Auto die lang heeft stilgestaan goedkoop overkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-06 12:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hallo allemaal!

Bij het nieuwjaarswensen vandaag kreeg ik van m'n opa een aanbod over zijn (mooie) auto. Hij is zelf bijna 80 en ziet zichzelf niet meer rijden. Hij heeft er in het begin heel even mee gereden, maar komt nu amper buiten en rijdt zodoende ook niet meer.

Nou gaat het om de volgende auto:

- Peugeot 206 van maart 2004 (APK moet dus in maart plaatsvinden)
- 163km (!) op de teller
- 1.6 motor 16 kleppen
- handgeschakeld
- benzine
- metallic zilver

De belangrijkste extra's zijn oa: radio/cd speler, boordcomputer, zij-airbags, metallic velgen.
Ik mag de auto overkopen voor 5,500 euro, klinkt allemaal heel mooi.

Maar de auto heeft wel ongeveer 2,5 jaar stilgestaan. De accu is al meerdere malen heropgeladen met een gelijkrichter, maar deze liep vanzelf weer leeg. De auto heeft ook nog nooit een beurt gehad, en de benzine die er bij aankoop inzat, zit er nog steeds in. Ik heb vandaag de auto even gestart en even een stukje mee gereden. Toen vielen mij de volgende dingen op:

- Zwarte rook uit de uitlaat
- Een ontzettend stinkende (benzine?) lucht die gelijk op m'n luchtwegen sloeg
- Het schakelen ging zeer stroef
- De auto remde zeer soepel
- De auto gaf aan over 133km een servicebeurt nodig te hebben :)

Ik begreep van m'n oom dat een peugeot altijd wat stroever schakeld, dus dat kan aan mij liggen. Hierbij moet ik wel zeggen dat de auto nog nooit op de snelweg is geweest, en waarschijnlijk nooit in z'n 5 of zelfs z'n 4 heeft gereden.

Al met al is 5,500 euro een koopje voor deze auto en ik kan 'm ook zeker gebruiken, maar ik ben bang dit ik na de volgende beurt/APK keuring hiervan terug kom.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat kan ik verwachten van deze auto? En dan lettend op de volgende punten:

- Hij staat al meer dan 2,5 jaar stil
Ik denk hierbij dan vooral aan corrosie, maar wat gebeurt er met benzine in een auto die zo lang stil staat? De auto staat onder twee bomen dus op de buitenkant ligt een hoop troep zoals vogelpoep, pitjes, bladeren etc... Maar ik denk dat dit na een grondige handmatige wasbeurt wel grotendeels schoon zal zijn.

- De auto is nog niet ingereden
Dit zegt denk ik genoeg, de auto heeft 163km gereden, en dit zijn allemaal "boodschappen ritjes" binnen Rotterdam-zuid.

Voor m'n school/stages is een auto ideaal. Vanaf mijn woonplaats moet ik 2 uur met het openbaar vervoer om op m'n stageplaats te komen. Met de auto is dit 3 kwartiertjes, dus het is een verleidelijk aanbod.

Graag jullie advies!

[ Voor 0% gewijzigd door Roland_EM25 op 01-01-2007 17:37 . Reden: Typfoutjes... ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je de auto gewoon zelf in moet rijden, dus eigenlijk voor een compleet nieuwe auto is dit zeker geen verkeerd bod. Dat hij het moeilijk heeft komt gewoon door dat stil staan, denk dat die problemen vanzelf wel zullen verdwijnen. Al met al denk ik dat je niet slim bezig bent als je het niet doet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mwah ff vloeistoffen vervangen en gaan met dat ding.
Hij moet ook nog ingereden worden dus daarom dat het misschien wat stroever allemaal gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Naar de garage met dat ding.

Zij kunnen hem weer op orde maken. Er moeten wel wat dingen worden vervangen, maar dan heb je voor 6500,- een koopje ta pakken. Direct doen.

