Toon posts:

IPadres omzetten naar domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
thuis draai ik op mijn computer onder winxp pro een webserver met apache, Java JRE,My SQl 5 en Php 5, tot volle tevredenheid.
aansluiting ADSL (internetplusbellen) via kpn, met bedraad siemens modem voor de server en draadloos (usb adaptor) voor één laptop.
Ik heb gekozen voor een domeinnaam zonder webhosting en doorzending van mail voor het domein naar de postbus bij mijn provider KPN hetgeen vlekkeloos verloopt.
Een storend punt is dat wanneer iemand inlogt op mijn website met www.(mijndomeinnaam.nl ) hij in zijn browser de domeinnaam ziet veranderen naar mijn ip adres.
Bij webhosting wordt dit verborgen en blijft dus de domeinnaam in beeld.
Hoe doet men dit en kan ik dit zelf voor elkaar krijgen door middel van een progje of een toevoeging van verborgen (java)code aan de website, wat wel eens wordt gedaan bijvoorbeeld:
<!--
window.location="http://www.mijndomeinnaam.nl/taalkeuze.htm";
//-->
Wie kan zijn licht laten schijnen over deze vraag en heeft een oplossing?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Heb je ook doorzending van domein naar ip adres o.i.d dan? Heb je bij je domein paket ook DNS instellingen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ah... dat domein heft dus gewoon een frame naar je IP-adres toe. Je moet dus een ander pakket nemen dat de domeinnaam ook daadwerkelijk wordt gekoppeld aan je IP-adres. Even contact opnemen met je hoster dus.

Ey!! Macarena \o/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RaZ schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:26:
Ah... dat domein heft dus gewoon een frame naar je IP-adres toe. Je moet dus een ander pakket nemen dat de domeinnaam ook daadwerkelijk wordt gekoppeld aan je IP-adres. Even contact opnemen met je hoster dus.
Niet te snel want ik vermoed een DHCP-adres voor het ADSL-modem. Als de host dus zometeen het domein laat doorverwijzen naar 196.56.2.176 en de TS gaat op vakantie, zet daarna het modem weer aan en krijgt een ander IP, dan kunnen we weer een topic verwachten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Westereen schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:24:
Heb je ook doorzending van domein naar ip adres o.i.d dan? Heb je bij je domein paket ook DNS instellingen?
Bij het domeinadres behoort eveneens het routeren naar het door mij opgegeven IP adres.
Doordat ik alleen een domeinnaam heb genomen wist ik dat hiermee het ip adres zichtbaar zou worden in de adresbalk.

bij het domeinpakket heb ik geen dns instellingen.

Ben

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:28:
[...]

Niet te snel want ik vermoed een DHCP-adres voor het ADSL-modem. Als de host dus zometeen het domein laat doorverwijzen naar 196.56.2.176 en de TS gaat op vakantie, zet daarna het modem weer aan en krijgt een ander IP, dan kunnen we weer een topic verwachten?
Neen,
Het betreft hier een vast IP adres dat in principe niet gewijzigd wordt.

Ben

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Overigens, dat stukje javascript.. Dat wordt gebruikt om een site niet in een frame te laten werken.
JavaScript:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
<!--
if (top.location != self.location) { top.location = self.location.href }
//-->
</script>

Dit stukje script kijkt of de site in een frame staat, zoja wordt het de site opnieuw ingeladen, in het zelfde scherm, maar dan zonder in een frame te staan.

Heeft voor jouw totaal geen meerwaarde op je probleem trouwens. Maar dan weet je waar het voor is ;)

Edit:
Geen DHCP dus, het enige wat de hoster/domein registrant nu heeft gedaan, is een redirect gemaakt naar je IP toe (denk ik), ipv het domein aan je IP gekoppeld. Als je zelf die instellingen niet kan veranderen, moet je toch contact op nemen met het bedrijf waar je je domein hebt aangevraagd.

[ Voor 30% gewijzigd door RaZ op 02-01-2007 11:41 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

en zelfs al wijzigd je ip-adres af en toe hoeft er niets aan de hand te zijn. Gebruik iets als ods.org of dyndns.org en zorg met een tooltje die je lokaal draait dat als je ipnummer veranderd de info wordt aangepast. Stel daarna bij je domeinboer een CNAME in naar het ods.org adres en je site is altijd via je eigen domeinnaam bereikbaar.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:34:
[...]

Bij het domeinadres behoort eveneens het routeren naar het door mij opgegeven IP adres.
Doordat ik alleen een domeinnaam heb genomen wist ik dat hiermee het ip adres zichtbaar zou worden in de adresbalk.

bij het domeinpakket heb ik geen dns instellingen.

Ben
Ah dat wist je dus. Het is volgens mij mogelijk met scripts maar hoe precies weet ik niet.

Je kan ook gewoon bij bijv. TransIP een domein paketje nemen van €7,- o.i.d daar zitten wel DNS opties bij en dan blijft je www.jenaam.nl wel in de browser staan. Met zo'n €7,- domein heb je geen doorstuur voor mail, maar daar heeft transip ook wel een oplossing voor geloof ik.

