[e2k3 & outlook 2003] RPC over HTTP combineren met POP

Pagina: 1
Acties:

• Rtech.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 10:03
Het volgende doet zich voor :

Ik heb enkele medewerkers die RPC over HTTP gebruiken. zij willen graag thuis hun prive (POP) mail ook in outlook gebruiken. Als ze de "nieuwe mail bezorging" op " postvak - naam " laten staan wordt al hun prive mail van de pop adressen op de server gedumpt. Als ze deze op persoonlijke mappen zetten wordt alle mail incl het exchange account leeg gezogen en kun je niks meer zien in owa of op de client intern.

Is er een oplossing voor om toch RPC te gebruiken en ook prive mail in outlook te kunnen gebruiken, en daarnaast de mail dus netjes ook op de server blijft?

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

2 profielen maken in outlook en instellen dat outlook vraagt welk profiel te gebruiken bij opstarten.
1 profiel voor de zaak, 1 voor hun eigen pop mail

mookie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik gebruik daar gewoon rules voor (stuur naar extra pst bestand), en het lijkt me ook eerder een client config issue dan een server gerelateerd probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dat lijkt mij ook :) Tikje naar OFF.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
profielen lijken me de beste manier van werken: zo blijft ook de scheiding werk/privé duidelijk.
Dmv rules werkt ook, maar dan wordt binnekomende pop-mail eerst naar de exchnage gestuurd en weer weg gehaald. In het andere geval word exchange mail eerst gedownload naar pst en dan weer terug gekopieerd... geen van beide lijkt me oprimaal