Volgens mij is het niet verstandig om er nu mee te gaan rijden. Oude olie, oude benzine, droge rubbers etc.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 01-01-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Ik zou als ik jou was de benzine vervangen en de auto een half uurtje stationair laten draaien om nieuwe verse benzine door de motor laten 'spoelen'.
En als je de auto wast, kun je meteen zien of hij veel is beschadigd.
Ik zou een prijsje afspreken, 4000 euro, en als er niet veel reparatie moet worden verricht zou ik de andere gevraagde 1500 euro er dan nog bij geven.
Je kunt ook de auto eerst apk laten keuren, en een grote beurt geven, en kijken wat daar uit komt. Stel de reparatie en alles bedraagt 1250 euro, dan zou ik 4250 euro voor de auto geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 146790 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:38:
Ik zou als ik jou was de benzine vervangen en de auto een half uurtje stationair laten draaien om nieuwe verse benzine door de motor laten 'spoelen'.
En als je de auto wast, kun je meteen zien of hij veel is beschadigd.
Ik zou een prijsje afspreken, 4000 euro, en als er niet veel reparatie moet worden verricht zou ik de andere gevraagde 1500 euro er dan nog bij geven.
Je kunt ook de auto eerst apk laten keuren, en een grote beurt geven, en kijken wat daar uit komt. Stel de reparatie en alles bedraagt 1250 euro, dan zou ik 4250 euro voor de auto geven.
Het is zijn Opa hoor :?

5500,- is een koopje, al moet er nog 1000,- aan verspijkerd worden.

De wagen is echt een stuk meer waard dan 5500,-. Dan ga je toch niet je bij je Opa afdingen?

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 01-01-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Benzine heeft een houdbaarheidsdatum, geen idee hoe lang die normaal is, maar vast geen 2,5 jaar. Dat hij dus rookt en stinkt is wel te verklaren :)

Ik zou vooral die vogelpoep 's wegvegen en kijken hoe de lak daaronder eraan toe is, vogelpoep bijt in in de lak en deze lak is niet zo oerdegelijk als vroeger toen er nog amper milieu-eisen aan gesteld werden ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Grootste probleem zal zijn dan de brandstof verouderd is, en dus de leidingen eventueel vervuild zijn. Dit is op zich goed te reinigen.

Corrosie op de remschijven kan een issue zijn, maar na een flink ritje zie je vanzelf of dat afgesleten is of niet. De olie zal ook verouderd zijn. Op zich allemaal geen dramatische dingen. Deze 2 (brandstof en olie) bepalen echter wel in grote mate hoe de auto reageert en aan het gas hangt enzo.

Echter, je hebt het over vogelpoep en bladeren. Ik zou hem eerst eens goed wassen, want die moderne lakken op waterbasis kunnen echt geen kont hebben tegenwoordig, een beetje goeie vogelpoep erop, een weekje laten zitten en je blanke laklaag kan naar de kloten zijn. Dat krijg je met poetsen niet meer gefixed, dus was hem maar eens goed en poets hem dan (waxen bedoel ik, niet polijsten!) eens goed op, en kijk wat eronder vandaan komt.

Voor de rest verwacht ik technisch niet veel boeiende zaken, afgezien van een brandstofsysteem reiniging en een kleine beurt waarbij de olie en het oliefilter, brandstoffilter enzo vervangen wordt. Corrosie zal niet zo'n issue zijn op zo'n jonge auto. Of hij nu 2 jaar stil staat of 2 jaar rijd, daar gaat hij niet harder of minder hard door roesten. (Eerder sneller roesten door wel gebruiken, denk aan opspattend water aan de onderkant als je rijd enzo.)

Voor de rest een topprijs voor zo'n auto, ook al komen er nog wat kleine kosten bij. Dat hij niet ingereden is is geen enkel probleem, dit kun jij dan doen.

/edit

Dam joe Grrrrrene. :P

[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-01-2007 17:47 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:08
Eerst je auto beurt geven, dus stofzuigen, wasstraat,

maar ook ff:

benzine vervangen
(ik ben geen expert, maar volgens Discovery Channel moet je doen als je hele tijd bezine gebruikt hebt)

olie vervangen

tot slot:

naar de garage voor een "controle"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Welke uitvoering is het?

De 1.6-16v is een heerlijke wagen, ik heb hem zelf gehad.

Ik denk dat de waarde van deze auto, na een goede beurt, toch wel zo'n 12.000 euro bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Ik zou hem binnen doen voor een onderhoud.

Vloeistoffen vervangen en eventueel zelfs filters (hij heeft misschien stil gestaan, maar je filters hebben wel mooi de temperatuurs- en vochtigheidsverschillen moeten ondergaan gedurende 2 jaar).

Voor de rest gewoon zeer rustig inrijden. Die zwarte rook zal vooral zijn door het lange stilstaan. Zoals reeds vermeld zou ik hem ook een half uurtje stationair laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Anoniem: 146790 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:38:
Een half uur stationair draaien? Dat is slecht voor je motor vriend... Wordt niet genoeg olie rondgepompt dan, waardoor hij droog / droger staat te draaien dan wenselijk...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Ik zou zeker de huidige benzine eruit halen en nieuwe erin. Olie vervangen. Oliefilter en luchtfilter nakijken, accu volladen en dan zou hij al mooi moeten gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

SeatRider

Hips don't lie

Zoals al tig keer gezegd, kopen en ermee naar de Peug garage voor een beurt. Kun je met geen mogelijkheid een buil aan vallen.

Dat je het uberhaupt nog moest vragen :S

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Dat gaat aardig snel met al die reacties! Bedankt!

Ik ga vrijdag weer langs m'n opa om het er even verder over te hebben. Na al jullie reacties ben ik eigenlijk wel zeker dat ik het ga doen!

Ik ga vrijdag ook de auto eerst is goed wassen en kijken wat er allemaal onder die troep zit. Aan het interieur hoef ik verder niets te doen, er is nooit in gegeten, met modderschoenen ingestapt oid. Hij ruikt zelfs nog een beetje nieuw.

@PWM: Het is de air-line versie, de 1.6-16v uitvoering, 3 deurs.

Ik ga verder niet onder de 5500 euro zitten, het is als ik het allemaal zo lees al een koopje en het is natuurlijk m'n opa. Ook de kosten die er nog bij komen zijn natuurlijk voor mijn rekening. Ik wilde alleen wel even zeker zijn dat niet bijvoorbeeld het hele motorblok vervangen moest worden ofzo...

Dus even in het kort de "stappen" die ik nu ga ondernemen:

- Auto goed wassen en kijken wat er onder alle troep zit
- "Ja" zeggen :) en m'n opa bedanken
- auto naar de peugeot dealer voor een grondige beurt
- In m'n nieuwe auto rijden...

bedankt voor de reacties! Als er nog specifiek dingen zijn waarvan jullie zeggen dat ik ze na moet laten kijken, hoor ik het graag. Alhoewel ik denk dat de garage daar wel goed naar gaat kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Roland_EM25 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:07:

@PWM: Het is de air-line versie, de 1.6-16v uitvoering, 3 deurs.
Da's vreemd. Die is er pas sinds 2005.

Quicksilver misschien?

Ik heb even een Peugeot dealer voor je gebeld, vriendje van me :)

Zijn advies, naar de dealer (duh).

Als de auto nagekeken is, en in goede staat, is hij (op basis van de Quicksilver) zo'n 12.000 euro waard. Dit indien de lak wel in orde is natuurlijk.

Volgens de boekjes zou hij 14.000 kunnen doen, maar ja: Krijg het er maar eens voor.

P.s. Ik heb mijn auto een keer naar een poetsbedrijf gebracht. Zag er niet meer uit.

150,- lichter, had ik een Showroom shine auto.

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 01-01-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Groentenboer schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:48:
[...]

Een half uur stationair draaien? Dat is slecht voor je motor vriend... Wordt niet genoeg olie rondgepompt dan, waardoor hij droog / droger staat te draaien dan wenselijk...
Inderdaad en een auto die nog niet ingereden is wil je ook niet een half uur stationair laten draaien.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Of je breng hem gewoon naar een peugot garage en laat een prijsopgave maken als je veel zekerheid wilt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 08:58

sjaak

un giorno credi

Net als in de winter, niet stationair draaien, gewoon rustig wegrijden en de motor z'n werk laten doen. Benzine is over de datum na ongeveer een jaar. Voor zover ik heb begrepen kan je er niet direct iets mee slopen maar je hebt wel allemaal rare kuurtjes zoals inhouden, weinig vermogen etc.

