Hardwarematig mpeg4 encoden

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
Na veel zoeken op google en Got ben ik nog niet veel producten tegen gekomen welke in de buurt komen van mijn eisen.
Vooraf:
Ik heb een htpc en nu blijken MCE2005 en MediaPortal in dvr-ms bestandsformaat op te nemen. Hier blijkt je zo goed als onmogelijk onderuit te komen :( . Maar het blijkt dat dit formaat gewoon een mpeg2 stream is met een laag DRM erbij. Ik heb een pc met E6300, 2GB RAM, Hauppauge PVR 500MCE.
Deze tuner kaart kan hardwarematig mpeg2 opnemen. Alleen persoonlijk vind ik wanneer ik iets voor de langere termijn opneem de bestanden te groot worden ( +/- 2GB voor een low motion 2uur durende film).

Het apparaat wat tot nu toe het dichts bij me wensen uitkomt is Plextor ConvertX M402u dit apparaat kan het encoden. Zover het mij duidelijk is kan hij ook van een mpeg2 stream (vanaf de hdd) omzetten naar mpeg4 (divx of wmv). Nadeel alleen is dat dit via usb gaat en ik wil het graag intern (pci of PCI-E 1x).

Verder kom je een hoop mpeg4 decode (duh welke vga kaart kan dat tegenwoordig nou niet ;) ) tegen of encode software. Me cpu heeft natuurlijk best wat power om dit alles te hendelen maar aangezien het toch wel een tijdje duurt (minimaal 45min) zal er in die tijd meer HDD lawaai zijn en zal er ook een fan aan springen ivm de temp. die dan hoger komt dan de door mij ingestelde limiet.
heb nu alles Fan loos draaien ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Titelfix. Hardwarematig is 1 woord, zoals je al wist ;)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
Niemand die hier iets meer over weet? Ben toch niet de enigste die dit handig lijkt?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal