Drive letter disablen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 21:40

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Ik heb twee partities samengevoegd waardoor ik geen E:\ meer heb, maar nog wel een F:\ en G:\ en wat dvd-drives. Als ik nu echter mijn camera of usb-sticks aansluit nemen die nu E:\ en dat vind ik helemaal niet handig. Ik heb TweakUI geprobeerd (My computer -> drives en dan het vinkje voor E weghalen) maar daar trekt de computer zich niets vaan aan. Met hulp van Google en Wikipedia kom ik wel een tooltje met de naam 'USB Drive Letter Manager' tegen, maar om nu helemaal een service te installeren is ook weer zo wat. Het tooltje is bovendien niet gratis.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om te voorkomen dat nieuw ingestoken devices met de letter E:\ aan de haal gaan.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00
Is alle drives een letter opschuiven geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:24
Met XP en Vista kan je via schijfbeheer ( te vinden via Configuratiescherm, systeembeheer, schijfbeheer) de driveletters aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
Onder het configuratie scherm, zitten ergens administratie tools. Daarin zit computerbeheer, alwaar je dit precies kan aanpassen. Ik weet niet precies meer hoe het heet, want ik werk al een tijd onder Linux en heb hier windows niet bij de hand. Het icontje is als ik me goed herinner geel met rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
With ^^
Kan je doen via
Recher muisklik op My Computer (op desktop)
Manage
Disk Management

(voor t geval dat je dat nog niet wist dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 10:08
USBDLM is Freeware for private and educational (schools, colleges, universities) use only.
Ik heb USBDLM gebruikt op een school waar ik werkte, topspul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 21:40

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Nee, driveletters aanpassen is geen optie omdat dan bepaalde programma's (mogelijk) niet meer werken omdat dan de werkelijke en in het register of andere configuratiebestanden vermelde paden niet meer overeenkomen.

Misschien toch maar met USBDLM aan de gang dan. Bedankt Skit3000, ik had over de 'free for personal use' heen gelezen.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan het ook voor de zekerheid eerst proberen, om de driveletters te veranderen, is mijns inziens de mooiste en beste oplossing.

Mocht dat niet werken, kan je toch altijd nog USBDLM proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
als je een driveletter veranderd vraagt windows of je alle dingen die verwijzen naar bijvoorbeeld f:\ moeten verandert worden in e:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
Bij de usb-cardreader die ik heb, onthoudt mijn xp de letterwijziging die ik doorvoer in schijfbeheer.
Ook als je pen verwijdert en terugplaatst, krijgt ie niet meer de E maar de door jou toegekende letter, ook na opnieuw opstarten.

Dit is dan de volgorde:
- je stopt de usb-pen in de computer
- de computer kent een driveletter toe (E in jouw geval)
- je gaat naar computerbeheer -> schijfbeheer en wijzigt die E in een andere letter
- vervolgens kent xp de nieuwe driveletter toe aan die usb-pen

Wellicht werkt het met usb-pennen net zo.
Pagina: 1