[alg] Goede programmeer/IT-voornemens

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Een nieuw jaar, nieuwe kansen :)

Wat zijn jullie voornemens op het gebied van alles wat te maken heeft met software ontwikkeling (en ook je it-carrière) voor dit jaar?

Mijn voornemens zijn:
- Het Agile process beter onder de knie te krijgen. Ik ben er sinds een jaar mee bezig op projecten, maar ik weet er nog lang niet genoeg vanaf om het te kunnen uitdragen. Daarom wil ik er meer van begrijpen zodat ik het aan andere mensen kan uitleggen ipv dat het mij uitgelegd moet worden (dat betekent dat ik me dus ook meer bezig ga houden met niet technische zaken).

- Meer te doen met Ruby. Ik denk dat Enterprise Java erg complex is voor veel projecten, en ik denk dat Ruby (en Ruby on Rails) in sommige gevallen een betere oplossing is. Ook het feit dat je er eenvoudig Domain Specifieke Lanuages in kunt maken, kan denk ik een belangrijke rol spelen in het vereenvoudigen van bepaalde problemen. Verder wil ik ook beter begrijpen wanneer Ruby/RoR juist niet gekozen moet worden.

- Beter kunnen uitdragen van kennis. Het bezitten van kennis, is iets anders dan dit te kunnen uitdragen, en als je niet kunt uitdragen, dan schiet je alsnog niet veel op :)

- Meer tijd steken in mijn eigen (soon to be) opensource projecten die ik net weer onder het stof vandaan heb gehaald. Ik hoop binnenkort daar iets van te kunnen releasen.

Verder iedereen een goed ontwikkel 2007 toegewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door Alarmnummer op 02-01-2007 09:23 ]

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11 19:57
mijn it-voornemens:

- allereerst wil ik (na mijn stage) een bijbaantje zoeken als ontwikkelaar
- c++ onder de knie krijgen; heb er net een ebook en een normaal boek van gekocht.
- als ik c++ beetje onder de knie hebt, boek van directx 9.0c doornemen en kijken of het wat (te doen) is

verder wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
-Eindelijk een andere taal leren naast VB6 :) (waarschijnlijk C#)
- probeer mijn progsels van meer structuur een commentaar te voorzien zodat de rest v/d wereld ze ook snapt en ik niet mijn ICT leraar moet uitleggen wat het doet :P

-Op mijn verjaardag (vandaag) is niet op tweakers.net rondhangen :P

Gelukkig nieuwjaar!!1

~ Mijn prog blog!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

pfff

mijn afstuderen+stage halen, door LDAP en Radius goed te kennen en te kunnen beheren.
meer weten van WLAN techniek.
Meer met BSD doen.

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
  • Mijn C++ kennis weer afstoffen
  • Iets gaan programmeren met C++, het liefst een game. Ik ken die taal nu al enkele jaren maar heb er nog geen ruk mee gedaan, behalve af en toe wat kleine dingetjes schrijven waar een scripttaal ook wel volstaat.
  • Minder computeren ;)

hallo

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Ik wil OOP in PHP leren, Javascript (en AJAX) beter onder de knie krijgen en nog meer kennis krijgen van CSS. Verder is wat meer in (My)SQL kunnen ook niet verkeerd.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

Exterazzo

Qeasy

• Definitief overstappen naar C#
  • NHibernate onder de knie krijgen
  • Naar Ruby on Rails kijken
  • Mezelf verder verdiepen in de AJAX technologie en eventueel bijbehorende frameworks

Audentia

• MTWZZ
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

- WPF/WCF/WWF beheersen en het ook echt gebruiken
- Meer met de .Net CLR en IL gaan doen
- Backups maken :X
- Mono op m'n server zetten zodat ik ook daar kan .Net-ten
- Backups maken
en oh ja
- Backups maken

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 18:50
Hmm,
• Beter leren shell-scripten
• Beter C en C++ leren
• Gtk+ 2.0 leren te gebruiken

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik wil me meer verdiepen in interaction design, coneptueel inzet van nieuwe media (in een behoorlijke brede zin van het worod) en misschien een klein vleugje PM proberen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Mijn it-voornemens:

- Op naar het 2de jaar Systeem & netwerkbeheer

- Opnieuw wat meer php + mysql gaan doen + andere talen leren

- wat minder computeren + vakantie jobje gaan zoeken

Als dit allemaal zou lukken ben ik al super content.
Er komen nog jaren voor andere goede voornemens ...