Ik zou het wel doen, het is een aantrekkelijk aanbod en afgezien van de buitenlucht, klimaar en vogels heeft het ding nog niets meegemaakt. Gefeliciteerd alvast met je aankoop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de moeite PWM!

Dan is het de quicksilver versie, een foutje van mijn kant. Ik weet in elk geval zeker dat de auto van maart 2004 is, dus dan moet het wel de quicksilver editie zijn.

Ik ga vrijdag de lak maar is goed bekijken en als het lukt even wat foto's schieten om hier te posten.

Waar kan ik de auto het beste mee wassen?? Ik gebruik zelf altijd van die wasstaafjes, maar ik ben bang dat dat bij deze auto niet meer gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Roland_EM25 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:20:
Heel erg bedankt voor de moeite PWM!

Dan is het de quicksilver versie, een foutje van mijn kant. Ik weet in elk geval zeker dat de auto van maart 2004 is, dus dan moet het wel de quicksilver editie zijn.

Ik ga vrijdag de lak maar is goed bekijken en als het lukt even wat foto's schieten om hier te posten.

Waar kan ik de auto het beste mee wassen?? Ik gebruik zelf altijd van die wasstaafjes, maar ik ben bang dat dat bij deze auto niet meer gaat werken.
Check mijn EDIT ;)

Ik ken je financiele situatie niet, maar als ik het zo hoor, lijkt me een grondige poetsbeurt aan te raden. Als hij dan van de dealer komt, heb je een gloednieuwe wagen.

Wel leuk, als je over 3-4 jaar je auto verkoopt, krijg je meer waarschijnlijk terug dan die 5500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 19:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zou het persoonlijk niet van de lak af laten hangen maar goed :)

De auto wassen doe je met een nieuwe spons (niet een die je ergens uit een schuur vandaan getrokken hebt). Zorg ervoor dat je de auto goed afspuit en dat het meeste vuil al weg is. Pak vervolgens een emmer met autoshampoo en lauw water. Gebruik bij het autowassen veel water. Hoe meer water je gebruikt hoe minder kans je hebt op krassen.

Als er nou ergens iets ziet waarvan je denkt, nou, dat krijg ik er wel af door even wat harder te boenen, niet doen. Ook hiervan krijg je krassen. Als de auto schoon is, zou je kunnen overwegen om hem nog een keer te wassen. Dat is afhankelijk van hoe schoon hij der eerste keer is geworden. Als je hier niet toe besluit, kan je hem gewoon afspuiten en anders kan je de stappen van boven af aan weer volgen.

Vervolgens het in de wax zetten. Ik ben erg fan van maguirs Techwax. Die is te krijgen bij de brezan voor ongeveer 25 euro. (hoop geld maar je doet er ook redelijk veel auto's mee). Zet de auto gewoon voorzichtig in de was en kijk wat het resultaat is. Er zit een applicator pad bij de techwax waar mee je hem in kan poetsen. Uitpoetsen kan je doen met een oude (zachte) badstoffen handdoek.

Er zullen mensen zijn die zullen wijzen op een uitgebreider stappen plan, echter denk ik niet dat dat echt nodig is. Er zit bij zo weinig kilometers geen teer, insecten of wat dan ook op de auto dus dat scheelt. En tja bij het volgen van de stappen hierboven geldt, baat het niet schaadt het niet.

Wat pwm zegt is zondermeer waar. Voor niet al te veel geld kan je je auto weer als nieuw krijgen door hem weg te brengen (daar zitten de mannen met ervaring). Maar dat kan altijd nog. Een goede wasbeurt is goed zelf te doen en dan zie je al gelijk wat meer van de auto.

[ Voor 9% gewijzigd door AkroBatik op 01-01-2007 18:48 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:48

yassine

Nothing to it but to do it!

