Toon posts:

windows niet installeerbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer een pc te formateren en er opnieuw windows op te installeren. Nu elke keer dak hij de windows bestanden van de cd wil copieren geeft hij een foutmelding dat hij bepaalde bestanden niet kan vinden of dat ze beschadigd zijn. Als ik die fout negeer installeert hij wel maar ik heb achteraf toch een hoop problemen.
Nu dacht ik eerst dat het aan de cd lag maar ik heb nu verschillende windowse en cd's getest maar hij blijft die foutmelding geven, ook heb ik de cd-rom vervangen maar ook hier geen succes.

Kan het zijn dat de HD kapot is ofzo?

pc:
Asus moederbord
pent 4 2.8ghz
nvidea gfx
HD: Maxtor 160gig
1gig ram

Als iemand weet aan wat dit kan liggen?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Het kan sowiezo enorm veel zijn. Raadzaam is om je geheugen met memtest te testen en je harddisk met die maxtor tool(Powermax). Zo kan je een van deze twee uitsluiten.
www.memtest.org/

[ Voor 7% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 01-01-2007 23:16 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het is geen SATA HD hé? Want dan moet je de SATA drivers tijden de setup laden (als het wel een SATA disk is ;) )

Andere drive heb je al geprobeerd, andere CD-ROMS ook al.

Dan zou ik inderdaad zoals _AuToMaTiC_ zegt, even kijken naar die testtooltjes voor je geheugen en HDD

Succes :)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Klinkt eerder als een defecte membank. Download maar eens memtest86 en laat die een tijdje lopen. Als je geheugen fouten hebt komen die als eerste tijdens een Win install tevoorschijn :)
Good luck.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en met maxtor sata hd's oppassen voor nforce4 moederplankjes

google en de search hier maken het wel duidelijk ;)

kan je daar ev. wat info geven: welk type van schijf je hebt (ide of sata)
en welke chipset je mobo heeft (nforce of iets anders) of gewoon 't type van moederbord?

ps: als je 't geheugen niet kan testen probeer dan ev. met ander geheugen of als er meerdere latjes inzitten: verwijder het ene of het andere eens.

[ Voor 21% gewijzigd door soulrider op 01-01-2007 23:24 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb dit een keer eerder gehad op een Asus Moederbord (P3 1000Mhz) waarbij het geheugen niet stabiel was op 133 mhz. Oude pctjes dus geheugen vastgezet op 100mhz en het liep wel stabiel.

Wat je dus moet testen

- Media ( probeer andere CD)
- CD/DVD Speler
( vriend van me had het vorige week, DVD Brander had moeite met de Asus driver CD / DVD Speler kon wel overweg met de CD)
- Geheugen (Probeer het eens met maar 1 module)
- Harddisk

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Laat maar.. :O

[ Voor 88% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-01-2007 23:33 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

had het zelf vorige week ook, was bij mij het geheugen dat defect was.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 18:11
Ik heb dit gehad en toen bleek de HD gewoon brak. Na die vervangen te hebben werkte alles gewoon prima. Overigens heb ik zelf nooit SATA drivers hoeven installeren. Ik vermoed dat je gewoon een brakke HD hebt.

Hallo met Tim

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Dj-sannieboy schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:24:
Is je windows cd niet gewoon kapot?
Anders lees je ff zijn TS:
Nu dacht ik eerst dat het aan de cd lag maar ik heb nu verschillende windowse en cd's getest maar hij blijft die foutmelding geven, ook heb ik de cd-rom vervangen maar ook hier geen succes.

[ Voor 36% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 01-01-2007 23:33 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
Geheugen even testen met Memtest86.

Overigens had dit in Windows Clients gemoeten.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Kijk voor kapotte hardware en dergelijke eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

In ieder geval zijn er in dit topic genoeg aanwijzingen gegeven hoe je probleem kan tackelen, aangezien je topicstart niet afdoende is verplaats ik hem niet, maar doe hem op slot. Je kan met de juiste topicstart een nieuw topic openen als je er hier niet mee uitkomt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.