Maxtor diamondmax 10 firmware update foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 20:40
Omdat ik al een lange tijd wat probleempjes met mijn Maxtor diamondmax plus 10 250MB schijf had, heb ik beslotem om voor een nieuwe windows installatie de firmware te updaten zodat deze wel volledig compatible was met nforce4. Ik heb van de faq op deze website het update tooltje gedownload en deze op een diskette gezet. (ik wilde het eerst op een usb stick maar dat accepteerde het programmatje niet). Ik startte mijn pc opnieuw op en ik kreeg tijdens het updaten een read error.

Ik heb op een andere diskette nogmaals de updater gezet (vanaf een andere pc) met de hoop dat deze wel werkte. Nu krijg ik helaas een error:
Exit with error code 653
NO_MATCHING_DRIVES: no devices of the type specified found

De harde schijf wordt nu helemaal niet meer gevonden in de bios. Is er nog een manier op de firmware alsnog te updaten, bijvoorbeeld door het programmatje te dwingen om de nieuwe firmware op het enige gevonden apparaat de firmware te schijven?
Als ik de updater uitvoer komt het commando
A:\>dload banc1b70.coo /s:all /t:all /a secondary /d: /p:
in beeld. Kan je misschien de updater forcen te updaten door dit commando te veranderen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik zou eerst eens uitzoeken voor de command line voor staat. Wellicht dat hij inderdaad naar een verkeerd station verwijst ?

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 20:40
Ik denk niet dat het komt omdat de command line fout is, maar omdat de eerste update op de helft afgekapt is, dat de drive nu niet meer automatisch wordt herkend.