[XP] Geen toegang tot herstelde (gecodeerde) image files *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks het uitgebreid zoeken binnen de microsoft help site en het standaard gegoogel ben ik niet uit mijn probleem gekomen.

Ik heb van een oude Windows XP Professional installatie een map met foto's weten te recoveren door 'Active Uneraser' ( http://www.uneraser.com/ ) te gebruiken, iets wat voor het overgrote deel prima heeft gefunctioneerd. Het probleem is dat ik binnen de oude installatie onder een andere gebruiker deze map met fotos gecodeerd had ( Map>Eigenschappen>Algemeen>Geavanceerd>Inhoud coderen ). Ik krijg nu met geen mogelijkheid de fotos geopend ( terwijl ik ze wel zie in de minitatuur weergave ) binnen een normaal fotoprogamma ( foutmelding is bij Microsoft Photo Editor: 'het type kan niet worden bepaald' en bij MS Paint 'toegang geweigerd'.

De microsoft site raadde me aan via Map>Eigenschappen>Etc de eigenaarrechten naar mijn huidige account te verplaatsen en vervolgens de codering op te heffen. Dit heb ik inmiddels op alle mogelijke manieren gedaan en bij alle accounts mogelijk ( ook Administrator, het Netwerk, etc ) maar wanneer ik op Toepassen klik ( na het uitvinken van 'codeer inhoud bestand blabla' ) blijf ik 'toegang geweigerd' krijgen.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze bestanden hersteld krijg? Alvast ontzettend bedankt voor welke moeite dan ook, het is echt bijzonder vervelend enkele jaren aan persoonlijke kiekjes naar de gallemiezen te zien gaan.

edit: het zijn trouwens gewone jpgetjes van ca. 500 kb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is een Windows probleem dus verschuif ik dit topic naar WOS. Daarnaast geef ik je erg weinig kans dat dit gaat lukken; de thumbnails komen gewoon uit de thumbs.db file; maar de bestanden zelf zijn immers encrypted dus die ga je niet meer terugkrijgen

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je de encryptie key gebackupped? Zet die terug. Zo niet, heb je pech...
How to back up the recovery agent Encrypting File System (EFS) private key in Windows Server 2003, in Windows 2000, and in Windows XP

offtopic:
Ik pas de topictitel ook nog even aan, zodat het duidelijk is dat het over Windows XP gaat. Welkom op GoT!

Overigens is het begrijpelijk maar eigenlijk best slecht dat de thumbnails wel zichtbaar zijn als de originele bestanden encrypted zijn. Dan heeft encryptie veel minder zin...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ F_J_K : Niet dat ik me er bewust van ben, maar ik weet niet of dat wil zeggen dat het ook niet gebeurd is. Het profiel waaronder ik de fotos kon openen bestaat nog wel, maar is beschadigd en word telkens automatisch vervangen door een tijdelijk profiel. Ook binnen dat profiel lukt het me niet de fotos te decrypten.

Ik moet bekennen dat de link die je posste me ietwat ontgaat. Waar zou ik - in leek-engels - die encryptiekey kunnen vinden?

<naief>Zo'n gigantische versleutelcode zou dit toch niet zijn? Is het niet mogelijk hem gewoon een paar uur/dagen hierop te laten rekenen?</naief>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht intressant om te melden is dat ik via een tool van: http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html wel erin geslaagd ben de encryptionkey te vinden, maar hoe ik vervolgens die gebruik om de fotos te decrypten weet ik niet. Dat ding achterhaalde het door mijn systeem te scannen op oude user-password-key combinaties te scannen en vond zo de key van het oude profiel. De map e.d weet hij wel te herstellen, alleen de foto is nog altijd niet toegankelijk, dus om gelijk 100 euro neer te leggen voor een ful version vind ik wat te gortig.