MSN Messenger loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik MSN Messenger 7.5 om zo af en toe wat contact te houden met oude bekenden.
Ik heb een laptop en een gewone computer tot mijn beschiking, vanaf mijn PC heb ik nog nooit problemen gehad.

Alleen op mijn laptop, Asus A6T (AMD Turion 64bit, dual core, 1.6 Ghz; 1024 MB RAM, 100 GB 5400 RPM hard disk) kom ik een probleem tegen. Ik ga ervan uit dat dit onafhankelijk is van de specificaties van de laptop, aangezien dit toereikend genoeg is om MSN Messenger te draaien. Ik heb van de week nog opnieuw Windows geinstalleerd, dus ook dat sluit ik uit.

Wat is het probleem?
Op het moment dat ik MSN Messenger opstart, opent het programma zich dus, en kan ik mijn inloggegevens invullen, als ik dan op aanmelden klik, gaat hij ook aanmelden, maar op het moment waarop in de windows taakbalk het icoontje aangeeft dat hij online is, loopt mijn MSN Messenger vast. De menubalk wordt wit, en in taakbeheer geeft hij aan niet te reageren. MSN Messenger geeft geen foutmelding, dus ik kan ook niet zoeken op een bepaalde foutcode. Er staat niets in de logboeken van Windows XP. Het ligt niet aan mijn internetverbinding (ik heb het bij meerdere mensen geprobeerd), en ook niet aan de instellingen van mijn AV/ Firewall (kaspersky 6). Ook mijn account kan ik uitsluiten, het account van mijn vrouwtje doet het ook niet.
Op het moment dat ik MSN Messenger opstart heb ik geen andere applicaties lopen, het CPU gebruik komt niet boven de 7% uit.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Windows opnieuw installeren
- MSN Messenger opnieuw installeren (ook andere versies: 6.1, 6.2, 7.0, 7.5 & WLM 8)
- Affiniteit van proces instellen op een enkele CPU
- Prioriteit van proces verlaagt
- DLL's opnieuw geinstalleerd via : %windir%\system32\REGSVR32 softpub.dll initpki.dll
wintrust.dll
- port 7001 open zetten in Windows Firewall (ondanks dat deze Windows Firewall uitgeschakeld is)
- A-patch geinstalleerd

Ik kom er werkelijk niet meer uit, ik heb inmiddels alle oplossingen getest die ik via Google kon vinden, maar geen resultaat. Misschien dat een van jullie er een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 03:19
Heb je Windows Messenger ook disabled? Dat kan misschien een veroorzaker van het probleem zijn.

hier een tooltje om Windows Messenger automatisch uit te schakelen

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad, en het is na een tijdje gewoon weer weggegaan. :?
Je kan iniedergeval meerdere alternatieve msn clients proberen. Deze werkten bij mij toen namelijk wel.
Denk dan aan Amsn,Trillian,Gaim etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Snowwie schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:08:
Heb je Windows Messenger ook disabled? Dat kan misschien een veroorzaker van het probleem zijn.

hier een tooltje om Windows Messenger automatisch uit te schakelen
Ik heb Windows Messenger uninstalled, via het tabblad Windows onderdelen toevoegen of verwijderen bij de Add/Remove Software in Configuratiescherm. Ik heb ook jou tooltje er nog eens over heen gelaten en dat heeft het probleem niet verholpen.
Satch schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:12:
Ik heb dit probleem ook gehad, en het is na een tijdje gewoon weer weggegaan. :?
Je kan iniedergeval meerdere alternatieve msn clients proberen. Deze werkten bij mij toen namelijk wel.
Denk dan aan Amsn,Trillian,Gaim etc :)
Ik heb hier sinds de aanschaf van deze laptop, begin oktober, last van. Dat is dus inmiddels al een tijdje.

