progsels/zoekmachines voor persoonlijke info

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42
hey iedereen,

k heb ff een vraagje. k hoorde laatst via een kennis dat er programmaatjes en implentaties in zoekmachines zouden zijn om bijvoorbeeld op basis van een naam een hoop info over 1 persoon te vinden, met familie-stambomen en dergelijk.

die kennis heeft dat ook bij mij uitgehaald volgens mij, aangezien hij toch op de een of andere manier behoorlijk wat persoonlijke shit heeft opgeduikeld over mij (en dat net in mn gezicht gesmeten @ msn).

hij zei iets over een implentatie in google, iets met een onderdeel genaamd "who is..." oid...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon met Google op iemands naam/emailadres/nickname zoeken is vaak wel voldoende hoor. En de voor- en achternaam dan tussen " " zetten. Er is vziw geen centrale openbare database waar allemaal persoonlijke info in staat.... (ivm. privacy enzo). Behalve de telefoongids e.d.

En van "who is" zal ie wel de whois-database voor domeinnamen bedoelen. Bijv. www.nic.nl of www.nic.com en dan zoeken op domeinnaam...

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 02-01-2007 00:45 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zo ver ik weet is dat er nog niet. Dat er inderdaad mensen zijn die onzorgvuldig met persoonsgegevens omgaan, en dus door zoekmachines geindexeerd wordt is erg jammer.

Vriendin van mij stond met mail, naam, email, gsm en adres op internet. Collega van haar vond het wel handig om die info altijd te kunnen inzien, zonder erg in te hebben dat ook zoekmachines het konden vinden.

En tjah, als iemand in je familie met een stamboom bezig is, en dat gewoon op het internet kwakt, dan ben je binnen no-time gevonden natuurlijk.

Zoeken op mijn naam geeft nogsteeds 0 hits, en dat wil ik ook graag zo houden ;)

Ey!! Macarena \o/

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42
de mijne ook, maar een zoekmachine die dan ook kijkt binnen fora en dergelijk.... want die zijn vaak wel toegankelijk voor gasten -> snel je naam op fora - > veel meer info

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Google kijkt ook in fora (het zijn immers gewoon html-websites). Als ik jouw nick in google invoer kom ik ook direct op jouw Fok! fotoalbum uit met je pasfoto e.d.... (en nog veel meer forums waar je hebt gepost). Stel dat ik ergens op dat forum je echte naam tegenkom dan geeft dat weer mogelijkheid om nog meer over je op te zoeken. Je e-mailadres is ook zo'n ingang om meer over iemand te vinden. Het gaat vooral om verbanden die je zelf legt. Al is het technisch best goed mogelijk om een zoekmachine te maken die aan de hand van bijv. een e-mailadres of nickname alle andere keydata over iemand probeert op te sporen en daar weer verder op gaat zoeken. Dus als je zoekt op het e-mailadres van iemand (of de nickname/msn-adres/telefoonnummer etc.) dat ie met google zoekt welke namen daar allemaal dicht bij in de buurt staan en vervolgens voor de naam die het meest voorkomt weer een nieuwe zoekopdracht uitvoert om nog meer details over iemand te vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door Palomar op 02-01-2007 10:40 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; applicaties die meer doen dan wat steekwoorden in Google invoeren zul je niet vinden; dus dat kun je zelf ook nog wel doen ;) Ik zie niet waarom dit een topic op GoT waard zou zijn; ook omdat dit richting privacy-schending gaat.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.