Toon posts:

Verloren beelden (drop outs) video

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat bij het binnenhalen van beelden vanaf een digitale videocamera ik verloren beelden krijg, zodat ik een erg schokkerig beeld te zien krijg?

Ik heb de volgende specs:

AMD Athlon 2600+
512 intern
ATI 9800XT
Fire wire aansluiting
Maxtor 120gb 2 tot 8mb sec type 6Y120PO 7200toeren
magix video de luxe 2007

Ik heb ook pinnacle gebruikt waarbij hetzelfde optreed.

Ik heb zelf het idee dat de harde schijf het niet snel genoeg kan verwerken.

kan iemand mij helpen?

vast bedankt
Tino van Rijswijk

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alle (hulp) programma's uitzetten als virusscanner, internet, etc.

Deze programma's gebruiken capaciteit die het video-opslaan nodig heeft.

Met Ctrl-Alt-Del (XP) kun ke zien welke programma's er allemaal op de achtergrond meelopen.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47
Om te ontdekken of je harde schijf snel genoeg is voor het verwerken van digitale video kun je in pinnacle via setup->opnamebron de snelheid van je schijf checken.

Afbeeldingslocatie: http://www.koningonline.nl/pub/got/losse%20pics/pinnacle.jpg

..:: ::..

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 14:44

LieveNiels

On Fire

Ik ben niet een expert hoor, maar een ervaring die ik heb was dat na het bewerken etc. van videobeelden van mijn Canon digital Ixus 40 camera, het beeld van vloeiend(op de camera) naar schokkerig (het bestand op PC) gingen. Ik ben er zelf achter gekomen dat dit kwam doordat de camera schoot op NTSC en het programma er PAL van maakte, wat dus resulteerde in drop-outs.

Nogmaals, weet niet of dit van toepassing is op jouw geval, maar je weet het maar nooit ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met sommige progsels heb je volgens mij ook de optie om het zaakje direct te comprimeren, dat vraagt alleen dermate veel cputijd dat je framedrops krijgt.
Als je de mogelijkheid hebt is het het beste om te capturen zonder enige vorm van compressie.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Probleem opgelost het is de fire wire kaart ik heb er een andere ingedaan en het werkt geen dropouts meer degene die erin zat was een nieuwe dus je kan er niet vanuit gaan dat dat dan ook werkt.
Bedankt voor de reactie's

groet
Tino

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb gemiddeld 7 dropped frames per minuut; volgens Magix-helppagina's moet je gaan kijken als je >10 f/m hebt.

Pentium 4, 3.2Ghz, 250Gb HD, virusscanner disabled, geen actieve applicaties (ook geen mail, firefox e.d.). Nooit last gehad met Pinnacles op vastlopers na, en inlezen in Ulead ging tot voorheen ook prima.

Is iets wat dus lijkt op het comprimeren/renderen bij het inlezen - maar waar je dat in Magix uit kunt zetten? Vreemd is dat de trial van Adobe Premiere Elements ik ondertussen gerust een dvd kon branden, downloaden en inlezen van DV-tapes...

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Het is misschien ook verstandig om er nog een 512 Mb geheugenbankje bij te gooien als je begint met
dit soort werk. Verder vrees ik dat de HD capaciteit van je ook met grote sprongen omlaag zal gaan...

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

En zorg voor defragmentatie, en eigenlijk ook een 2e dedicated schijf. Met name Windows doet vanalles op de achtergrond wat je eigenlijk niet wilt.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij lag het aan de onboard Firewire controller die moeilijk deed met mijn ide-controller. Na het kopen van een pci fire-ware kaartje waren alle problemen omgelost. Misschien heb je wel hetzelfde.

Succes in ieder geval!
Pagina: 1