[MySQL] Service gaat na +/- een uur hangen*

Pagina: 1
Acties:

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Sinds gister heb ik een probleem met MySQL. Als ik de server herstart duurt het even voordat de service MySQL gestart is. Volkomen normaal. Tijdens het starten krijg ik dan ook de volgende foutmelding:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server during query in c:\xx\xx.ext\wwwroot\home.php on line 17
Dan is MySQL online en werkt alles naar behoren. Na een aantal uur krijg ik uit het niets de onderstaande foutmelding:
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10055)
De service MySQL is gewoon gestart. Stoppen of herstarten is niet mogelijk. De status blijft dan op "stopping" hangen. Het lijkt dus alsof de verbinding naar de DB verbroken is en niet dat MySQL offline is.

Info: Windows server 2003
MySQL 4.1

Weet iemand wat dit kan zijn?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als een service op stopping of starting blijft hangen dan kun je er wel vanuit gaan dat de service NIET goed werkt. Misschien moet je mysql ff opnieuw installeren

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Klopt, Ik zal deze opnieuw installeren.

Toch werkt MySQL wel en lijkt het dus dat de locale verbinding verbroken wordt.

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou het misschien niet met je andere probleempje temaken hebben? [Firewall] Server 2003 kan firewall niet starten
Tenzij dit niet dezelfde server is.
Die error 10055 komt ook van Windows voor zover ik weet (clientside connect failure, naar localhost connecten is nog steeds een client-server actie :P

Misschien eens even een virusscannertje over die server heen laten lopen? En ook hier geldt: geef volledige informatie, want met eenregelige posts kunnen we niet zo veel... Daarnaast is via google zat te vinden over deze foutmelding. Met [google=10055 mysql] zit ik binnen 10 seconden naar eenpaar mogelijke oplossingen te kijken. Wat had jij al gevonden?

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 02-01-2007 20:40 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters