Hallo,
Ik ben nieuw hier en vraag jullie om hulp.
Ik heb een computer gekocht een maand geleden en zit met een probleem.
Hij herstart zichzelf op willekeurige momenten.
de Computer is een:
Compaq Presario
Pentium D CPU 2,80Ghz
1 GB werkgeheugen
Geforce 7300 SE(of LE)
De 1ste keer dat hij herstarte was de 1ste dag bij het instaleren van aclohol 120%
en steam ik dacht dual core dus dual instaleren
Ik dacht ach kan gebeuren maar een paar dagen erna onder counterstrike weer herstarten.
Dus ik mem check gedaan 1 uur laten draaien geen errors
Speedfan gedownload tepreaturen waren goed snelheid van fans toch omhoog gezet.
Paar dagen daarna weer meerdere malen herstart.
Ik ging er van uit de het het OS was Xp media center edition er dus af en Xp pro erop.
Met wat probleemen de drivers gevonden van usb,soundcard en vidocard.
De videocard driver gaf overgens een melding waar ik toch doorgaan heb gedrukt.
Paar dagen zonder problemen en ineens herstarte hij weer.
Het werd zelf zo erg dat hij in 30 min 6x moest herstarten.
zo van dan was hij in windows msn mcafee en steam rechtsonder open en met het laden van msn plof uit dat beeld
en dat verdomde compaq logo in beeld:( )
Ik zie jullie denken breng die pc terug dan, maar ik wil mijn pc niet te lang kwijt zijn en omdat het het
plankmodel is kan ik hem niet ruilen en ik kan het gewoon niet uitstaan dat hij het niet doet.
Dus alles er weer af en opnieuw instaleren maar en steeds bijhouden in de logboeken
of er een fout kwam te staan.
Alles staat er nu op en bij de logboeken heb ik 4x dezelfde melding
Kan niet controleren of beveiligd systeembestand c:\windows\system32\drivers\aec.sys geldig is
omdat Windows Bestandsbeveiliging wordt afgesloten.
Gebruik hulpprogramma SFC om de integriteit van het bestand later te controleren.
wanneer ik dit doe en herstart, veranderd de kleur van het laadscherm van windows na enige tijd in lichtblauw(i.p.v zwart)
wat duidelijk niet goed is en herstart vervolgens met de vraag of ik in veilige modus of in normale modus wil opstarten.
bij nomale modus herhaald het zich weer om vervolgens alleen de optie in de trant van opstarten met laatst bekenden instellingen
over te laten.
om dan te zien dat de melding er nog/weer staat.
Op dit moment 1 dag na nieuwe instalatie nog geen herstart gehad.
2de dag terwijl ik msn , teamspeak en hlsw aan heb staan herstart hij zonder melding niets ook in logboek geen melding..
mijn vraag na deze lap tekst wat is het probleem of is het gewoon een misbaksel om het zo te zeggen.
btw het is een dual core processor wat is het nut daarvan? het is niet dat hij echt sneller
is dan mijn oude 2,8 CPU je zou denken 2x 2,8 dus 1,5/2x zo snel.
Ik ben nieuw hier en vraag jullie om hulp.
Ik heb een computer gekocht een maand geleden en zit met een probleem.
Hij herstart zichzelf op willekeurige momenten.
de Computer is een:
Compaq Presario
Pentium D CPU 2,80Ghz
1 GB werkgeheugen
Geforce 7300 SE(of LE)
De 1ste keer dat hij herstarte was de 1ste dag bij het instaleren van aclohol 120%
en steam ik dacht dual core dus dual instaleren
Ik dacht ach kan gebeuren maar een paar dagen erna onder counterstrike weer herstarten.
Dus ik mem check gedaan 1 uur laten draaien geen errors
Speedfan gedownload tepreaturen waren goed snelheid van fans toch omhoog gezet.
Paar dagen daarna weer meerdere malen herstart.
Ik ging er van uit de het het OS was Xp media center edition er dus af en Xp pro erop.
Met wat probleemen de drivers gevonden van usb,soundcard en vidocard.
De videocard driver gaf overgens een melding waar ik toch doorgaan heb gedrukt.
Paar dagen zonder problemen en ineens herstarte hij weer.
Het werd zelf zo erg dat hij in 30 min 6x moest herstarten.
zo van dan was hij in windows msn mcafee en steam rechtsonder open en met het laden van msn plof uit dat beeld
en dat verdomde compaq logo in beeld:( )
Ik zie jullie denken breng die pc terug dan, maar ik wil mijn pc niet te lang kwijt zijn en omdat het het
plankmodel is kan ik hem niet ruilen en ik kan het gewoon niet uitstaan dat hij het niet doet.
Dus alles er weer af en opnieuw instaleren maar en steeds bijhouden in de logboeken
of er een fout kwam te staan.
Alles staat er nu op en bij de logboeken heb ik 4x dezelfde melding
Kan niet controleren of beveiligd systeembestand c:\windows\system32\drivers\aec.sys geldig is
omdat Windows Bestandsbeveiliging wordt afgesloten.
Gebruik hulpprogramma SFC om de integriteit van het bestand later te controleren.
wanneer ik dit doe en herstart, veranderd de kleur van het laadscherm van windows na enige tijd in lichtblauw(i.p.v zwart)
wat duidelijk niet goed is en herstart vervolgens met de vraag of ik in veilige modus of in normale modus wil opstarten.
bij nomale modus herhaald het zich weer om vervolgens alleen de optie in de trant van opstarten met laatst bekenden instellingen
over te laten.
om dan te zien dat de melding er nog/weer staat.
Op dit moment 1 dag na nieuwe instalatie nog geen herstart gehad.
2de dag terwijl ik msn , teamspeak en hlsw aan heb staan herstart hij zonder melding niets ook in logboek geen melding..
mijn vraag na deze lap tekst wat is het probleem of is het gewoon een misbaksel om het zo te zeggen.
btw het is een dual core processor wat is het nut daarvan? het is niet dat hij echt sneller
is dan mijn oude 2,8 CPU je zou denken 2x 2,8 dus 1,5/2x zo snel.