Scart switch VS goeie kabels

Pagina: 1
Acties:

• Gnarkill2k6
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2022
Ik heb een vraagje..

Sinds kort heb ik een AV-reciever, maar ik vind de beeldkwaliteit niet goed genoeg. Ik heb er een dvd-speler, dvd-recorder en (ouwe) xbox aan hangen. Als ik de dvd-speler aansluit met een scart aansluiting is het beeld natuurlijk mooier dan via de av-reciever. Misschien niet onbelangrijk, mn tv heeft maar 1 scart aansluiting. Steeds die stekkers wisselen begint een beetje irritant te worden.
Ik wil dus betere beeldkwaliteit krijgen maar toch al mn apparaten aangesloten laten zonder stekkers te hoeven wisselen... wat is slimmer? een scart switch kopen? of goeie composite kabels kopen? (tv heeft helaas geen s-video).

Hoe zouden jullie dit oplossen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Composiet is per definitie de slechtste mogelijkheid. Als je receiver alleen S-video doet, dan haal je gewoon een scart -> S-video blokje voor een paar euro, en sluit zo je receiver en de rest van je spul via S-video aan.

Vind je ook dat niet mooi genoeg, dan zul je toch moeten kijken naar een (degelijke) scart switch.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Gnarkill2k6
de reciever heeft ook een composite uitgang. Ik heb al een scart met een s-video ingang geprobeerd... maar ik kreeg zwart-wit beeld. Ik heb wel een trucje gevonden om kleur te krijgen (pin 15 en 20 verbinden dacht ik) maar volgens mij gaat dan het effect van s-video (2 beeldsignalen) verloren.
Waarschijnlijk kom ik uit bij een scart-switch... maar daar heb je ook weer verschillende in...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bij Panda.nl heb je een RGB SCART switch, dus als je TV op die ene SCART poort RGB ondersteunt, kun je met die SCART switch gewoon RGB app. aansluiten.

• Gnarkill2k6
ga ik kwaliteit verliezen met een scart-switch?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gnarkill2k6 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:02:
ga ik kwaliteit verliezen met een scart-switch?
Niet als je een goede heb. Degene die ik in gebruik heb en dalijk had *bij Panda.nl gekocht*, was perfect, geen interferentie ed.

• Gnarkill2k6
oke... ik ga na mn stage even langs bij de media markt... ik geloof dat ze er daar 1 van 25 euro hebben... moet je wel handmatig switchen, maar goed dat is beter dan stekkers achter je tv ompluggen
Pagina: 1