Ik zal in ieder geval eens kijken naar alternatieve clients, maar ondertussen wil ik nog steeds wel mijn MSN Messenger ook weer normaal kunnen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het feit dat je zegt dat MSN Messenger al vastloopt na een verse installatie geeft aan dat hier niet sprake is van een software conflict. Aangezien MSN bij de meesten wel gewoon draait zou het een hardware conflict kunnen zijn. Restanten van vorige virusscanners kunnen ook problemen geven; je zegt vorige week nog een schone installatie gedaan te hebben, heb je wel de C-schijf geformatteerd of enkel de bestaande Windows overschreven? Mocht je voor die tijd een virusscanner geinstalleerd hebben gehad dan zou ik als ik jou was eens op zoek gaan naar een removal tool.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 02:22:
Het feit dat je zegt dat MSN Messenger al vastloopt na een verse installatie geeft aan dat hier niet sprake is van een software conflict. Aangezien MSN bij de meesten wel gewoon draait zou het een hardware conflict kunnen zijn. Restanten van vorige virusscanners kunnen ook problemen geven; je zegt vorige week nog een schone installatie gedaan te hebben, heb je wel de C-schijf geformatteerd of enkel de bestaande Windows overschreven? Mocht je voor die tijd een virusscanner geinstalleerd hebben gehad dan zou ik als ik jou was eens op zoek gaan naar een removal tool.
Ik heb de C schijf geformateerd alvorens het installeren van Windows. Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

En je hebt het over een hardware conflict, leg uit, want ik heb niets in mijn windows logboeken staan, en enkel gedonder met MSN Messenger, voor de rest loopt de laptop perfect.

Edit: je hebt het over een antivirusscanner removal tool, wat bedoel je hier precies mee? Google komt namelijk met een lading aan tools om specifieke virussen te verwijderen, terwijl ik geen last heb van virussen. Heb je misschien de titel van zo'n tool, als jij bedoelt?

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-01-2007 11:25 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mja, aangezien je verschillende versies van MSN dus op verschillende schone XP installs hebt geprobeerd zou ik idd ook al bijna aan een hardware probleem gaan denken...Ware het niet dat je mij niet wijs maakt dat een perfect lopende laptop alleen een probleem heeft met MSN, en dat dat aan een stuk hardware zou liggen.

Ik zou nog eens een andere windows versie proberen, wellicht dat dat uitmaakt? Kan je meteen de hardware failure uitsluiten :)

(XP Pro ipv home of vice versa..)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:20:
Mja, aangezien je verschillende versies van MSN dus op verschillende schone XP installs hebt geprobeerd zou ik idd ook al bijna aan een hardware probleem gaan denken...Ware het niet dat je mij niet wijs maakt dat een perfect lopende laptop alleen een probleem heeft met MSN, en dat dat aan een stuk hardware zou liggen.

Ik zou nog eens een andere windows versie proberen, wellicht dat dat uitmaakt? Kan je meteen de hardware failure uitsluiten :)

(XP Pro ipv home of vice versa..)
Ik heb maar één versie van Windows, het gaat om een versie van Win XP Pro. Ik heb geen andere om te installeren.
Maar hoezo kan dit een hardwareprobleem zijn, ik heb geen enkel ander probleem met de laptop. Games draaien perfect (The Godfather, Far Cry, GTA San Andreas, NFS Most Wanted, GTR 2, Half Life: Episode 1), ook Office-onderdelen werken goed.
Ik heb alleen wat probleempjes met het gebruik van Adobe producten (Photoshop en Ilustrator). Deze lopen soms ook vast bij het opstarten, alleen kan ik hier mijn ongeduldigheid aanwijzen als schuldige, omdat ik altijd ga zitten ALT + TAB'ben tijdens het opstarten van deze producten. Als ik dat niet doe, heb ik ook geen enkel probleem. Bij het opstarten van MSN Messenger heb ik geen andere programma's open staan en raak ik verder geen toetsenbord of muis aan, dus het komt niet door het wisselen van taken. En dan hebben we het over MSN Messenger, een programmatje wat in principe nauwelijks recources aanroept, terwijl de Adobe producten aardig wa CPU en MEM gebruiken. Ik snap niet wat het verband zou kunnen zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-01-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161735

Ik zou zeggen MSN heeft niet zo'n hoge prioriteit ik ga lekker iets anders doen of miranda of een webmsn gebruiken.... maja XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Anoniem: 161735 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:55:
Ik zou zeggen MSN heeft niet zo'n hoge prioriteit ik ga lekker iets anders doen of miranda of een webmsn gebruiken.... maja XD
Dat is natuurlijk een nutteloze reactie :X

