Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik had geen idee waar ik deze kwijt kon dus vandaar hier maar even. Wat ik me afvraag is hoe jullie baten kwantificeren. Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek hoe een organisatie het factuurcontrole proces kan automatiseren. De baten die hieruit naar voren komen zijn:
- betere toegankelijkheid informatie
- waardevollere informatie
- publiceerbare informatie
- snellere verwerkingstijd factuurcontrole

maar hoe maak je dit meetbaar in geld? Er zal niemand ontslagen worden op de betrokken afdeling, er zal evenveel gewerkt worden per dag door de medewerkers. Kortom waar zou er dan financieel winst zijn? hehehe zit hier wat mee te stoeien...

hoe pakken jullie zoiets aan?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Het maakt het makkelijker om het principe van 'incasseer vroeg' en 'betaal gecontroleerd' te verbeteren in een proces. Draagt bij aan een goede cash positie :) Dat geld levert rente op (of kost geen rente).

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm sorry ik was onvolledig denk ik. het gaat om de controle van facturen die betaald moeten worden door de onderneming. Namelijk allerlei facturen voor energie van verschillende bedrijfslocaties. En er moet dan gecontroleerd worden of wat op de factuur staat juist is met het werkelijke verbruik en pas dan mag de afdeling financien de factuur betalen...

Verwijderd

Volgens mij kan je dit alleen maar koppelen naar tijd. Aan tijd zit vervolgens weer een uurloon verbonden (deze hoef je overigens niet te achterhalen maar als variabale instellen zodat je manager hier ook mee kan experimenteren).

Zowel voor de huidige situatie als de gewenste situatie zou ik het uitdrukken in tijd en kijken wat voor verschil dit oplevert. Je zult altijd onmeetbare resultaten hebben dus in plaats van geld levert dit ook een tijdsbesparing op die Fianciën weer kan gebruiken voor overige processen (=efficiënter). Ook deze factoren zou ik meenemen, de zogenaamde onkwantificeerbare factoren. Beargumenteren is hier zéér belangrijk.

tijd = geld zegmaar :)