Ik heb een heel vaag probleem met mijn systeem. Ik draaide eerst Vista op mijn systeem (Asus P5GD1 Pro moederbord met daaraan een Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA schijf). Maar aangezien ik wat problemen had met Media Center onder Vista, besloot ik op die machine maar weer normaal MCE 2005 te installeren.
Na de MCE2005 CD in mijn systeem te hebben gedaan, en mijn Vista partitie te hebben weggegooid, ging de installatie normaal van start. Dit ging allemaal goed tot dat mijn systeem moest rebooten, na de reboot blijft mijn systeem hangen op het scherm waar hij mijn hard-disks/CD-roms enzo detecteert.
Hij vindt mijn hard-disk en CD-rom allemaal netjes en er lijkt ook niets mis te zijn, echter kan ik niet meer in mijn BIOS komen en hangt hij op dat scherm. Wanneer ik de schijf los-koppel, werkt alles weer normaal, ik kan weer in mijn BIOS komen en hij komt ook voorbij alle normale hardware detecties.
Aangezien ik nog een nieuwe 250GB Maxtor SATA schijf had liggen, heb ik deze aangesloten en ook met deze harddisk werkt alles naar behoren en kan ik daar ook normaal Windows op installeren.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
Wat ik nog kan proberen, maar waar ik even geen hardware voor bij de hand heb is :
Edit: BIOS updaten kan niet, want ik heb de laatste al geflashed.
Ik las dat je ergens de firmware van een drive kon upgraden, maar dit wordt lastig aangezien ik dus niet kan booten met die disk aangesloten.
Na de MCE2005 CD in mijn systeem te hebben gedaan, en mijn Vista partitie te hebben weggegooid, ging de installatie normaal van start. Dit ging allemaal goed tot dat mijn systeem moest rebooten, na de reboot blijft mijn systeem hangen op het scherm waar hij mijn hard-disks/CD-roms enzo detecteert.
Hij vindt mijn hard-disk en CD-rom allemaal netjes en er lijkt ook niets mis te zijn, echter kan ik niet meer in mijn BIOS komen en hangt hij op dat scherm. Wanneer ik de schijf los-koppel, werkt alles weer normaal, ik kan weer in mijn BIOS komen en hij komt ook voorbij alle normale hardware detecties.
Aangezien ik nog een nieuwe 250GB Maxtor SATA schijf had liggen, heb ik deze aangesloten en ook met deze harddisk werkt alles naar behoren en kan ik daar ook normaal Windows op installeren.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Schijf aan een andere SATA poort
- Schijf er af, SMART uitschakelen in de bios, schijf er weer aan.
- Booten naar Windows met andere schijf en dan de SATA disk hot-pluggen
- Alle mogelijke hardware uit mijn systeem slopen en het systeem met enkel die HD opstarten
- Andere SATA kabel
- BIOS defaults resetten
- Ik heb blijkbaar de laatste BIOS al
Wat ik nog kan proberen, maar waar ik even geen hardware voor bij de hand heb is :
- Hang HD in ander systeem, kijken of die wel boot.
- HD in externe USB behuizing stoppen, kijken of hij het dan wel doet.
Edit: BIOS updaten kan niet, want ik heb de laatste al geflashed.
Ik las dat je ergens de firmware van een drive kon upgraden, maar dit wordt lastig aangezien ik dus niet kan booten met die disk aangesloten.
[ Voor 5% gewijzigd door sorted.bits op 01-01-2007 20:49 ]