Grtz,

TTG

Verwijderd

• afstuderen en vervolgens werk vinden
• AJAX bekijken
• thuis een beter backup-systeem en versiebeheer systeem voor mezelf maken
• computer minder voor niet-professionele zaken gebruiken (games, tweakers-GC, nieuws, etc)
• betere muis en muismat ter preventie van RSI
Verder hangt het een beetje af met wat voor een werk ik ga krijgen.

• momania
  • Laatst online: 18:20

momania

iPhone 30! Bam!

Goede voornemens qua IT.. mmmm

- Nog meer bezig gaan met Wicket
- Acegi (straks Spring Security) nog beter onder de kie krijgen
- Kijken naar Spring OSGi
- Meer conferenties afgaan (iig dit jaar TSS Symposium, JavaOne en uiteraard JavaPolis)
- Wat experimenteren met (J)Ruby on Rails
- Meer verdiepen in Agile development

:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
• Actionscript 2/3 leren
• minder PHPen
• meedoen aan GoT /14 Contest 2 en 3 i.t.t. 1...

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
allereerst natuurlijk nog de beste wensen ;)

Mijn voornemens op IT gebied.

* I-Tracks academy foundation halen. Daarna beslissen hoe verder. HBO software engineering gaan doen of de I-Track volledig uitlopen. Ik doe het dus allemaal naast mijn eigen bedrijf.

* Verdiepen in AJAX & Ruby On Rails

* Meer aandacht aan het voortraject, Beter voorbereiden en ontwerpen en meet leren over projecttechnieken.

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Niet zo gek veel eigenlijk.

* afstudeerstage in Zwitserland succesvol afronden
* c++ bijleren (op linux) tijdens stage
* meer tijd reserveren voor projecten in mijn eigen hoofd ipv alleen studie/werk

:D/-<

• PhoneTech
  • Laatst online: 16:18
- JPA / Hibernate
- EJB 3 of Spring
- WebDAV
En daar ben ik voorlopig wel zoet mee ;)

Verwijderd

Mijn goede voornemen voor 2007 is:

dat ik dit jaar eens geen goede voornemens heb :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 13:25 ]

Verwijderd

Ik wil dit jaar:
  • C++ leren inc GUI (:+)
  • SQL leren tot prof niveau ('k ken nu de basis :r)
  • Open Source project beginnen
  • Veel tutorials schrijven voor me nieuwe website
Dan ben ik nog wel even bezig :). Vooral het C++ gedeelte.

Verwijderd

Stoppen met IT.
Werkzaamworden in de jeugdzorg.

Gelukkig blijft het meestal bij voornemens :P

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55
- Meer devven en projecten afmaken
- C# leren
- PHP blijven gebruiken (dat is geen probleem :P )
- Meer kennis van MySQL en SQL opdoen
- Java-Script leren zodat ik ook met AJAX kan werken

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik doe eigenlijk niet aan 'goede voornemens'

Maar heb wel een paar dingen die ik toch wil gaan doen.
- PHP5 icm JavaScript en OOP (Ik schrijf al OOP, maar dan nog meer)
- MySQL vervangen door PgSQL
- Mijn OpenSource project afronden en releasen.
- Meer linux gaan doen dan dat ik nu doe.
- En mijn nieuwe servert in een datarack plaatsen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
  • Coldfusion certificering halen
  • Verdiepen in Flex 2 / Actionscript -> erg handig icm Coldfusion
  • Minder werken

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mijn "it" voornemens? Mmmh, het eindelijk weer mijn hobby laten zijn en een echte baan vinden waarvoor ik ben opgeleid. :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:57

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

OkkE schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:43:
Ik wil OOP in PHP leren, Javascript (en AJAX) beter onder de knie krijgen en nog meer kennis krijgen van CSS. Verder is wat meer in (My)SQL kunnen ook niet verkeerd.
Met hem..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:33

alienfruit

the alien you never expected

Wachten op de public beta van Apollo, verder meer programmeren in C# en Delphi.NET zoals vroeger. Het afmaken van de erratum deze week, en veel plezier beleven aan mijn stage. Verder vaker op tijd artikelen en abstracts inleveren :)

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 02-01-2007 16:42 ]

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 14:27

JeromeB

woei

We gaan Scheme/Lisp weer populair maken. Ruby eat your heart out. 8)

Voornemens:
  • Scheme-interpreter afwerken
  • enkele Scheme-libs schrijven
  • macro-programming en DSL's leren programmeren in Scheme
  • JS 2.0 bestuderen en oude SVG+JS-projecten afwerken

PC load letter? What the fuck does that mean?

