Toon posts:

[css/ie] 2 kolommen (1 fluid): verschuiving bij overflow?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee kolommen op de volgende manier:

HTML:
1
2
3
4
5
6
<div style="float: left; width: 200px; overflow: auto;">
links
</div>
<div style="margin-left: 200px;">
rechts
</div>

De rechterkolom is dus fluid, d.w.z. dat deze met de grootte van het browservenster meegroeit. In de linkerkolom werkt overflow al zoals gewenst. Als de inhoud van de rechterkolom te lang wordt gebeurt er nu in Internet Explorer iets raars. De betreffende regel schuift naar beneden (tot net onder de onderkant van de linkerkolom).

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/663/ie1sx7.gif

Hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderd

beetje ernstig offtopic,

zou ik mogen weten welke theme dat is? hij is erg vet O-)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
is het de bedoeling dat de linker kolom lager is dan de rechter?
want dan is het misschien beter om jouw 'links' divje IN je 'rechts' divje te laten floaten.

[ Voor 168% gewijzigd door BasieP op 02-01-2007 12:21 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:18:
is het de bedoeling dat de linker kolom lager is dan de rechter?
want dan is het misschien beter om jouw 'links' divje IN je 'rechts' divje te laten floaten.
Ik gebruik een vrij simpele layout voor kolommen, beide kolommen kunnen verticaal groeien zoveel als nodig. De inhoud bepaald de hoogte van een kolom. Het gaat mij om de witruimte die Internet Explorer toont tussen de eerste en de tweede regel tekst in de rechterkolom.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:15:
beetje ernstig offtopic,

zou ik mogen weten welke theme dat is? hij is erg vet O-)
Theme heet Luna Element, welke versie weet ik niet meer.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:47:
[...]

Ik gebruik een vrij simpele layout voor kolommen, beide kolommen kunnen verticaal groeien zoveel als nodig. De inhoud bepaald de hoogte van een kolom. Het gaat mij om de witruimte die Internet Explorer toont tussen de eerste en de tweede regel tekst in de rechterkolom.
Heb je ook al eens een normale text ingezet in plaats van contentcontentcontent? Ik gok erop dat er een afbrekingsprobleem is door de "content" text.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem treedt per definitie op bij content die te lang is. Ik gebruik even een hele lange regel tekst als voorbeeld, maar je kunt ook denken aan een lange url in de tekst, een tabel met veel kolommen of een grote afbeelding. In al die gevallen zal Internet Explorer die content verschuiven.

Edit
Hier zie je nog een voorbeeld, als je het browservenster kleiner maakt dan zie je dat wanneer de url niet meer past de tekst naar beneden schuift (in Internet Explorer).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 14:19 ]

Pagina: 1