Toon posts:

digiconnect router werkt niet icm @home

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakerds,

Even een vraagje. Ik heb hier een Digiconnect WIC328 router in combinatie met een @home abonnement met Motorola kabelmodem. Zonder de router (dus rechtstreeks de internetverbinding op mijn PC aangesloten) heb ik een goede verbinding. Wanneer ik de router ertussen prop, dan geeft mijn router bij alle WAN adressen (IP, Gateway, DNS etc.) 0,0,0,0 aan. Ik heb al mijn @home gegevens correct ingevuld volgens de handleiding, maar hij wil geen verbinding met het modem maken, terwijl alle lampjes branden en de verbinding optimaal (100MB is). Wie kan mij hiermee helpen? Alvast mijn dank!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:10

DataGhost

iPL dev

Ik weet niet precies of het nog steeds zo werkt, maar naar mijn weten werkt @home met computernaam i.c.m. DHCP. Heb je dit in je router ook zo ingesteld? (die naam dus) Anders is het logisch dat je geen IP-adres krijgt.
Wat ook nog zou kunnen is dat je dat tegenwoordig op het modem in moet stellen, dan moet je even kijken of DHCP aanstaat op het modem (dat is het handigste), of handmatig een IP wat in dezelfde range zit toewijzen aan je router, met als gateway je modem en DNS die van je provider.

edit: kijk ook hier. Volgens mij staat daar veel meer informatie dan ik kan geven.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 01-01-2007 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
De router staat in de DHCP client "stand. Heeft het iets met het kabelmodem te maken toevallig? Moet daar iets op worden ingesteld?

Verwijderd

Heb je kabelmodem al ff uit gezet (en weer aan) na aansluiten v/d router ?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:43:
De router staat in de DHCP client "stand. Heeft het iets met het kabelmodem te maken toevallig? Moet daar iets op worden ingesteld?
Je modem hoef je inderdaad niks aan te doen. Bij je router moet je ergens je CCxxxx-a naam invullen als hostnaam die wordt verstuurd bij de dhcp aanvraag. Anders krijg je namelijk geen ip.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:46:
Heb je kabelmodem al ff uit gezet (en weer aan) na aansluiten v/d router ?
Nee, nog niet geprobeerd. Wel vaag als dit zou werken? Ow ja nog even 1 vraagje: naast de hostname en het wachtwoord, vraagt hij ook om een gebruikersnaam. Bedoelen ze hiermee de accountnaam van @home? thanx voor alle reacties!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor het verbinden met internet is alleen de hostname nodig. De gebruikers naam en het wachtwoord hoeven helemaal nergens ingevuld te worden. Deze gegevens zijn alleen nodig wanneer je je mail op wilt halen of iets op je site op http://members.home.nl wilt zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1