Toon posts:

processor helft stopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een p4 met asrock dual moederboard. Het systeem werkte perfect. Ik heb aantal dagen geleden me pc opnieuw geinstaleerd en daar wat mee getest. alleen me pc is super langzaam. windows opstart scherm word weergegeven. daarna minuut zwart scherm en dan start de pc op. Hij is dus op eens heel langzaam. als ik in takkbeheer kijk doe een processorkern het niet. dat is raar de andere staat op 100 procent. een aantal weken hiervoor is me voeding stuk gegaan deze vervangen, tijdens de eerste keer installeren kende hij de pc type niet vaag, maar ok, nu is het installeren wel gelukt maar de pc is gewoon super langzaam. de muis schokt.

ik weet veel van pc's maar ben nu echt ten einde raad. wat kan het zijn. heb alle en dan ook echt alle hardware los gehaald wat maar kan. dus alle dvd station, usb producten, lan, etc.

kan iemand mij opweg helpen :9

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe 'snel' loopt de proc (dus MP, FSB etc.) en werkt je geheugen ook goed (test het eens met memtest).

Wauw, een sig!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 09:52
Je zegt dat je voeding vervangen is, vervangen door een ?? betere voeding, sigaretten aansteker etc.

Verwijderd

Kun je allereerst even melden om welke hardware het gaat? Want anders hebben we geen idee waar het om gaat.
Kijk ook eens welk proces die 100% cpu-tijd opvreet en probeer het proces te stoppen.

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:48
welke taak gebruikt er zoveel CPU tijd ?
En begin eens met een BIOS upgrade van je mobo

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 06:36
Heb je de chipset drivers wel geinstaleerd? probeer ook eens je bios te resetten.

Verwijderd

Ook handig als TS even verteld wat ie heeft getest........ :')

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:38:
*knip*
als ik in takkbeheer kijk doe een processorkern het niet. dat is raar de andere staat op 100 procent.
*knip*
Leuk toch, zo'n P4 ? Dat komt door dat een P4 maar 1 echte core heeft die wat kan doen, de andere is er namelijk niet echt, waardoor er zodra 1 "cpu" 100% verbruikt de andere niets kan.

LinkedIn
BlackIntel

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT en gelukkig nieuwjaar!

Allereerst, wat heb e zelf precies gedaan? :)

Geef ook duidelijk aan, wat er in je pc zit aan hardware (typesnummer etc).
Wat zijn je BIOS settings, herkent de pc je processor wel goed?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

@EvilWhiteDragon: lol... dat noemen ze hypertrading....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 21:48 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:48:
Ja, maar ik weet niet of HIJ dat kent ;)

LinkedIn
BlackIntel

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:38:
Hoi,

ik heb een p4 met asrock dual moederboard. Het systeem werkte perfect. Ik heb aantal dagen geleden me pc opnieuw geinstaleerd en daar wat mee getest. alleen me pc is super langzaam. windows opstart scherm word weergegeven. daarna minuut zwart scherm en dan start de pc op.

...

ik weet veel van pc's maar ben nu echt ten einde raad. wat kan het zijn. heb alle en dan ook echt alle hardware los gehaald wat maar kan. dus alle dvd station, usb producten, lan, etc.

kan iemand mij opweg helpen :9
Ken een geval zoals dit, toen had ik aangeraden om de koeler..bij Pentiums 4 nogal slechte koelers namelijk, maar zoals gezegd om die schoon te maken. Kwam een stof uit!

Toen met de schone koeler ging het beestje weer zoals je mag verwachten van een pentium 4! Gewoon weer normale performance...tja want als de koeler vol met stof zit dan gaat de pentium 4 downthrottelen..dat is langzamer draaien omdat hij over verhit.. lagere snelheid ( tot wel 800Mhz ) betekend minder performance!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik ben op de hoogte dat het een virtueel core is.

Stof lijkt me onwaarschijnlijk, want waarom draait het syteem op ide goed.

Het moederboard is een asrock (ja geen goed merk) 755 dual 880 uit me hoofd.
Danc elec 512 mb geheugen pc 400

sata drives wd 80 GB (WD800JD) twee maal. Ik heb ze al gewisselt ed, kabels vervangen stroom verwisseld.

Bios update? Het heeft met het zelfde systeem altijd gewerkt.

Toch raar dat processor altijd eerst alles goed verdeelt daarna niet.

Heb drivers ook geupdated van internet.

Heb ik middels een nieuw moederbord besteld ( ASUS P5W DELUXE (209 euro tegen 59 wat die asrock koste) om kijken wat probleem is, maar zou handig vinden als het toch zo opgelost kon worden.