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

• Sun Certified Developer For Java Web Services certificering.
  • Misschien beginnen aan Sun Certified Architect certificering.
  • Verder blijven spelen met JSF, EJB 3.0 en JPA.
  • Keertje kijken naar Seam en Spring Web Flow.
  • Proberen het bij deze lijst te houden en niet allemaal kleine zinloze projectjes erbij gaan doen.
Oh ja, en dat moet eigenlijk in minder vrije tijd dan vorig jaar, dus dat wordt nu al schrappen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door JKVA op 02-01-2007 20:33 ]

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Verwijderd

• Visual Studio 2005 SP1 installeren op de werkpc's :S
  • M'n eerste XAML appjes schrijven
  • M'n persoonlijke web- en mailserver online houden
en andere .Net gerelateerde zaken :)

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
- PHP OO leren
- Zend certified PHP'er worden

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
jullie allemaal met dat moeilijke progameren:p whaha

Nou ik ga het rustig aan doen ik doe nu eerste jaar ICT opleiding ma ben zelf ook veel gericht in de muziek werld (dj en drive-in als hobby)

Wat ik dus wil leren ;)

- q base uitproberen eventueel goed leren
- backups maken (al wel es eerder 200 gig aan muziek kwijt geraakt ma gelukkig teru kunnen halen)
- beetje php html en van dat soort dingentjes leren voor site vanmezelf :P
- goed me best doen op school whaha

Jha zoiets was het wel ;)

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:39
Mijn goede voornemens als C# developer:
- Meer gaan bloggen. Ik wil een ASP.NET blog gaan beginnen
- Verdiepen in ASP.NET frameworks zoals bijv. Monorail en Spring.NET
- Meer verdiepen in de wereld van OR Mappers. NHibernate is zeker niet heilig
- Een code-snippet library beginnen
- Beter thuis zijn in multi-threaded programming en de concurrency, locking en deadlock problematiek die daarbij komt kijken

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

mmmm voornemens genoeg :D

• Eindelijk de php5 kant van m'n PORK raamwerkje eens releasen inclusief de super easy O/R mapper en database-analyser + CRUD standaardpage generator
• m'n op m'n HBO software engineering storten
• méér java leren

tijd zat :')

Stop uploading passwords to Github!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

-Minder PHP afkraken.
-OO boek schrijven, oh wacht, dat is geen voornemen, daar ben ik al mee bezig ;)

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
er zijn 2 dingen die ik graag wil leren de komende tijd:

LISP leren (het concept erachter is echt te bizar anders van procedurele / OOP talen dat ik het zeker wil gaan proberen)
ASP.net leren (ben al aardig thuis in C# en de .net klassebibliotheek, dus dit is een mooie aanvulling op m'n skills)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
willyfreak schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:19:
jullie allemaal met dat moeilijke progameren:p whaha
Dit is hier dan ook het programming - gedeelte van het forum natuurlijk.
Verder is het letten op je spelling alvorens je op 'verstuur' klikt, ook een goed voornemen. ;)

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wil mezelf ertoe zetten om nou eindelijk eens mijn alternatief voor buzz af te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 03-01-2007 15:01 . Reden: dooie link veranderd in andere werkende link :) ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• JeromeB

JeromeB

woei

st0p schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:48:
LISP leren (het concept erachter is echt te bizar anders van procedurele / OOP talen dat ik het zeker wil gaan proberen)
Dat is zeker een goed voornemen. 8)

Lisp is échter niet bizar anders dan imperative talen. Het is in Common Lisp bijvoorbeeld heel gebruikelijk om procedureel of object geörienteerd te programmeren. Lisp is in veel gevallen echter een stukje krachtiger dan de meeste programmeertalen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om functioneel te programmeren (dat is bijvoorbeeld heel gebruikelijk in Scheme) en geavanceerde macro-systemen maken het mogelijk om op eenvoudige wijze DSL's te schrijven.

