[XP] File or dir. is corrupted and unreadable*(

Pagina: 1
Acties:

• eturfboer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2025
Beste mensen,

Door nog onbekende oorzaak heb ik een partitie die ik niet kan benaderen. Het is niet mijn boot partitie en er staan alleen files op. Ik krijg bij verschillende bewerkingen en programma's berschillende meldingen.

Melding windows: "E:\ is not accessible. The file or directory is corrupted and unreadable"

Dat lijkt me niet zo gek, maar CHKDSK met bij een /r repair scan: "Onbekende fout".

Kreeg ook nog bij andere programma's de volgende:
"USN-logboek is in een fout opgetreden"
"Block bitmap corrupted"

En als ik op de schijf zelf ga kijken met partitioning tools:
" NTLDR ontbreekt"

Die laatste kan ik mij best voorstellen dat het intbreekt, het is tenslotte geen boot schijf, echter dat hij hem wel wilt hebben terwijl hij nergens (tenminste volgens mij) staat als boot device, baart me zorgen.

Als ik in partitie tools ga kijken, klopt alles, kan ook nog folder lists terug krijgen.

Heeft iemand enig idee?

I know, there are some topics about ntldr, however all about boot devices!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:55

Pinjataaa

Hit me!

Laat Seatools even draaien zal ik zeggen, als deze geen fouten aangeeft kun je je schijf al uitsluiten.
Seatools is hier te krijgen:
http://download.seagate.c...stration.nsf/eula/desktop

[ Voor 11% gewijzigd door Pinjataaa op 02-01-2007 10:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? In Windows Clients is die verplicht om in je topic titel te zetten :)

Verder - die "NTLDR ontbreekt" melding die in je je hex-editor ziet is normaal en heeft niets met je probleem te maken :)

• eturfboer
elevator schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:35:
Welke Windows versie gaat het hier over? In Windows Clients is die verplicht om in je topic titel te zetten :)

Verder - die "NTLDR ontbreekt" melding die in je je hex-editor ziet is normaal en heeft niets met je probleem te maken :)
Oja, sorry vergeten het is Windows XP Prof.

Eddie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de data waarschijnljik nog wel terughalen met een prog als easy recovery pro (duurt lang, maar werkt goed). Als je die data terug hebt (of de data maakt niet uit) dan is het prima op te lossen door een nieuwe partitie aan te maken.

• eturfboer
Pinjataaa schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:25:
Laat Seatools even draaien zal ik zeggen, als deze geen fouten aangeeft kun je je schijf al uitsluiten.
Seatools is hier te krijgen:
http://download.seagate.c...stration.nsf/eula/desktop
Heb ik gedaan, als ik begin met een quick analysis dan exit het programma zonder warning!

Om het verder nog wat ingewikkelder te maken, ik heb drie OS-en (XP Prof, W2003 en MacOSX). Bij beide windows versies kan ik de partitie niet benaderen, OSX echter kan ik (read only, zoals alle NTFS) alles gewoon lezen en gebruiken.

Nieuwe partitie... Ja klinkt leuk, heb geen ruimte om naar een andere schijf te plaatsen, wordt dus een geklooi met resizen. Easy recovery (en dergelijke tools) zien een partitie dus er is niets te recoveren.

Eddie.
Pagina: 1