Ik heb een a-open met een G-force 2 mx chipset met daarop een tv-out. alleen mn tv-geeft zwart/wit beeld als ik em aansluit, Ik gebruik hier een s-videokabel voor die sluit ik aan op een scart-stekker, als ik mn s-videokabel rechtstreeks op mn tv aansluit vind ik het tv-out kanaal niet, weet iemand hoe ik perfect kleuren beeld kan krijgen op mn tv?
Kweenie, er zit wel een appart s-vhs aansluiting achter op dus ik denk van wel , maar als ik mn s-vhskabel daar rechtstreeks opaansluit dan kan ik het output signaal niet vinden .!
Heb ik ook last van gehad. Je moet gewoon even pielen met Pal/NTSC en SVHS/Composite.
Bij mij bleken de instellingen PalB/Composite tot kleur te leiden, de rest was zwartwit. Dat was wel raar, aangezien het een SVHS-kabel was.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
****UPDATE
Als ik het zo trouwens ff teruglees heb jij dezelfde config als ik (SVHS-->SCART) als ik dus het moet ook werken met PalB/Composite. En wel je TV op AV1 of 2 zetten he?
Bij mij bleken de instellingen PalB/Composite tot kleur te leiden, de rest was zwartwit. Dat was wel raar, aangezien het een SVHS-kabel was.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
****UPDATE
Als ik het zo trouwens ff teruglees heb jij dezelfde config als ik (SVHS-->SCART) als ik dus het moet ook werken met PalB/Composite. En wel je TV op AV1 of 2 zetten he?
stel instelling op pal-m (dutch) onder display properties.. mischien dat dat helpt..
traktor scratch!
Wat ok wel belangrijk is is dat je in de instellingen aangeeft dat je op een PAL b/g tv systeem weergeeft. En uitproberen of je composiet of wat anders weergave hebt.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Nou zeg jullie hebben er lekker verstand van zeg. Slap gelul over ntsc en pal.
Dit is de deal.
Je kunt alleen s-vhs uitgang van je kaart gebruiken als je ook een s-vhs ingang hebt op je televisie. Anders ben je aangewezen op de composite uitgang van je kaart.
Zit die er niet op? (volgens mij altijd maar ok) Dan heb je een converter blokje van 2 tientjes nodig.
Op mijn SOny Wega televisie is de s-vhs ingang een scart aansluiting !! dus let op niet altijd is een "echt" s-vhs stekkertje op de TV nodig om s-vhs aan te kunnen.
Met Pal en Ntsc heeft dit geen fuck te maken
Succes !
Dit is de deal.
Je kunt alleen s-vhs uitgang van je kaart gebruiken als je ook een s-vhs ingang hebt op je televisie. Anders ben je aangewezen op de composite uitgang van je kaart.
Zit die er niet op? (volgens mij altijd maar ok) Dan heb je een converter blokje van 2 tientjes nodig.
Op mijn SOny Wega televisie is de s-vhs ingang een scart aansluiting !! dus let op niet altijd is een "echt" s-vhs stekkertje op de TV nodig om s-vhs aan te kunnen.
Succes !
Bij de gamma (of een andere dergelijke keten) kun je voor een tientje een s-video/audio <-> scart converter kopen. Werkt als een trein. Scart heeft iedere TV.Je kunt alleen s-vhs uitgang van je kaart gebruiken als je ook een s-vhs ingang hebt op je televisie.
hmh, sorry hoor, maar dat helpt wel, was bij mij ook zo, OEKEL! (ja, ik denk, we gaan nie schelden he)Op vrijdag 02 februari 2001 20:55 schreef menn0 het volgende:
Nou zeg jullie hebben er lekker verstand van zeg. Slap gelul over ntsc en pal.
Dit is de deal.
Succes !
DUS HET HEEFT WEL MET PAL EN NTSC TE MAKEN, ZOALS JE KAN ZIEN HEEFT IE DAT AL, SVHS -> SCART OEN!
Verwijderd
Maar dan nog moet je tv svideo ondersteunen.Bij de gamma (of een andere dergelijke keten) kun je voor een tientje een s-video/audio <-> scart converter kopen. Werkt als een trein. Scart heeft iedere TV.
Ik heb al een scart-blokje met daarop s-video, en nog een tulp aansluiting, ik zal waarschijnlijk tulp moeten gaan gebruiken.
Verwijderd
SVHS= Super VHS > jeweetwel, beter dan VHS, maarlang niet super.
Jullie bedoelen S-Video > seperate video...
Dat wilde ik even kwijt///
Jullie bedoelen S-Video > seperate video...
Dat wilde ik even kwijt///
Pagina: 1