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html>
<head>
<title>Bla</title>
<META NAME='KEYWORDS' CONTENT="sdf">
<META NAME='nothing' CONTENT="">
<META NAME='DESCRIPTION' CONTENT="sdfsdf.">
</head>
<frameset rows="100%,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame name="111" src="http://www.babla.nl/~sdfsdf/sdkf.">
<frame name="222" scrolling="NO" noresize>
<noframes><!-- dfg -->
Your browser does not support frames. Temporarily the site is stored elsewhere while the server is being renewed, to reach the site, point your browser to : http://www.babla.nl/~sdfsdf/sdkf.</noframes>
</frameset>
<body>
</body>
</html>

Zo doet ie het bij mij. Zelfde verhaal in feite. Ik heb een domein, zeg www.bla.nl, en een website ergens anders, zeg 234.234.234.234/websitebla.. en als ik naar www.bla.nl ga dan laadt ie het dus in een frame. Zoals RaZ zei

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:37:
Doh, het is inderdaad geen frame, anders zou het domein niet in een IP omgezet worden. Maar als KPN werkt met DHCP, heeft de TS wel een uitdaging ja :P

Overigens, dat stukje javascript.. Dat wordt gebruikt om een site niet in een frame te laten werken.
JavaScript:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
<!--
if (top.location != self.location) { top.location = self.location.href }
//-->
</script>

Dit stukje script kijkt of de site in een frame staat, zoja wordt het de site opnieuw ingeladen, in het zelfde scherm, maar dan zonder in een frame te staan.

Heeft voor jouw totaal geen meerwaarde op je probleem trouwens. Maar dan weet je waar het voor is ;)
Het stukje javascript dat ik meezond als voorbeeld, zorgt ervoor dat bij het openen van de site (index) in de titelbalk komt te staan:
http://www.(mijndomeinnaam).nl/taalkeuze.htm.

dus heeft niets van doen met frame(s)
groetend,

Ben

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:16

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik zelf altijd de combo Godaddy (5-9 euro per jaar) en Zoneedit (4 euro per jaar). Bij godaddy domein geregistreerd (.nl kan dacht ik daar echter niet), waar je netjes eigen nameservers kan aangeven (welke je dus van zoneedit krijgt). Bij zoneedit de volledige controle over dns instellingen van dat domein.

Je kan bij de hostingprovider alsnog vragen of ze het kunnen omzetten naar jou opgegeven nameservers en dan bv bij zoneedit zelf alles in onderhoud te nemen. (hiervoor vroegen ze bij mijn .nl domein 20 euro per jaar voor - je hebt nu zover ik zie een simpele redirect).

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 02-01-2007 11:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03 16:24

WeirdEye

Eindbaas

Wat Westereen ook al aangeeft, TransIP doet dit wat jij wil....

Ik heb zelf ook een server draaien en gekoppeld via transip, je kunt makkelijk bij je dns, en als je ooit zelf een dns gaat draaien kun je die toevoegen bij de nameservers...

Verwijderd

Topicstarter
Westereen schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:24:
Ik heb inderdaad doorzending van mail niet naar mijn ip adres maar naar mijn mailadres bij kpn.

Bij het domeinadres kan ik op verzoek wel de mogelijkheid krijgen (zonder meerprijs) dns instellingen in eigen beheer te doen.

Groetend,

Ben

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
het hangt wrs af van de soort van doorzending.

bij mijn hosting via one.com heb ik het verschil: web alias:
de naam die ik geef in mijn dns-config scherm blijft steeds zichtbaar in de browser-adresbalk
enkel onderaan is zichtbaar dat ie dedata ergens anders haalt.

en web forward: de naam die ik geef, wordt veranderd in het adres naar waar ik het hene verwijs.

bv: http://got1.soulrider.be & http://got2.soulrider.be
(mogelijk effe tijd nodig wegens net aangemaakt in dns-settings)
beiden verwijzen naar dit forum, maar de ene (got1) als web forward en de andere (got2) als web alias.

(zo dus:
code:
1
2
got1.soulrider.be Web forward gathering.tweakers.net Verwijderen 
got2.soulrider.be Web alias gathering.tweakers.net Verwijderen

ik vermoed dat je wilt als die alias ? > dns type aanpassen dan

en dan thuis een dyn-dns-client draaien en je domein naar die dyn-dns name laten doorverwijzen

(kan ook te maken hebben met reverse dns-instellingen)

ik snap al die info over dyndns-servers en framebreakers niet - en frames kunnen niet want hij heeft geen hosting voor dat domein, enkel dns-beheer - : dat is hier totaal niet van toepassing (of de vraag)(enkel mss handig als info/kant-tekeningen -> zoals hierboven als aanvulling staat, maar dan nog moet de doorverwijzing juist staan anders krijgt iedereen die dyndns-naam te zien in zijn adressenbalk)

@ hierbeneden: dat is alleen mogelijk als je hosting hebt bij je domein-boer...
mits je aangaf dat je dat niet had is alle moeite verloren...
(mits die frameopbouw op de server moet staan bij je domein-boer - anders lukt het niet)

je moet het wel degelijk in de dns-settings gaan zoeken hoor.

[ Voor 50% gewijzigd door soulrider op 02-01-2007 13:57 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Topicstarter
shnazzle schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:44:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html>
<head>
<title>Bla</title>
<META NAME='KEYWORDS' CONTENT="sdf">
<META NAME='nothing' CONTENT="">
<META NAME='DESCRIPTION' CONTENT="sdfsdf.">
</head>
<frameset rows="100%,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame name="111" src="http://www.babla.nl/~sdfsdf/sdkf.">
<frame name="222" scrolling="NO" noresize>
<noframes><!-- dfg -->
Your browser does not support frames. Temporarily the site is stored elsewhere while the server is being renewed, to reach the site, point your browser to : http://www.babla.nl/~sdfsdf/sdkf.</noframes>
</frameset>
<body>
</body>
</html>

Zo doet ie het bij mij. Zelfde verhaal in feite. Ik heb een domein, zeg www.bla.nl, en een website ergens anders, zeg 234.234.234.234/websitebla.. en als ik naar www.bla.nl ga dan laadt ie het dus in een frame. Zoals RaZ zei
Met wat sleutelwerk zou dit wel eens het beging van de oplossing kunnen zijn voor het probleem.
ik ga het in ieder geval uitproberen.
groeten,

Ben
Pagina: 1