Toon posts:

[Acces - VB] Een variable om meerdere rapporten te openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik VB om een rapport gefiltert te openen. Dit werkt als een zonnetje. Ik wil nu hetzelfde script gebruiken om ook andere rapporten te openen. Hiertoe moet de rapportnaam om te openen een variabele zijn. Dit werkt met:

Visual Basic:
1
2
3
4
Dim strDocName As String
strDocName = Voorbeeldrapport

DoCmd.OpenReport strDocName, acPreview

maar niet met with

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
With Reports!strDocName
    'apply SQL filter to the report
    .Filter = stFilter
    .FilterOn = True
    'enzovoorts
 End With

Hij leest strDocName als rapportnaam en dus niet als variale die een string bevat. Resutaat: kan geen rapport vinden met de naam strDocName (duh).

Hoe krijg ik dit aan de praat?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

reports(var)

Nu ben ik wel benieuwd hoe je dit hebt proberen te vinden want dit staat letterlijk in de help en is ook niet echt moeilijk te vinden?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
De help die start hier niet. Dus niet in de help.

Heb het meermaals aan mijn vriendje google gevraagd, maar die vond dat ik in te algemene bewoordingen sprak.

Mijn vriendje tweakers vindt nu dat ik me er te gemakkelijk af probeer te maken. Moet oppassen dat ik nog vriendjes over houd. :|

Het werkt, dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 12:43 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vriendje Ms heeft je vast wel een CD-tje gegeven waar die help file opstaat, en ja, de VBA help wordt *niet* standaard geinstalleerd. En als je dat CD-tje niet hebt is MS ook je vriendje niet meer. ;)

Tja, en als je je op je werk zit en je bent niet bevriend met systeembeheer dan heb je idd een groot probleem. :+

[ Voor 0% gewijzigd door Lustucru op 02-01-2007 13:27 . Reden: ontcynisched ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het cynisme als terechtwijzing accepteren. Het laatste is het geval.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 14:43 . Reden: ont-terechtwijzingaccepteerd ]