Toon posts:

Als jij nou geld teveel had? wat koop je dan voor een PC? (en niet overdrij

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even een wat minder serieus onderwerp hier... voor de afwisseling!

Niet overdreven zou ik dit nemen:

Athlon 1000
Abit KA7
UA/66 Raid controller
Goldenfinger + Artic Circle K7
300 Watt very low noice voeding in zo'n blauw gekleurde colorcase kastjje (hadden we het laatst nog over hier)
256MB PC-133 CAS2 RAM
Voodoo5 6000
Aureal SQ2500 geluidskaart
Creative DTT2500 speakers
Kenwood True X 72 Speed cd-rom speler.
Plextor 12x 10x CD-writer (IDE)
2X Maxtor 40GB 7200Rpm Raid UA/66
IIyama 21" monitor

Verwijderd

bijna:

- a7v of k7t
- tbird 900 of 950
- andere speakers hebt geen DTT nodig zonder dvd
- 21" sony
- 450 watt PS je weet nooit (gezien op thetechzone.com)
- global win fop32 cooler
- geluid ok
- vga zeer ok
- memory ok
- cdrom + burner zeer ok
- ram merk: kingmax
- cardcooler TX

hehe digitale camera ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als ik echt geld zou hebben dan denk ik dat ik toch voor de 2x Intel 866 ga (uhmm ja sorry.. dat doet pijn.. geen AMD).
Verder ook nog zon lekker DVD-spelertje, leuk logitech muisje, leuk toetsenbord, en heeeeeel belangrijk een FDD'tje :).
Dus op de processor na lijkt me jou configje wel wat eigenlijk (hoho als iemand mij nou een Athlon 1000 wil aanbieden mag dat nog steeds hoor ;))

Verwijderd

Vooral die 2 Maxtors in RAID lijkt me knap . Die kunnen dat namelijk niet .

Verwijderd

[heel erg off topic]

Bloody-Titan ik heb gelezen op een andere post dat je het een beetje zat van mij wordt dat ik zo anti nvidia ben. dat zijn gewoon mijn eigen ervaringen (en trouwens ook van andere anand bla bla) die zeggen dat de 2d!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! van nvidia gewoon slechter is als die van 3dfx en zeker matrox.

ik heb gewoon een boel videokaarten gehad en ik blijf er gewoon bij dat de 2d van nvidia slechter is als 3dfx of matrox! idd als je een 17" hebt zie je het niet maar ga je in 1600X1200 en verder werken dan zie je gewoon het verschil! daarom wordt ook een matrox aan geraden als je 21 monitor hebt.

zo ff irritant doorzeiken:

van suckyextreme geplukt:

After running the GeForce2 GTS at 1600x1200 for a couple of days, it was decided that 1024x768 would have to suffice until a card with better 2D quality came along, making 1600x1200 easier on the eyes.

The Voodoo5 displays sharper text than the GeForce2; however, Matrox has yet to be overtaken. Both VSA-100 chips have 2D cores, but like ATI's Rage Fury MAXX, only one of them is used for 2D functions.

[/heel erg off topic]

Verwijderd

Topicstarter
ow damn SuB, dus er wordt maar 1 chip voor 2D gebruikt bij Voodoo5-6000? behalve in 4xFSAA, want dan gebruikt hij die andere 3 voor de FSAA.

Maar ik weet WEL dat een Voodoo5 6000 de GeforceII overtreft, hij wordt ook duurder.

Verwijderd

Dat kun jij helemaal niet weten , want hij is nog nergens te koop en benchmarks heb ik ook nog niet gezien .

Verwijderd

Ja hoor, als hij 2x zo veel rekenkracht heeft als de aan GeForce II ongeveer gelijkwaardige Voodoo 5 -5500... tuuuuuuuurlijk weet ik dat dan

Verwijderd

Tuurlijk zou ik liever een HP photoprinter kopen en een canon digicam spiegelreflex (6500 piek)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Vooral die 2 Maxtors in RAID lijkt me knap . Die kunnen dat namelijk niet
Peejee: Waarom zouden die 2 Maxtors niet in een RAID (0) config kunnen ?

Groeten Sequence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

-snelste T-bird processor
- 1 gigje Snelste ram
-4 of 5 40-50 gig schijfjes
- snelste cd-brander
-dvd-brander-dvd-speler
-sblive duurtse versie
-dtt2500 speaker setje
-22 inch ylliama monitortje
-duurste systeemskast
-geforce 2 GTS met 64 meg
duurste keybord en muis
-kleuern laser printer
-duurste agfa scanner
-duurste webcam
-digitale camera

denk in tottaal guldentje of 25-30000

:) :)

en nu maar lekker verder dromen

Verwijderd

ik zei: niet overdrijven, neem niet het duurste om het duurste te hebben.. (waarom nou weer duurste keyboard en muis?!?)

kleurenlaser ziet er niet zo goed uit met foto's, even demonstratie gehad bij Correct, is niks, bagger, als je geld hebt koop je een HP photoprinter (verbouwde versie van 970CXI) want dan heb je geld zat voor de vele inktpatronen, en dat ding is zo retesnel dat je geen argumenten meer hebt voor laserprinter. Wel canon digitale spiegelreflexcamera kopen he (6500) dies mooooooooooooooi

Verwijderd

De Maxtor 40 serie schijnt dat gewoon niet te kunnen . Waarom ? Mail Maxtor ff zou ik zeggen . En Titan , 2x zoveel rekenkracht zegt helemaal niks als de bandbreedte niet toereikend is . Geforce 2 zou ook 3x zo snel kunnen zijn als Geforce 1 DDR , net als vroeger de Voodoo 2 3x zo snel had moeten zijn als de Voodoo 1 .