Lisp heeft natuurlijk ook wat nadelen. Prefix-notatie is soms wat lastig en als je bezig bent met wiskundige dingen is de infix-notatie veel handiger. In dat geval vind ik C++ bijvoorbeeld veel fijner. Wellicht is Haskell of een willekeurige functionele taal hier beter geschikt voor.
.oisyn schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:21:
Ik wil mezelf ertoe zetten om nou eindelijk eens mijn alternatief voor buzz af te maken.
De link werkt niet bij mij. Was dat niet een soort systeem waarmee je 3D-effecten enzo kon maken, iets voor VJ's ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door JeromeB op 03-01-2007 14:24 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmm hij is hier ook een beetje dood. Deze dan maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeskola_Buzz
Bijna goed, buzz is een modulair audio programma. Een beetje zoals reason, maar dan kun je er gewoon zelf plugins voor maken. Alleen ze zijn de sourcecode in 2000 kwijtgeraakt door een hdd crash (die eikels hadden niet eens een backup 8)7 eigen schuld dikke bult) dus het wordt niet verder ontwikkeld, en het zit nogal vol met bugs en de user interface is ruk.

Ik wilde van het tracker-edit-idee af door machines niet een enkele input en output audio stream te laten hebben, maar juist meerdere inputs en outputs te supporten, en niet alleen audio streams maar ook parameter streams (zodat je een slider bijvoorbeeld aan een LFO kunt binden ipv dat je dat zelf moeilijk moet gaan zitten editen).

Uiteraard wil ik ook een wrapper maken om de oude buzz machine interface zodat je de gigantische hoeveelheid aan beschikbare buzz machines gewoon in kunt laden :)

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 03-01-2007 14:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• JeromeB

JeromeB

woei

Audio is niet echt mijn ding, maar het ziet er wel indrukwekkend uit. Veel succes.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

• Java, Tomcat, Spring, Hibernate, Tapestry, en nog wat Javameuk onder de knie krijgen. Hoewel ik Java an sich al ken (console en Swingapplicaties), moet ik het voor m'n studie weer gaan gebruiken, en ik wil graag een idee krijgen van het hele webplatform, aangezien ik werkgerelateerd bijna alleen maar MSFT doe
• Beter ontwerpen, beter programmeren
• Een heel eind op weg komen met mijn BSc Informatica
• Een fatsoenlijke ontwikkelstraat op kantoor opzetten, na het besef gekweekt te hebben dat een paar keer per dag backups maken geen source control is, en dat 'even wat dingen uitproberen' geen testen is

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• st0p
JeromeB schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:22:
[...]

Dat is zeker een goed voornemen. 8)

Lisp is échter niet bizar anders dan imperative talen. Het is in Common Lisp bijvoorbeeld heel gebruikelijk om procedureel of object geörienteerd te programmeren. Lisp is in veel gevallen echter een stukje krachtiger dan de meeste programmeertalen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om functioneel te programmeren (dat is bijvoorbeeld heel gebruikelijk in Scheme) en geavanceerde macro-systemen maken het mogelijk om op eenvoudige wijze DSL's te schrijven.

Lisp heeft natuurlijk ook wat nadelen. Prefix-notatie is soms wat lastig en als je bezig bent met wiskundige dingen is de infix-notatie veel handiger. In dat geval vind ik C++ bijvoorbeeld veel fijner. Wellicht is Haskell of een willekeurige functionele taal hier beter geschikt voor.
het idee dat je je code gewoon data is lijkt mij toch wel redelijk "bizar" anders ;) als ik het goed begrijp kun je functies schrijven die functies schrijven zeg maar, ken geen andere taal die dat kan (nou ja, in .net kun je natuurlijk emission gebruiken, maar dat gaat ietwat boven mijn pet...)
[...]

