laptop met 2 externe schermen. Hoe in te stellen ?

Pagina: 1
Acties:

• phoenix1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb hier een laptop met een DVI-D en een VGA uitgang.
Ik heb hierop aangesloten 2 TFT schermen.
Het lukt me allemaal om het in te stellen. Dual view etc..
maar nu het probleem.

Als ik de laptop dicht klap. Veranderd de scherm modus naar Clone.
Ik heb ingesteld dat hij niets moet doen als het scherm wordt dicht geklapt. Als ik het scherm vervolgens weer open klap Schakelt ie over naar het laptop scherm. Iets wat dus helemaal niet de bedoeling is.

Het is de bedoeling dat als de schermen zijn aangesloten dat hij dual view weergeeft. zonder iets extra in te moeten stellen.

Wat heb ik verkeerd gedaan of over het hoofd gezien ?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 08:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat het probleem is dat één van de externe schermen altijd een copy van je laptop scherm is. Op het moment dat je het scherm dichtklapt schakel je deze uit waarbij één van de extra schermen als het ware ook wordt uitgeschakeld. Dit scherm gaat dan over in een clone van het andere scherm.

Ik heb laatst ook eens geprobeerd om via een dockingstation twee externe schermen aan te sluiten, maar ik kon ze ook alleen maar als clone gebruiken. De VGA kaart van een laptop is prima instaat om twee schermen aan te sturen, maar wanneer je twee externe schermen aansluit krijg je er drie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Welke grafische kaart zit erin? Bepaalde configuraties van dual display/clone zijn soms niet mogelijk met bepaalde kaarten.

En op voorhand je laptopscherm uitzetten helpt niet? Mijn Toshiba heeft daar een sneltoets voor.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 12:40 ]

• phoenix1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
het is een nieuwe laptop met een dikke grafische kaart dat is het probleem niet. Het werkt wel.. maar niet automatisch. Hij moet handmatig terug op dual view gezet worden.
Het is niet voor mij. Degene waar het voor is wil het gewoon goed werkend hebben.