AkroBatik schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:40:
Ik zou het persoonlijk niet van de lak af laten hangen maar goed :)

De autowassen doe je met een nieuwe spons (niet een die je ergens uit een schuur vandaan getrokken hebt). Zorg ervoor dat je de auto goed afspuit en dat het meeste vuil al weg is. Pak vervolgens een emmer met autoshampoo en lauw water. Gebruik bij het autowassen veel water. Hoe meer water je gebruikt hoe meer kans je hebt op krassen.

Als er nou ergens iets zit waarvan je denk nou, dat krijg ik er wel af door even wat harder te boenen, niet doen. Ook hiervan krijg je krassen. Als de auto schoon is, zou je kunnen overwegen om hem nog een keer te wassen afhankelijk van hoe schoon hij is. Als je hier niet toe besluit kan je hem gewoon afspuiten en anders kan je de stappen van boven af aan weer volgen.

Vervolgens het in de wax zetten. Ik ben erg fan van maguirs Techwax. Die is te krijgen bij de brezan voor ongeveer 25 euro. (hoop geld maar je doet er ook redelijk veel auto's mee). Zet de auto gewoon voorzichtig in de was en kijk wat het resultaat is. Er zit een applicator pad bij de techwax waar mee je hem in kan poetsen. Uitpoetsen kan je doen met een oude (zachte) handdoek.

Er zullen mensen zijn die zullen wijzen op een uitgebreider stappen plan, echter denk ik niet dat dat echt nodig is. Er zit bij zo weinig kilometers geen teer, incecten of wat dan ook op de auto dus dat scheelt En tja bij het volgen van de stappen hierboven geldt, baat het niet schaadt het niet.
check je zin eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Mocht je bij het wassen toch wat " schade " zien van de vogels, laat 'm polijsten door een bedrijf. Grote kans dat het toch nog goed genoeg te redden is en dat je er uiteindelijk niets van terug ziet. Dat is de 150 euro zo wie zo wel waard.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

wat is daar mis mee dan

:+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:48

yassine

Nothing to it but to do it!

Het is toch: Hoe meer water je gebruikt des te minder kans op krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

yassine schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:47:
[...]

Het is toch: Hoe meer water je gebruikt des te minder kans op krassen
Ikke begrijp. Vandaar de smilie

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Auto kopen, naar de dealer rijden, situatie uitleggen, waarschijnlijk kwestie van filters en sapjes vervangen.
Inderdaad zelf auto afspuiten en met veel water zachtjes alle poep eraf proberen te halen.
Kwak er anders nog wat geld tegenaan om hem een perfecte glans terug te laten krijgen, maar daar gaat hij niet beter van rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05

Meneer aard

Porsche rulez!

Mocht je tot aanschaf overgaan, een hele grote beurt laten doen (of zelf):
-Olie verversen
-Olie filter
-Benzine filter + leidingen doorspoelen + benzine drainen
-Luchtfilter
-Bougies
-Versnellingsbak olie
-Remdelen gangbaar maken

Verder kan het voorkomen dat er een keerring gaat lekken, of een pakking. Dit kan komen door het vele stil staan. Ga niet lopen rommelen met additieven maar gewoon nieuwe keerringen. Eventueel zullen je banden opzich ook wel gaar zijn (mogelijk vierkant, van het lange stil staan). Dus eventueel vervangen. Kijk goed op scheurtjes etc, kan duiden op uitdroging. Dus gewoon vervangen voor de veiligheid.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb net met m'n opa gebeld en mijn overdenkingen voorgelegd. Zijn voorstel was om een afspraak te maken voor apk en grote beurt en dat hij dan de kosten op zich zou nemen.

Ik vond dit voorstel te gek voor woorden, waarom zou die man nog zoveel geld in die auto stoppen? Uiteindelijk besloten dat hij de apk-keuring betaald en ik de grote beurt, vond dit wel zo netjes en hij wilde persé iets bijleggen.

Toen bedacht m'n opa zich nog dat hij nog recht heeft op een x% korting op een beurt. Bij koop van de auto is afgesproken dat er een korting gegeven wordt op de 1e beurt die de auto nodig heeft. Hij wist dit percentage niet, maar het is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Morgen ga ik bellen voor een afspraak bij de peugeot dealer en ook zal ik het geld naar m'n opa overmaken. Ik ga iig vrijdag de auto grondig poetsen.