De link werkt niet bij mij. Was dat niet een soort systeem waarmee je 3D-effecten enzo kon maken, iets voor VJ's ofzo?
hehe grappig... bedoel je mijn vj-app die inderdaad gebaseerd is op buzz?
screenies:
http://www.frankdeweger.nl/fotodump/naamloos.jpg
http://www.frankdeweger.nl/fotodump/naamloos2.jpg
dit project leeft helaas niet meer... ik heb er echt veel van geleerd, technisch werkte het (hoewel er nog zat dingen waren die toegevoegd konden worden) alleen het werkte het te ingewikkeld. het doel was live performances geven (en niet een serie presets laden) en de interface liet dat gewoon niet toe...wat niet wegneemt dat ik er zo af en toe niet nog een uurtje mee zit te spelen :)

• JeromeB

JeromeB

woei

st0p schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:18:
[...]

het idee dat je je code gewoon data is lijkt mij toch wel redelijk "bizar" anders ;) als ik het goed begrijp kun je functies schrijven die functies schrijven zeg maar, ken geen andere taal die dat kan (nou ja, in .net kun je natuurlijk emission gebruiken, maar dat gaat ietwat boven mijn pet...)
Zo bizar vind ik dat eigenlijk helemaal niet. De meeste parsers zetten input om naar een parse-tree. Bij de meeste programmeertalen wordt dan nog onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld expressies en statements etc. Lisp is iets simplistischer, het kent alleen lists (bijvoorbeeld LinkedLists en/of vectors) en atoms (bijvoorbeeld strings,numbers,booleans,identifiers). Doordat het zo simplistisch is kun je heel makkelijk de parse-tree manipuleren. Hier zit de kracht van Lisp, maar bizar vind ik het niet.

Er zijn overigens wel meer programmeertalen die een macro-systeem (bijvoorbeeld C) of een template-systeem (bijvoorbeeld C++) hebben om dat te realiseren. Bovendien zijn er ook programmeertalen die closures hebben (bijvoorbeeld JavaScript).
st0p schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:18:
[...]
hehe grappig... bedoel je mijn vj-app die inderdaad gebaseerd is op buzz?
screenies:
http://www.frankdeweger.nl/fotodump/naamloos.jpg
http://www.frankdeweger.nl/fotodump/naamloos2.jpg
dit project leeft helaas niet meer... ik heb er echt veel van geleerd, technisch werkte het (hoewel er nog zat dingen waren die toegevoegd konden worden) alleen het werkte het te ingewikkeld. het doel was live performances geven (en niet een serie presets laden) en de interface liet dat gewoon niet toe...wat niet wegneemt dat ik er zo af en toe niet nog een uurtje mee zit te spelen :)
Dat is dan gewoon toeval, ik heb dat project nog nooit eerder gezien. :P
Het ziet er wel leuk uit trouwens.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:30

the mod man

iets van beeldmaker

meer computers gaan modden, dat is mijn voornemen :P

I can't wait to shoot!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
Bizar? Dat vind ik wel een sterke uitdrukking :)
Lisp (List Processing) is een historische taal, vooral gebruikt voor AI toepassingen. Het is een functionele en zéér expressieve taal. Zeer interessant om bijvoorbeeld eens een bepaald algoritme te implementeren/uit te proberen.

En functies die functies teruggeven als resultaat is nu eenmaal een onmisbaar 'idee' binnen functioneel programmeren. Functies zijn first-class objecten geworden.
In .NET kun je dat ook simuleren mbv delegates en recent zijn ook lambda's (al betwijfel ik of dit wel echt een toegevoegde waarde is voor .NET...) toegevoegd.

Maar misschien moet je je eens verdiepen in Scheme. Dat is een Lisp dialect en mijn inziens wat eenvoudiger om te leren/begrijpen + veel betere tool-support (drScheme)

[ Voor 24% gewijzigd door Feyd-Rautha op 03-01-2007 16:46 ]

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• st0p
okay, ik neem hierbij mij statement dat lisp bizar anders is terug (hoewel het dus op mij wel zo overkomt...) ik zal een dezer dagen het eens gaan proberen, eerst de website voor mijn toneelgroep afmaken...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

.oisyn schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:21:
offtopic:
Hmm, de naam kwam me al bekend voor. Vroegah mee zitten stoeien na diverse trackers geprobeerd te hebben.

