Ik ben bezig met een document waarin een waarde gecheckt dient te worden met een aantal referentie waarden. Nu wil ik als de waarde buiten de referenties valt dat deze roodgekleurd wordt.
Hoe kan ik dit in javascript voor elkaar krijgen? Ik denk dat dit kan via styles en textColor="ff0000" maar hoe ik dit nu precies als actie kan krijgen?
als de actie lab_a en de actie lab_b aangeroepen worden moet de kleur dus veranderen naar rood.
Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik heb al geprobeerd om een style aan te maken met rode tekst en dan de variabele die style te geven maar dat werkt niet. ( met "form.elements['labglucose2'].value = "<h5>"+lab_a+"</h5>";")
Hoe kan ik dit in javascript voor elkaar krijgen? Ik denk dat dit kan via styles en textColor="ff0000" maar hoe ik dit nu precies als actie kan krijgen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <script type="text/javascript"> // Dit zijn de mogelijke uitkomsten van de controle op referentiewaarden. lab_a = "Verlaagd" lab_b = "Verhoogd" lab_c = "Niet bepaald" lab_d = "Glucose Accoord" function checkReferentie(form) { // Dit zijn de controles op de referentiewaarden. Hierin staan de referentiewaarden. var glucose = parseFloat(form.elements['labglucose1'].value); if (glucose < 3.0 && glucose >= 0) form.elements['labglucose2'].value = lab_a; else if (glucose >= 3.0 && glucose <= 7.7) form.elements['labglucose2'].value = lab_d; else if (glucose > 7.7) form.elements['labglucose2'].value = lab_b; else form.elements['labglucose2'].value = lab_c; } </script> |
als de actie lab_a en de actie lab_b aangeroepen worden moet de kleur dus veranderen naar rood.
Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik heb al geprobeerd om een style aan te maken met rode tekst en dan de variabele die style te geven maar dat werkt niet. ( met "form.elements['labglucose2'].value = "<h5>"+lab_a+"</h5>";")
[ Voor 6% gewijzigd door Paultje3181 op 02-01-2007 08:59 ]