Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ene site wel bereikbaar, ander niet, na update NIS 2006

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het gamen merkte ik dat NIS 2006 aan het updaten was. Dat gebeurt vaak genoeg alleen voor mijn gevoel was dit nu even wat langer dan normaal.

Daarna wilde ik wat sites bezoeken waaronder tweakers.net. Tweakers doet het NIET, google doet het WEL. Dat is ook met andere sites zo, de ene doet het wel, de ander niet. Via de 'achterdeur' gathering.tweakers.net ben ik toch op het forum gekomen.

Ik heb daarna NIS uitgezet en met IE en FF geprobeert de sites te bereiken. Dit werkte niet.
Ik heb ook gekeken bij mijn provider (planet internet) of er storingen zijn. Deze zijn er niet.
Rebooten hielp ook niet.
Op virussen gescanned, nada niks.

Wat kan er nu hemelsnaam aan de hand zijn?

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 22:55
Ik denk dat het toch een DNS probleem bij planet is. Ik heb sinds vanavond dezelfde problemen namelijk, ook via planet.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een DNS probleem?

(en bedankt voor de snelle reactie)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 23:05 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dan deze melding

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:39:
Ik krijg dan deze melding

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Dat topic zit in de huiskamer. Om het maar even te verklappen: de topicstarter daar heeft dezelfde problemen als jou :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Outerspace schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:43:
[...]

Dat topic zit in de huiskamer. Om het maar even te verklappen: de topicstarter daar heeft dezelfde problemen als jou :)
oops :Z (wat doet zo'n topic daar eigenlijk, kwam erop via de active topics list)
Maar het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk niet bij NIS, maar bij je provider. Dus kijk of morgenavond het probleem nog steeds bestaat om dan verder te kijken. Ik zou eerst even afwachten

Verwijderd

Je kan, als je er veel last van heb, je DNS tijdelijk veranderen naar die van OpenDNS.
Klik hier als je wilt weten hoe je OpenDNS kan gebruiken.
DOE WEL EVEN HET ADRES VAN JE NORMALE DNS SERVER OPSCHRIJVEN ZODAT JE ALTIJD TERUGKAN.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

marco5 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:00:
Ik denk dat het toch een DNS probleem bij planet is. Ik heb sinds vanavond dezelfde problemen namelijk, ook via planet.
Heb jij dit probleem regelmatig? (soms meerdere malen per dag, soms een week niet) Ik heb namelijk ook Planet en hier ligt regelmatig het halve internet er gewoon uit. (waaronder GoT, Google blijft altijd bereikbaar)
Voordat ik gelijk de netwerk hardware ga vervangen wil ik wel even weten of mijn hardware gewoon braque aan het worden is of dat Planet moeilijk doet...

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt -gelukkig voor mij- bij planet internet:

02-01-2007 10:57 uur. Storing opvragen websites
Als gevolg van een storing kan het voorkomen dat u enkele websites niet kan benaderen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om het probleem zo spoedig als mogelijk te verhelpen.

@theodouma
Ik heb hier nooit eerder last van gehad. Heel maar dan ook heel af en toe ligt internet er uit.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zijn de problemen verholpen. Bedankt voor de hulp.

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 22:55
theodouma schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:52:
[...]

Heb jij dit probleem regelmatig? (soms meerdere malen per dag, soms een week niet) Ik heb namelijk ook Planet en hier ligt regelmatig het halve internet er gewoon uit. (waaronder GoT, Google blijft altijd bereikbaar)
Voordat ik gelijk de netwerk hardware ga vervangen wil ik wel even weten of mijn hardware gewoon braque aan het worden is of dat Planet moeilijk doet...
Nee, dit was de eerste storing in een jaar tijd via Planet. Het waren dus inderdaad DNS problemen bij Planet die nu opgelost zijn. Hier werkt alles nu ook weer goed.
Pagina: 1