Mijn vragen zijn dan ook:

Ik denk zelf dat me satacontroller zich heb opgehangen. Heb satadisk in andere pc gehad daar doet hij het wel normaal (niet super snel). kan een defect aan een satacontroller mijn harddisk slopen?

Kan het ook zijn dat me processor stuk is.

Dat was weer wat tekst

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:48:
Fout. Hyperthreading noemen ze dat ;) trading = handelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:31:
Bios update? Het heeft met het zelfde systeem altijd gewerkt.
Inderdaad, ik zou niet updaten want mij lijkt niet dat het 'zomaar' niet meer werkt terwijl het voorheen wel werkte. Wat ik eerst eens zou proberen is Windows eens opnieuw installeren, en alle drivers etc weer schoon installeren. Lijkt me onmogelijk dat er dan nog processen zijn die 100% cpu gebruiken.

Je cpu zal wel niet kapot zijn, want dat doen ze niet zo snel. Ook lijkt me niet dat je dan nog uberhaupt foutloos kan booten en stabiel kan draaien.

Oh en draai ook eens Hitman Pro, mischien heb je wel spion-waar op je pc.

[ Voor 61% gewijzigd door Avalaxy op 02-01-2007 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]
Inderdaad, ik zou niet updaten want mij lijkt niet dat het 'zomaar' niet meer werkt terwijl het voorheen wel werkte. Wat ik eerst eens zou proberen is Windows eens opnieuw installeren, en alle drivers etc weer schoon installeren. Lijkt me onmogelijk dat er dan nog processen zijn die 100% cpu gebruiken.
[quote]

Het is goed dat je dat zegt. Ik heb pc al diverse malen opnieuw geinstalleerd. Een van de eerste keren zei windows setup dat hij het soort pc niet kon herkenen. Toch maar verder gegaan met installatie. wat is het geval als ik de powerknop indruk poef windows uit. normaal sloot hij windows netjes af. later opnieuw geinstaleerd en pc sluit weer netjes af.

Zou dit niet steeds meer duiden op kapot moederbord? :(

/edit de pc laat opeens ook over de boxen rare geluiden hoor. echt heel hard en ook zomaar en daarna werkt het geluid niet meer tot restart en dan werkt het weer. Dat deed het moederbord altijd al.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
tijdens memtest is level 1 cache 16, klopt dit

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:08:
tijdens memtest is level 1 cache 16, klopt dit
als jou CPU 16KB L1 Cache heeft dan klopt het inderdaad dat tijdens memtest 'level 1 cache 16 is'.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:31:

Het moederboard is een asrock (ja geen goed merk) 755 dual 880 uit me hoofd.
Asrock is een prima merk. Als je gewoon standaard draait en geen gekke dingen uithaalt zijn het uitstekende borden met idioot veel vage features.
Heb ik middels een nieuw moederbord besteld ( ASUS P5W DELUXE (209 euro tegen 59 wat die asrock koste) om kijken wat probleem is, maar zou handig vinden als het toch zo opgelost kon worden.
Hmmz, best een duur testbordje. Waarom heb je in hemelsnaam zo`n ding gekocht :? Haal dan gewoon een goedkoop p965 bordje als een gigabyte DS3 of een P5B. Verder moet je ook nieuw geheugen halen omdat je PC3200 DDR geheugen niet in een DDR2 bordje als een P5W gaat.
Kan het ook zijn dat me processor stuk is.
Dat is prima mogelijk, maar zolang jij niet alle systemspecs post en verteld wat je allemaal gedaan hebt, is het voor ons nog moeilijker hiernaar te raden dan dat het al voor jou is. Maar denk even na, je draait windows, je draait memtest -> zou je proc dan kapot zijn? 8)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

- Je CPU wordt te warm waardoor deze throttlelt om niet kapot te gaan
- Spyware
- Een dom proces dat 100% CPU tijd eet
- Chipsetdrivers niet geïnstalleerd

enz.

Probeer eens wat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd geheugen bij gekocht pc800. Ik wil ook core 2 kopen dus had een goed moederbord nodig en het accesspoint spreekt mij aan.

De processor is een p4 3,0 GHz Type 531 op socket 775.

IK heb harddisk al gewisselt, memtest gedaan, bios naar defaukt gezet, alle hardware eraf dus alleen broodnodige. Sommige zeggen satacontroller stuk. (Kan niks in eventviewer zien aan sataerros). Heb nieuwe coolmastervoeding 430 watt. XFX 6600LE videokaart.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 14:22

4VAlien

Intarweb!

Gedurende dit hele verhaal heb je nog niet gepost welk proces nu die 100% veroorzaakt. Of zijn het meerdere processen? Gezien je verhaal lijkt het toch aan windows te liggen.
Pagina: 1