Toon posts:

Hulp nodig nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nieuw hier en vraag jullie om hulp.

Ik heb een computer gekocht een maand geleden en zit met een probleem.
Hij herstart zichzelf op willekeurige momenten.

de Computer is een:

Compaq Presario
Pentium D CPU 2,80Ghz
1 GB werkgeheugen
Geforce 7300 SE(of LE)

De 1ste keer dat hij herstarte was de 1ste dag bij het instaleren van aclohol 120%
en steam ik dacht dual core dus dual instaleren :)
Ik dacht ach kan gebeuren maar een paar dagen erna onder counterstrike weer herstarten.
Dus ik mem check gedaan 1 uur laten draaien geen errors
Speedfan gedownload tepreaturen waren goed snelheid van fans toch omhoog gezet.
Paar dagen daarna weer meerdere malen herstart.
Ik ging er van uit de het het OS was Xp media center edition er dus af en Xp pro erop.
Met wat probleemen de drivers gevonden van usb,soundcard en vidocard.
De videocard driver gaf overgens een melding waar ik toch doorgaan heb gedrukt.

Paar dagen zonder problemen en ineens herstarte hij weer.
Het werd zelf zo erg dat hij in 30 min 6x moest herstarten.
zo van dan was hij in windows msn mcafee en steam rechtsonder open en met het laden van msn plof uit dat beeld
en dat verdomde compaq logo in beeld:( )

Ik zie jullie denken breng die pc terug dan, maar ik wil mijn pc niet te lang kwijt zijn en omdat het het
plankmodel is kan ik hem niet ruilen en ik kan het gewoon niet uitstaan dat hij het niet doet.

Dus alles er weer af en opnieuw instaleren maar en steeds bijhouden in de logboeken
of er een fout kwam te staan.

Alles staat er nu op en bij de logboeken heb ik 4x dezelfde melding

Kan niet controleren of beveiligd systeembestand c:\windows\system32\drivers\aec.sys geldig is
omdat Windows Bestandsbeveiliging wordt afgesloten.
Gebruik hulpprogramma SFC om de integriteit van het bestand later te controleren.

wanneer ik dit doe en herstart, veranderd de kleur van het laadscherm van windows na enige tijd in lichtblauw(i.p.v zwart)
wat duidelijk niet goed is en herstart vervolgens met de vraag of ik in veilige modus of in normale modus wil opstarten.
bij nomale modus herhaald het zich weer om vervolgens alleen de optie in de trant van opstarten met laatst bekenden instellingen
over te laten.

om dan te zien dat de melding er nog/weer staat.

Op dit moment 1 dag na nieuwe instalatie nog geen herstart gehad.
2de dag terwijl ik msn , teamspeak en hlsw aan heb staan herstart hij zonder melding niets ook in logboek geen melding..

mijn vraag na deze lap tekst wat is het probleem of is het gewoon een misbaksel om het zo te zeggen.

btw het is een dual core processor wat is het nut daarvan? het is niet dat hij echt sneller
is dan mijn oude 2,8 CPU je zou denken 2x 2,8 dus 1,5/2x zo snel.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49
Dual core betekend alleen 2x zo snel op het moment dat je een programma hebt wat die 2 allebij kan benutten of als je 2 programma's tegelijkertijd draait die allebij zwaar zijn, die pentium D is voorzover ik weet in gewone aplicaties niet echt veel sneller dan je vorige CPU.

Zo das 1 mysterie opgelost, en dan nu..

je zei dat je een keer een blauwe kleur kreeg, dit lijkt een videokaart probleem ook omdat je videokaart die error eens gaf, weet je zeker dat de videokaart genoeg stroom krijgt? en kun je het testen met een andere videokaart? (liefst een oud pci gevalletje dat bijna geen stroom gebruikt)

Het beste met pc's met dit soort vage problemen is meestal, alles van binnen los, en 1 voor 1 dingen terug zetten tot de fout weer optreed. Dus alle cd'rom drives en hardeschijven, netwerkkaarten etc. los, alleen je primaire hardeschijf niet.

Dan houd je dus over. Prim Hardeschijf, Moederbord, 1 Werkgeheugentje, Processor en de videokaart + Voeding. Wissel indien mogelijk de werkgeheugentjes even om (andere erin) en de videokaart. Is er dan nog een probleem dan heb je een wat groter probleem, dan is het namelijk het moederbord, de processor of de voeding. een voeding is nog wel te controleren / te verwisselen natuurlijk.

Btw een plank model betekend NIET dat je geen garantie krijgt!
Als het zelfs dan nog optreed

[ Voor 37% gewijzigd door roy-t op 01-01-2007 22:29 ]

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,
Ik heb op dit moment geen videocard los, wat ik wel vaag vind is als het mijn videocard is dat hij dan willekeurig uitvalt en niet b.v bij het starten van counterstrike ofzo.
En dan geen melding geven voor het uitvallen of in de logs.
De driver kan ook nog verkeerd zijn maar dat is de enige die ik kon vinden voor mijn kaart.
Hij gaf bij het instaleren van de driver een error zoals deze http://driveragent.com/img/whql_error.gif
met dan daarin geforce 7300 LE als aangever van de fout.
meschien dat deze informatie iets zegt..

edit: ik zit net op de site van die link en doe de driver test deze drivers geeft hij weer als Bad:
NVIDIA GeForce 7300 LE
Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
'Away Mode' device

Good Drivers (81%)
Bad Drivers (19%)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 22:54 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niet vervelend bedoeld, maar probeer je startpost wat korter te maken. Een soort samenvatting met alle belangrijke informatie + je vraag :).

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Compaq heeft toch onsite service voor deze machines?