Heb wel met m'n opa afgesproken dat ik 'm eens op kom halen om "het Rotterdam van nu" te laten zien. Hij is al in geen jaren in de stad geweest! Dat is toch wel het minste wat ik terug kan doen.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle reacties, ze hebben me zeker geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Roland_EM25 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:19:
Ik heb net met m'n opa gebeld en mijn overdenkingen voorgelegd. Zijn voorstel was om een afspraak te maken voor apk en grote beurt en dat hij dan de kosten op zich zou nemen.

Ik vond dit voorstel te gek voor woorden, waarom zou die man nog zoveel geld in die auto stoppen? Uiteindelijk besloten dat hij de apk-keuring betaald en ik de grote beurt, vond dit wel zo netjes en hij wilde persé iets bijleggen.

Toen bedacht m'n opa zich nog dat hij nog recht heeft op een x% korting op een beurt. Bij koop van de auto is afgesproken dat er een korting gegeven wordt op de 1e beurt die de auto nodig heeft. Hij wist dit percentage niet, maar het is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Morgen ga ik bellen voor een afspraak bij de peugeot dealer en ook zal ik het geld naar m'n opa overmaken. Ik ga iig vrijdag de auto grondig poetsen.

Heb wel met m'n opa afgesproken dat ik 'm eens op kom halen om "het Rotterdam van nu" te laten zien. Hij is al in geen jaren in de stad geweest! Dat is toch wel het minste wat ik terug kan doen.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle reacties, ze hebben me zeker geholpen!
Gefeliciteerd :)

Ik heb zelf in 2003 een destijds nieuwe 206 XS 1.6-16v gehad. Het rijd echt heerlijk, genoeg vermogen, en de zit is goed.

Top bak.

De auto moest weg, omdat hij door LPG perikelen zo goed als dood was. Daar zal jij dus geen last van krijgen. Van 2004 tot 2006 een Seat Ibiza TDI @ 177pk gehad. Vermogen was heerlijk in die auto, maar de zit en het weggedrag van de 206 haalde hij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 21:01
Is inderdaad geen geld nee voor zo'n auto... Dus heb je wel geluk mee. :p Aardige opa. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Ik heb zelf nog geen maand een 6 jaar oude Opel Astra, die 3 jaar stil heeft gestaan. Even een volle accu eraan hangen, starten, lopen.

De verkoper heeft de APK-keuring betaald (3 jaar bedrijfsvoorraad, APK dus bijna 3 jaar verlopen), en anders dan de ruitenwissers voor weet ik helaas niet wat daar allemaal is vervangen, er staat iig niets van op het keuringsbewijs. Ik heb sindsdien voor 450 euro de grootste beurt laten doen waarbij dus filters en vloeistoffen zijn vervangen, tevens waren er 2 slangetjes en een aandrijfashoes lek (anders was het 130 euro goedkoper geweest :P ), zitten er voor 100 euro 2 nieuwe banden op (1 was lek, schroef erin en te lang door blijven rijden en de reserve band had 0,1mm profiel, dus de voorbanden vervangen en de "goede" voorband als reserve gehouden) en zat de ERG-klep vast, wat me 82 euro kostte. Oh ja, en een achterruitenwisser voor 16 euro :P (Hoort schijnbaar niet bij APK itt die aan de voorkant 8)7)

Ondanks de 650 euro (550 als je de nieuwe banden niet meetelt, dat staat los van 3 jaar stilstaan) verbouwing kost hij mijn '00-er met 146dkm nog steeds maar de helft van een '03 (zelfde model), of evenveel als een '99 met 240dkm (aldus Autoweek Carbase).

Het kan zijn dat je accu stuk is door diepontlading (bij de mijne was de minpool losgekoppeld, accu doet het nog perfect) en je moet even uitkijken of er geen hele dure dingen zijn uitgedroogd of vastgeroest/stoft, en vloeistoffen + filters vervangen, maar verder kan er volgens mij niet meer zoveel mis zijn.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1