40% zet. Is dit wel een optie in SpeedFan? Is er een softwarematig alternatief waar het wel (makkelijk) mee kan?

Ik heb het bios al bekeken, maar daar kun je de fanspeed niet instellen. Helaas zijn alle computerzaken bij mij in de buurt dicht gegaan, dus een nieuw fannetje kopen is niet zo makkelijk.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Ik denk niet dat je hem stiller gaat krijgen met goede temps :P
die P4's worden namelijk erg warm.. :)

Als ik jou was zou ik een nieuwe koeler kopen.. zijn al erg goedkoop te krijgen.. én ook nog stiller :)

Verwijderd

Ik heb het bios al bekeken, maar daar kun je de fanspeed niet instellen. Helaas zijn alle computerzaken bij mij in de buurt dicht gegaan, dus een nieuw fannetje kopen is niet zo makkelijk.
Die vind je ook niet onder "fanspeed" maar meer onder een Silent control bijv zoals Smart-Fan of Q-fan etc etc.. kijk even in je moedebordhandleiding... tegenwoordig bevat elk plankje wel zo'n feature.

De mijnes start op met een voltage van 6Volt en gaat naar z'n max op 46 Graden... met gamen gaat ie ook lekker draaien dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Je moet er wel rekening mee houden dat deze pc toch wel wat jaartjes oud is. Volgens SpeedFan draait de fan nu op 1339RPM en de CPU temp is na reboot max 68 graden. Dat lijkt me nog wel acceptabel, toch?

ps. ik zal nog eens in het bios kijken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 12:49 ]

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:41:
Je moet er wel rekening mee houden dat deze pc toch wel wat jaartjes oud is. Volgens SpeedFan draait de fan nu op 1339RPM en de CPU temp is na reboot max 68 graden. Dat lijkt me nog wel acceptabel, toch?

ps. ik zal nog eens in het bios kijken
68 graden is Zeker aan de hoge kant (ik zou zelf niet graag willen zien dat mijn proc 68 graden word)

Verwijderd

CodeConnected schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:01:
[...]

68 graden is Zeker aan de hoge kant (ik zou zelf niet graag willen zien dat mijn proc 68 graden word)
Het is een intel cpu
Deze mag 80graden worden en dan trottel hij pas terug.

Maar goed zal een anderen model koeler kopen.

Leuke merken zijn
Zalman
artic
thermalthake

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:30:
[...]

Het is een intel cpu
Deze mag 80graden worden en dan trottel hij pas terug.

Maar goed zal een anderen model koeler kopen.

Leuke merken zijn
Zalman
artic
thermalthake
het klopt dat hij pas bij 80 graden terug throttelt maar als je vaak rond de 70 graden zit is dat niet goed voor je proceccor

Verwijderd

het punt is dat ie na een reboot 68 graden is, als je hem echt zwaar gaat belasten zal die nog veel warmer worden.
Ik raad je idd ook aan om voor een andere koeler te kijken :)
Pagina: 1