• MCTS examens eens een keer aanvragen
Zodat ik eindelijk eens een keer een officieel papiertje heb. :D
• Definitief overstappen naar C# 2.0 / VS.net 2005
Er zitten nu eenmaal iets meer handigere dingen in. (Understatement gok ik)
• Verdiepen in verschillende design patterns
Ik ben van mening dat je beter het concept dan de daadwerkelijke syntax kan weten
• Documenteren!
Maar dit zal niet alleen bij mij zijn...
• Eindelijk eens een Apple based platform opzetten. Dus incl. Mono etc. etc.
Er is gewoon vraag bij ons bedrijf naar Mac based tooltjes om de dagelijkse gang van zaken te versnellen... en alleen Applescript is net niet helemaal voldoende ;)
• Oude projecten updaten/upgraden
Gewoon omdat deze op code uit 2000 draaien wil ik ze upgraden

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 17:17
Oef....
• Me meer bezig houden met doelen bereiken van klanten als puristisch programmeren ;-).
• Beter specificeren van functionele eisen en requirements en dit dan terug laten komen in TOs
• MCPD behalen in alle 3 de regionen(Web Applications, Windows Forms, Enterprise Applications)
• Concepten als Portal, Content Management, e-HRM, etc eigen maken en gebruiken tijdens (pre-sales) gesprekken met de klant

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:32
- meer structuur in mijn programma's brengen
- beter unit testen
- beter ontwerpen

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Betere programmeertaal voor programmeertalen ontwikkelen :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:33

alienfruit

the alien you never expected

prototype lastig vallen over zijn boek :+

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:15
Mijn goede voornemens:

- minder computeren (ik zit er veel te veel achter :P)
- misschien weer eens tijd steken in een opensource project (xenerix).
- tijd steken in de programming challenge, want mijn AI is verre van af

Helaas zijn de twee laatste punten in strijd met de eerste :'(.
Dus daarom nog een ander punt:

- tijd achter de computer efficiënter indelen, dus minder doelloos rondsurfen etc.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

- een paar java cursussen gaan volgen.
- me meer in Python verdiepen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
whoami schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:01:
[...]

[mbr]Dit is hier dan ook het programming - gedeelte van het forum natuurlijk.
Verder is het letten op je spelling alvorens je op 'verstuur' klikt, ook een goed voornemen. ;) [/]
Haha ik was nog van plan om het erbij te zetten ;) mja toch niet gedaan;)

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:40

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Mijn voornemens:
- De UTP kabels door m'n huis iets beter wegwerken :P
- Het Visual Basic en Delphi programmeren weer oppakken
- Meer op GOT aanwezig zijn ;)

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
- Meer haskell leren
- Stoeien met Epigram
- Eens kijken wat C# 3.0 inhoud
- Een lisp-interpreter in haskell schrijven
- Beginnen met m'n master Software Technology (@ UU)

Staan veel leuke dingen hier!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

alienfruit schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:10:
prototype lastig vallen over zijn boek :+
Hehe, moet apress wel de final go geven ;)
Oh 'k wil ook nog wat meer met functionele programmeertalen doen zoals Haskell ;)

Verwijderd

Meer in PHP verdiepen, meer applicaties schrijven.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

- Minder PHP, meer Python.
- Spelen met XMPP (het Jabber-protocol): XMPP is gaaf!
- Spelen met D (de programmeertaal); wel statisch getypeerd, maar modern en compileerbaar.
- Eventueel experimenteren met PostgreSQL als vervanger voor MySQL.
- Mijn XPath-implementatie voor ElementTree afmaken en releasen als open source.

Rustacean

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-11 18:52
Ik ga me de komende tijd voornamelijk bezighouden met (leren) ontwikkelen op de J2EE editie van de SAP NetWeaver Application Server.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene59 op 04-01-2007 13:36 ]

Verwijderd

- Half-afgewerkte php-scripts eindelijk eens afwerken
- Slagen op school (eigenlijk ook een it-voornemen)
- Eens een echte programmeertaal onder de knie krijgen (C++ lijkt me wel wat)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Manuzhai schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:26:
- Spelen met D (de programmeertaal); wel statisch getypeerd, maar modern en compileerbaar.
Ja ik las dat 1.0 eindelijk gereleased was. Even kijken hoe het nu is, ik kwam het 8 jaar geleden oid eens tegen maar toen vond ik dat ze over sommige punten niet echt goed hadden nagedacht.

