Toon posts:

Scene detectie uitzetten in NERO Vision 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers, Ik heb eerst zelf geprobeerd om mijn probleem op te lossen maar na twee weken zoeken en uitproberen ben ik geen stap verder gekomen.

Regelmatig neem ik via de pc met "pinnacle media center" een film op om deze vervolgens te branden op DVD. Het opnameformaat is MPEG-2.

Als brandprogramma gebruik ik hiervoor Nero 7 Premium Reloaded v7.5.9. (nero vision 4) Sinds enkele weken wordt de film tijdens het importeren automatisch in scenes gesplitst, elke scene duurt een paar seconden. Uiteindelijk bestaat de film soms uit meer dan 1.000 scenes. Het gevolg is dat mijn pc vastloopt, als ik het project wil bewerken en zie je tijdens het afspelen de scene overgangen wat geen fraai gezicht is.

Het vreemde is dat dit niet bij alle MPEG2 bestanden gebeurd maar toevallig wel bij al mijn opgenomen films (die zijn opgenomen met pinnacle media center).

In Nero Vision is de optie aanwzig om "use time-code based scene detection on DV files" aan of uit te zetten, maar dit heeft geen effect. Een oorzaak zou kunnen zijn dat ik regelmatig de nieuwste versie van K-lite codecpack installeer en dat daardoor instellingen veranderd zijn. Ik heb het codecpack diverse malen met een andere configuratie opnieuw geinstalleerd maar dit hielp niet. Momenteel heb ik versie 1.62.

Weet iemand een manier om de scene detectie uit te schakelen zodat ik hier geen last meer van heb?

Alvast bedankt allemaal.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De scene detection waar jij het over hebt lijkt mij meer gaan over keyframes. Daarmee wordt voor elke wisseling van scene een keyframe gebruikt om de kwaliteit te verhogen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:48:
De scene detection waar jij het over hebt lijkt mij meer gaan over keyframes. Daarmee wordt voor elke wisseling van scene een keyframe gebruikt om de kwaliteit te verhogen.
Volgens mij zijn het geen keyframes. Als je het NERO Vision handmatig doet, kun je dat aangeven met de optie "detect scenes" en wordt de film opgesplitst in segmenten. Maar het vervelende is dat het automatisch gebeurd bij MPEG2 bestanden die zijn opgenomen met Pinnacle Media center.

In dat programma neem ik alles op in DVD longplay kwaliteit. Ik heb dan ook de indruk dat het automatisch detecteren alleen gebeurd bij MPEG2 bestanden met een DVD indeling.

Hoe dan ook, dit is erg verveldend want ik heb nog een paar fims op mijn schijf staan die ik graag wil fikken