ICMP calls gaan fout, spel werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 15:20

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb een spel (Company of Heroes) waarbij ik grote problemen heb met connecten.
Ik krijg bijna alleen maar 'Could not connect to all players' errors.

Het blijkt dat de ICMP calls verkeerd worden gestuurd o.i.d. en ergens op stuk lopen.
Als je die calls zou kunnen 'helpen' dan is er een kans dat alles goed zal werken, maar ik weet niet hoe. Ik kan alleen poorten forwarden maar geen ICMP calls.
Mij ontbreekt de kennis en de FAQ helpt niet.

Het spel is gebasseerd op Peer2Peer verbindingen, er is dus geen centrale server maar Relic (de maker) bemiddelt alleen maar. Door brakke code is het niet mogelijk dat twee mensen die achter een firewall of een router zitten met elkaar kunnen connecten.
1 router of FW kan wel, maar beide (of meer dan 1 in een spel) en je krijgt de error.
Dit is een bekend probleem en de hele CoH spelende wereld heeft er last van en hoopt dat Relic het uiteindelijk kan oplossen.
Maar als men voor mijn specifieke modem/router een oplossing heeft dan graag!

Mijn setup:
- Thomson 716v5 router+modem -> ip 192.168.1.254.
- DHCP server uitgeschakeld.
- Vast IP op PC ingesteld -> ip 192.168.1.100 sub 255.255.255.0 gateway 192.168.1.254
- De benodigde poorten voor het spel (6112 en 30260) zijn geforward.

De Thomson 716v5 Router heeft een ingebouwde modem dus ik kan de router niet uitschakelen en toch mijn andere PC's ook op het netwerk en internet laten.
De gecensureerde stukjes zijn mijn eigen ip, de andere van mensen die met mij probeerde te joinen.. dat lukte dus niet,

Wie kan me helpen die ICMP fouten op te lossen?

[ Voor 95% gewijzigd door Tijgert op 04-01-2007 11:40 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
leeg...

[ Voor 99% gewijzigd door Tijgert op 04-01-2007 11:40 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gigantisch verhaal, maar iets dergelijks had ik laatst ook. De oplossing (niet de mooiste maar het werkte) was alles van [ firewall.ini ] weghalen -> lees geen firewall dus.... daarna werkte het perfect

Tip: maak wel even een backup van je router/modem config

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ja gut, ik deed mijn best :)

Het is een wereldwijd probleem, wellicht dat het wel per router opgelost zou kunnen worden dus ik dacht het de experts hier eens maar te vragen.

Maar ik begrijp dat je, gelezen vanaf regel 594 van mijn 2e post, alles weghaalde tot en met regel 599? Gewoon wissen zodat er alleen maar [ firewall.ini ] en op de regel daaronder [ endofarch ] staat en dan weer uploaden?

Met welke router deed je dit? Bij welk spel hielp het?

Edit: nope, als ik alles weghaal heb ik geen verbinding meer naar buiten. Dat werkt dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Tijgert op 02-01-2007 14:58 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Kleine update:
Het probleem was idd dat de ICMP calls niet werden doorgerout terwijl de poorten dat wel werden.
Ik heb een defserver weten in te stellen waardoor het spel wel werkt, alles wordt tenminste doorgestuurd, inclusief de ICMP calls, maar doordat mijn hoofdpc nu mijn IP van mijn internet verbinding heeft kan ik er niet meer bij via het lokale netwerk.

Het mooiste zou dus nog steeds zijn een manier om ook die ICMP calls te forwarden.

Iemand enig idee?

Alternatief zou een manier om toch op het netwerk te kunnen fijn zijn.
Mijn hoofdpc heeft een internet IP (80.126.etc) terwijl mijn andere PC's in de 192.168 range zitten.
Ze zien mekaar dus niet. De hoofdpc kreeg automagisch als subnet 255.0.0.0 mee en als ik de andere PC's daar ook op zet heeft dat geen effect.
Firewalls staan uit.

Help?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik had dit gedeelte

code:
1
2
3
4
5
6
7
[ firewall.ini ]
config state=enabled keep=disabled tcpchecks=none udpchecks=enabled icmpchecks=enabled logdefault=disabled logthreshold=enabled tcpwindow=65536
debug traceconfig tcpchecks=disabled udpchecks=disabled icmpchecks=disabled sink=none forward=none source=none
rule add chain=source_fire index=1 name=AnyTraffic log=disabled state=enabled action=accept
rule add chain=forward_level_BlockAll index=1 name=AnyTraffic log=disabled state=enabled action=drop
rule add chain=forward_level_Standard index=1 name=FromLAN srcintf=lan log=disabled state=enabled action=accept
rule add chain=forward_level_Disabled index=1 name=AnyTraffic log=disabled state=enabled action=accept

weggehaald... (dus incl. [firewall.ini])
Daarvoor kon ik niet pingen naar andere pc's en ip adressen van websites (wel naar een websitenaam) op onze openVPN verbinding. De spellen die we speelden waren oa. Generals over lan dus... en andere oudgedienden als Serious Sam, UT, zelfs shadow warior _/-\o_ Nadat ik dat had gedaan op mijn speedtouch modem kon ik gewoon in de LAN lobby's van deze spellen gewoon de andere spelers zien. Daarvoor lukte dat niet of slechts gedeeltelijk.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik had alleen de text NA het firewall.ini weggehaald, hoe kan dat ene woordje extra weghalen zou zoveel uitmaken?

Ik kon eerst ook niet gepinged worden, maar met dat defserver instellen en dan wel of niet mijn pc forceren om een lokaal adres aan te nemen werkt het wel.
Scheelt wel dat ik mijn modem dus niet om de haverklap hoef te flashen.

Welke modem had jij? Speedtouch huppeldepup... maar welke...

Pagina: 1