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
prototype schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 01:02:
Oh 'k wil ook nog wat meer met functionele programmeertalen doen zoals Haskell ;)
Dat kan ik je zeker aanraden! Haskell heeft een wat hogere leercurve dan normale talen, maar als je het een keer kan kan je veel ding ook een stuk sneller bouwen. Maar goed, genoeg offtopic ;)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

.oisyn schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:01:
Ja ik las dat 1.0 eindelijk gereleased was. Even kijken hoe het nu is, ik kwam het 8 jaar geleden oid eens tegen maar toen vond ik dat ze over sommige punten niet echt goed hadden nagedacht.
Ik ben me er ook al sinds een lange tijd geleden af en toe van bewust, maar de laatste tijd kom ik het wel weer steeds vaker tegen, wat me op zich een goed teken lijkt. Dus ben benieuwd of de taal goed werkt, en vooral ook of het ecosysteem groot genoeg is om te zorgen voor fatsoenlijke libraries.

Rustacean

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

.oisyn schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:34:
Hmm hij is hier ook een beetje dood. Deze dan maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeskola_Buzz
Bijna goed, buzz is een modulair audio programma. Een beetje zoals reason, maar dan kun je er gewoon zelf plugins voor maken. Alleen ze zijn de sourcecode in 2000 kwijtgeraakt door een hdd crash (die eikels hadden niet eens een backup 8)7 eigen schuld dikke bult) dus het wordt niet verder ontwikkeld, en het zit nogal vol met bugs en de user interface is ruk.
Dat Buzz me een beetje denken aan Reaktor van Native Instruments, maar minder diepgaand. Was ik toevallig ook net begonnen aan een linux-variant daarvan :P

Ook maar eens tijd voor maken of dat project aanbieden ter overname ergens..

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
chris schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:14:
- Meer haskell leren
- Stoeien met Epigram
- Eens kijken wat C# 3.0 inhoud
- Een lisp-interpreter in haskell schrijven
- Beginnen met m'n master Software Technology (@ UU)

Staan veel leuke dingen hier!
weet waar je aan begint :D
In theorie kan je een Haskell compiler met bepaalde extensies al als een Lisp interpreter laten functioneren ;)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Effe denken:
  • Me verdiepen in WWF & WPF
  • Me verdiepen in C# 3.0 en wat voor goodies dat allemaal gaat brengen. SQL Metal :9
  • Mijn framework generator eindelijk eens afbouwen, zodat ik mbv een model alleen nog maar de web gui hoef te maken (Rest wordt gedaan dankzij NHibernate, log4net enz..)
  • Mijn certificering(en) upgraden
  • Eindelijk eens moeite doen om niet steeds de opmaak te verneuken in webapplicaties :+

Verwijderd

- C++ een beetje up-to-date krijgen
- Meer dingen leren in Managed DirectX (C#)
- Ooit nog eens overstappen op Unmanaged DirectX
- Mijn MDX Engine afmaken
- Mijn examen jaar behalen

(Ja mijn opleiding komt op de laatste plaats... hoezo vak fanaat?)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik was al een hele tijd van plan om C++ (en dan vooral het programmeren van Windows programma's) te leren, wellicht dat 2007 het jaar is dat ik daar mee ga beginnen. :)

Ik heb laatst al een hele DVD met eBooks gekregen van iemand en laatst ook nog een stel For Dummies boeken gedownload, dus ik kan wel even vooruit. :9

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja, komen ze:
- Mijn laatste MCPD examen toch maar eens binnenhalen
- Me verdiepen in .NET 3.0 en beetje Biztalk
- Meer aan de softskills werken
- Voor mezelf beginnen

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

- Eindelijk een keertje afstuderen
- Meer projecten echt afmaken ipv maar 85%
- Meer php'en
- Meer verdiepen in high performance AMP

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

crisp

Devver

Pixelated

Mijn voornemens:

- web 3.0 introduceren (da's web 2.0 maar dan op een goede manier :P )
- een goede HTML parser schrijven in PHP gebaseerd op de regels en error-correction gedefinieerd in WA1.0 (er is atm nog geen enkele correcte HTML parser voor PHP)
- nog meer ranten op en over browsers met slechte, incorrecte, incomplete en buggy ondersteuning van webstandaarden (vnl IE dus :P )

Intentionally left blank

Pagina: 1

Let op:
Wellicht ten overvloede aangezien het al in de diverse policies genoemd wordt, maar toch: onderbouw je posts waar nodig!