[Ubuntu] Init verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ik was gisteren bezig om een HD uit een ander systeem te recoveren (bad sectors door een stroomstoring :X). Op een gegeven moment heb ik een shutdown gedaan om er even een extra HD aan te hangen om de bestanden van die brakke HD op te zetten. Toen ik de boel weer opstartte kreeg ik de foutmelding:
Kernel panic - Not syncing: Init not found. Try booting with init= option

Op zich best van de vage want aan de ubuntu disk had ik dus niets gedaan. Maar goed ik heb de install-cd gedownload en een poging gedaan om via de optie "Recover a broken system" de boel weer op te starten maar dan krijg ik exact dezelfde foutmelding.
Is er iemand die dit eerder gehad heeft?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Probeert ie dan niet de init te laden van je kapotte (2e) schijf? Kijk eens naar de volgorde van de disks.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan init=/bin/bash specifiëren, dan zal het naar een bash-console booten (wel héél basic). Van daaruit kan je wel al beginnen rondneuzen en proberen te fiksen. Anders moet je het met een Live CD proberen, misschien is dat wel de makkelijkste optie (de Ubuntu installatiecd zelf?).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Probeert ie dan niet de init te laden van je kapotte (2e) schijf? Kijk eens naar de volgorde van de disks.
Zo'n idee had ik eerst al maar ik heb de 2e HD ook al los gehad maar geen succes.
Anders moet je het met een Live CD proberen, misschien is dat wel de makkelijkste optie (de Ubuntu installatiecd zelf?).
Ja dat heb ik dus geprobeerd (recovery optie) maar ik zie net dat de "echte" live cd de destktop versie is. Dat ga ik vannavond nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Vreemde zaken, met de brakke HD eraf boot het inderdaad gewoon door. Het vage is alleen wel dat ondanks dat er een live-cd in zat hij toch van die disk probeerde te booten :?
Affijn, brakke HD op het 2e IDE kanaal loste het probleem op :9