computer-dvd-tv

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 20:15
Sinds enige tijd is mijn tv-out van mijn computer kapot gegaan. Ik kan helaas geen beeld meer op de tv krijgen, wat ik wel via een laptop kan. Dus het moet echt aan mijn pc liggen.
Nu kijk en download ik erg veel films, en deze wil ik weer op de tv kunnen kijken. Nu is een optie natuurlijk een nieuwe videokaart kopen, maar deze kosten alweer gelijk een paar dikke centen.

Nu heb ik zo af en toe ook nog wel eens een dvd'tje, dus dacht ik dat ik misschien wel een dvd speler kon gaan kopen. Dan kan ik in ieder geval de dvd's op de tv kijken. Maar ik wil iets kopen waarbij ik ook de computer daarop kan aansluiten en dan alsnog (via dat ding) mijn films ook op de tv kan kijken.

Ik kwam vorige week bij de V&D, en daar zag ik iets van een mediabox (van rond de €80,-) met een dvd speler erin, en een aansluiting voor tv en een ethernet-aansluiting. Iemand enige ervaring met zoiets? Ik zal het ze morgen eens vragen of ik dan idd dit tussen pc en tv kan stellen, want dan ben ik goedkoper uit dan een nieuwe videokaart.

Maar iemand anders nog andere ideeën? Of kan het eigenlijk helemaal niet anders? En kan ik een normale dvdspeler niet ook aansluiten op pc en tv? Ik heb daar nog weinig ervaring mee namelijk...

Verwijderd

'De tv-out' van een computer gaan niet zomaar kapot. Weet je zeker dat er niet iets is in de drivers van je videokaart, of op enige andere manier iets softwarematigs?

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Als je RGB op je TV hebt, kun je ook overwegen een VGA -> RGB kabel aan te schaffen.
Is gelijk mooier dan TV-Out

bovendien:
een TV-Out heb je al vanaf 25 eurie