@Sjaakmeister,
Het wordt erg lastig om te bepalen waar dit probleem bij jou ligt. Met een removal tooltje bedoel ik dat je naar de website gaat van de fabrikant van de laatst gebruikte virusscanner op je laptop. Het is namelijk misschien mogelijk dat er op (eventuele) andere partities restanten van deze virusscanners zijn geinstalleerd. Hier heb ik zelf nog recentelijk een topic over geopend. MSN wou bij mij niet connecten, bij jou loopt ie vast. Dus wie weet.

Wat gebeurt er overigens als je Live Messenger installeert dan? Of een oudere versie van MSN Messenger?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:02:
[...]

Dat is natuurlijk een nutteloze reactie :X

@Sjaakmeister,
Het wordt erg lastig om te bepalen waar dit probleem bij jou ligt. Met een removal tooltje bedoel ik dat je naar de website gaat van de fabrikant van de laatst gebruikte virusscanner op je laptop. Het is namelijk misschien mogelijk dat er op (eventuele) andere partities restanten van deze virusscanners zijn geinstalleerd. Hier heb ik zelf nog recentelijk een topic over geopend. MSN wou bij mij niet connecten, bij jou loopt ie vast. Dus wie weet.

Wat gebeurt er overigens als je Live Messenger installeert dan? Of een oudere versie van MSN Messenger?
Zoals ik ook in de startpost heb aangegeven heb ik meerder versies geprobeerd, 6.1, 6.2, 7.0, 7.5 & WLM 8, geen van alleen werkt goed, ze geven allemaal hetzelfde probleem.

En wat betreft de Kaspersky Anti-Virus Removal Tool, ik heb zojuist een tooltje gevonden om de informatie die de iChecker/ iStreams achterlaat te verwijderen. Ik heb dit toegepast op allebei mijn partitie's, maar heeft helaas het probleem niet verholpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-01-2007 21:43 . Reden: oplossing van Demonfreak toegepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hier zit ik ook al een aardige tijd (sinds MSN 7.0 dacht ik) met precies hetzelfde probleem: MSN starten, aanmelden en je krijgt een hele tijd een niet reagerend venster. Vervolgens reageert MSN weer, maar heeft zich niet succesvol kunnen aanmelden, waardoor die het over pakweg 60 seconden nog eens probeert. Na een aantal pogingen kun je dan eindelijk beginnen :P.

Ik heb me er al een hele tijd bij neergelegd en ga in de tussentijd wel even gotten :), maar irritant is het zeker wel. Zelf geef ik de schuld aan of microsoft of m'n router. Echter hebben niet alle pc's hier in huis er last van, dus ik ben wel erg benieuwd of iemand een oplossing heeft voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
anton121 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:46:
Hier zit ik ook al een aardige tijd (sinds MSN 7.0 dacht ik) met precies hetzelfde probleem: MSN starten, aanmelden en je krijgt een hele tijd een niet reagerend venster. Vervolgens reageert MSN weer, maar heeft zich niet succesvol kunnen aanmelden, waardoor die het over pakweg 60 seconden nog eens probeert. Na een aantal pogingen kun je dan eindelijk beginnen :P.

Ik heb me er al een hele tijd bij neergelegd en ga in de tussentijd wel even gotten :), maar irritant is het zeker wel. Zelf geef ik de schuld aan of microsoft of m'n router. Echter hebben niet alle pc's hier in huis er last van, dus ik ben wel erg benieuwd of iemand een oplossing heeft voor dit probleem.
Dat is inderdaad precies hetzelfde probleem, of in ieder geval je hebt dezelfde symptonen.
Ik heb dit probleem ook niet op mijn gewone PC, en ook in een andere netwerkomgeving (bij mijn ouders, op school, bij een kameraad) geeft hij hetzelfde probleem.

Je oplossing van in de tussentijd even GOT-ten is trouwens zeer slim, ware het niet dat ik een ongeduldig persoon ben, die meestal MSN alleen opstart om snel tegen iemand te praten of om even mijn email te checken. :P
Pagina: 1