Verwijderd

volgens anand kunnen de max 40's wel in raid zie de buyersguide
http://www.anandtech.com/guides.html

Verwijderd

512 Mb PC133 Kingston (2 x 256 of 4 x 128) is realistisch ..

Verwijderd

hehehe sorry titan4holland , was een beetje op dreef en dat van die laser printer klopt heb vanmiddag een demotje gezien , die hp's kunnen maar 1200 dpi max terwijl een fotprinter die 900 series 2400 dpi kan ..dus dan zou ik toch voor een 900 series gaan

Verwijderd

-Abit BX133 RAID (gewoon tof toch)
-PIII 800E FCPGA (gewoon tof toch)
-256 kingston PC133
-InterGraph Wildcat videokaartje (nieuwste)
en 8 20Gb hardeschijven die kunnen RAIDen
waarvan 4 ATA100 en 4 ATA33, 18'1" TFT, en voor de rest een beetje mainstream spul.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik kocht geen PC maar zette het geld op de bank, dat is toch nog steeds de beste investering ! :)

Verwijderd

Ow wacht, ik wil helemaal geen maxtors. Ik wil UA/100 IBM 50GB's!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:18

Marc H

- - Is wakker - -

Doe mij maar deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.sgi.com/workstations/octane2/images/octane2.jpg

CPU's: 2 MIPS RISC 64-bit R12000A(2MB L2 cache)
Geheugen: 1GB SDRAM (8 GB Max.)
Opslag: 4x Seagate Cheetah 36LP Ultra 160 SCSI (RAID 5)
3.5" 120MB Superdisk floppy drive
12GB 4 mm DAT drive
32X CD-ROM
DLT drive
Videokaart: V8: 128MB op 2 24" monitoren.

Klik hier voor de volledige specs

"of bedoelde je dit niet?" :D

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
EEEUUUGGGG,

en mooie snele laptop, vindt ik ook wel best hoor

Verwijderd

Ik wil wel zo'n schattig kastje waar die silicon graphics inzit dan! En voor die vid. kaart, doe mij dan maar zo'n schatje met 32 3dfx VSA-100 chips en 2GB SGRam (VSA-100 chips zijn degene in Voodoo 4&5) Welk bedrijf maakte deze GLIDE beesten ook alweer??? Ow ja, en een 24" Sony of een 21" IIYAMA, maar liever een monitor die 2048x1600 draait. En dan UT in 32bit color daarop spelen... damn, wat heb ik er eigenlijk aan? V5-6000 draait al snel genoeg voor UT in die res. OW NEE! 2048x1600 met FSAA!!! yeahhhhhhhhhh... Geef me dan toch maar een 21" IIyama ipv. 22" Eizo flatscreen, betere res.

Of die Silicon Graphics monitor, dies ook wel mooi :)

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Kleuren Laser printer niet mooi?!
Wil niks zeggen hoor maaruh, vindt dat de kwaliteit van die dingen prima is... Heb een fotootje liggen, ik zie niet echt veel verschil..

Verwijderd

Vergeleken met wat? een HP600 of 710? maar met een HP1200 ? hahaha

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

een Sun UltraSparc of een fijne Alpha :9

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Tim

Tim

Nee, vergeleken met een FOTO, weet wel, zo'n ding van een rolletje die je laat afdrukken (dus niet met eigen printer)..
Kan het ook vergelijken met een tijdschrift, heb hier toevallig PC-Active liggen..

Verwijderd

Nou, ik heb toch liever zo'n HP... ik vondt het er niet echt tof uitzien... zeggen de experts ook, voor grafiekjes of dingen met hoog contrast echter... wow

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik zou een andere geluidsinstallatie kiezen, dit is toch nix? Gewoon een vette Amp met even zo vette speakers... Je wil toch wel een beetje fatsoenlijk geluid?

Verwijderd

ja ik ben het wel met tb eens

Ik heb zelf een dolby por logic/digital marantz versterker staan met home made boxen
vet geluid en mijn boxen zijn nog best wel aardig kwa geluid

koop anders een goede stereo van harmant/karton met speakers
Tjing geld
of een helemaal handgemaakte buizen versterker van zo ongeveer 30.000 gulden per stuk
mzzls

Verwijderd

dromen allemaal.....

• Tim

Tim

.

• Tim

Tim

Ja, duh.. Daar ging deze topic toch over?
Pagina: 1