Ik heb een spel (Company of Heroes) waarbij ik grote problemen heb met connecten.
Ik krijg bijna alleen maar 'Could not connect to all players' errors.
Het blijkt dat de ICMP calls verkeerd worden gestuurd o.i.d. en ergens op stuk lopen.
Als je die calls zou kunnen 'helpen' dan is er een kans dat alles goed zal werken, maar ik weet niet hoe. Ik kan alleen poorten forwarden maar geen ICMP calls.
Mij ontbreekt de kennis en de FAQ helpt niet.
Het spel is gebasseerd op Peer2Peer verbindingen, er is dus geen centrale server maar Relic (de maker) bemiddelt alleen maar. Door brakke code is het niet mogelijk dat twee mensen die achter een firewall of een router zitten met elkaar kunnen connecten.
1 router of FW kan wel, maar beide (of meer dan 1 in een spel) en je krijgt de error.
Dit is een bekend probleem en de hele CoH spelende wereld heeft er last van en hoopt dat Relic het uiteindelijk kan oplossen.
Maar als men voor mijn specifieke modem/router een oplossing heeft dan graag!
Mijn setup:
- Thomson 716v5 router+modem -> ip 192.168.1.254.
- DHCP server uitgeschakeld.
- Vast IP op PC ingesteld -> ip 192.168.1.100 sub 255.255.255.0 gateway 192.168.1.254
- De benodigde poorten voor het spel (6112 en 30260) zijn geforward.
De Thomson 716v5 Router heeft een ingebouwde modem dus ik kan de router niet uitschakelen en toch mijn andere PC's ook op het netwerk en internet laten.
De gecensureerde stukjes zijn mijn eigen ip, de andere van mensen die met mij probeerde te joinen.. dat lukte dus niet,
Wie kan me helpen die ICMP fouten op te lossen?
Ik krijg bijna alleen maar 'Could not connect to all players' errors.
Het blijkt dat de ICMP calls verkeerd worden gestuurd o.i.d. en ergens op stuk lopen.
Als je die calls zou kunnen 'helpen' dan is er een kans dat alles goed zal werken, maar ik weet niet hoe. Ik kan alleen poorten forwarden maar geen ICMP calls.
Mij ontbreekt de kennis en de FAQ helpt niet.
Het spel is gebasseerd op Peer2Peer verbindingen, er is dus geen centrale server maar Relic (de maker) bemiddelt alleen maar. Door brakke code is het niet mogelijk dat twee mensen die achter een firewall of een router zitten met elkaar kunnen connecten.
1 router of FW kan wel, maar beide (of meer dan 1 in een spel) en je krijgt de error.
Dit is een bekend probleem en de hele CoH spelende wereld heeft er last van en hoopt dat Relic het uiteindelijk kan oplossen.
Maar als men voor mijn specifieke modem/router een oplossing heeft dan graag!
Mijn setup:
- Thomson 716v5 router+modem -> ip 192.168.1.254.
- DHCP server uitgeschakeld.
- Vast IP op PC ingesteld -> ip 192.168.1.100 sub 255.255.255.0 gateway 192.168.1.254
- De benodigde poorten voor het spel (6112 en 30260) zijn geforward.
De Thomson 716v5 Router heeft een ingebouwde modem dus ik kan de router niet uitschakelen en toch mijn andere PC's ook op het netwerk en internet laten.
De gecensureerde stukjes zijn mijn eigen ip, de andere van mensen die met mij probeerde te joinen.. dat lukte dus niet,
Wie kan me helpen die ICMP fouten op te lossen?
[ Voor 95% gewijzigd door Tijgert op 04-01-2007 11:40 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.