Externe monitor op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
L.S.,

Probleem als volgt:

Laptopscherm flikkerde, soms geen beeld, tenslotte magenta-achtige kleuren, trillend beeld en soms helemaal geen beeld. Conclusie leverancier: scherm kaput. Balen dus. Mijn oplossing: vooralsnog een externe monotir aansluiten (reparatie te duur). Zo gezegd, zo gedaan, werkte prima. Met de nadruk op werkTE... Ik kwam op het (stomme?) idee dan maar het de hele scherm van de laptop te demonteren, inclusief aansluitkabels etc. zodat ik een kale laptop zonder scherm en zonder losse draadjes en uitsteeksels overhield. Zag er best wel strak uit. Maarrr... toen ik de laptop weer wilde inschakelen (met daaraan dus de externe monitor) schrik ok op door een tal harde piepen (2 x kort, 1 x lang en vervolgens 3 x kort etc.). Geen beeld dus, maar alleen veel lawaai... Verder niets. Blijkbaar kan de laptop )Acer) zijn (of is het haar?) eigen scherm niet meer vinden en springt dan op tilt...

Als ik hier op het verkeerde forum zit (ik heb toch eerst goed gekeken), sorry daarvoor dan. Maar de vraag is nu dus: Help? Anyone? :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Waarom sluit je de laptopmonitor niet opnieuw aan?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
is inderdaad daarom dat je die geluiden hoort,
spijtig genoeg heb je daardoor ook ev. recht op garantie verloren...
(als je die nog had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laptopmonitor opnieuw aansluiten gaat niet. En garantie zat er al niet meer op. Dank voor de reacties, maar is er een oplossing te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maken de connectors van het laptopscherm geen verbinding met elkaar (kans op kortsluiting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, connectors allemaal keurig verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens wel een goede suggestie, je naam dan... Misschien gooi ik die laptop wel uit het raam. Maar ja, dan ben ik wel alle gegevens op de HDD kwijt, nu ik eraan denk... Nog meer balen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verschillende datalijnen tussen het laptopscherm en de laptop zelf: het kan zijn dat de elektronica in het scherm ervoor zorgde dat sommige van deze lijnen met elkaar/Vss/Vdd waren doorverbonden en dat - nu deze is verwijderd - dit niet meer het geval is, wat de oorzaak van het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan nu een/de oplossing? Sorry hoor, maar een bevestiging van het probleem heb ik niet zoveel. Dacht dat ik hier aan HET goede adres voor dit soort problemen. Had mijn hoop eigenlijk op jullie als experts gevestigd... Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:33:
En dan nu een/de oplossing? Sorry hoor, maar een bevestiging van het probleem heb ik niet zoveel. Dacht dat ik hier aan HET goede adres voor dit soort problemen. Had mijn hoop eigenlijk op jullie als experts gevestigd... Jammer...
Nou, nou, beetje vriendelijker mag wel hoor. Je probleem staat hier pas 20 minuten, en echte tweakers documenteren wat ze hebben gedaan, en kunnen het weer ongedaan maken ;) .

Oftewel: je hebt niet eens beschreven wat je precies gedaan hebt, en waarom het niet meer terug te zetten is. Niemand is hier helderziend, misschien een aantal foto's plaatsen van wat je gedaan hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 01-01-2007 16:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:33:
Was het maar zo simpel dat elk probleem direct een perfecte oplossing heeft ;)
Ik geef maar een redenering aan, waar andere tweakers misschien op verder kunnen brainstormen. Geef het allenszins wat meer tijd.

Heb je het schermgedeelte (of de elektronica ervan) nog liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gambieter, touché, maar het is enigszins frustrerend als je om raad vraagt en de meeste mensen komen alleen maar met een bevestiging van het probleem (iets wat ik zelf dus al wist). Begrijpeliijk?

Heb simpelweg ALLE kabels/draadjes/connectoren vanuit de laptop van het scherm gehaald. het scherm gedemonteerd, en vervolgens de draadjes en connectoren vanuit de (gedeeltelijk) opengehaalde laptop verwijderd. Daardoor is er in ieder geval geen kans meer op sluiting o.i.d. Wellicht valt er ergens in de laptop iets met een DIP-switch of zoiets aan/uit te zetten? Ga nou niet roepen dat ik stom bezit ben geweest, een prutser/beginneling ben en zeker geen tweaker, dat is iets wat ik me zelf inmiddels ook wel besef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:19
Ja zoals iedereen al zegt.
Je scherm terug plaatsen.
Was dan al wel kapot maar dat maakt niet ja.
Als alle kabels weer zijn aangesloten zal hij waarschijnlijk weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Disco Stu, scherm nier meer beschikbaar, electronica nog wel... Reconnect, bedoel je te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:49:
Disco Stu, scherm nier meer beschikbaar, electronica nog wel... Reconnect, bedoel je te zeggen?
Eventueel, het idee waar ik momenteel mee zit: elektronica reconnecten, evenals de losse tft die je als vervanging dacht te gebruiken, vervolgens weer proberen op te starten met de hoop dat het werkt. Je kan dan op de prinplaat uitmeten welke (data)lijnen met Vss/Vdd of wat dan ook zijn doorverbonden, dit noteren en vergelijken met wat je op de lijnen waarneemt zonder dat de elektronica staat aangesloten.

Allenszins is maar een idee gebaseerd op een redenering, weet niet wat de rest ervan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Laptops zijn gebouwd als 1 geheel, je kunt er dus niet vanuit gaan dat er nog dipswitches ergens zitten die er voor zorgen dat het wel blijft werken. Alles nameten zoals hierboven gemeld, is een idee maar zoals je zelf al aangeeft ben je een beginner en zal je hier niet veel mee opschieten.

Overigens: volgens jou heb je alleen het scherm verwijderd, maar wie zegt dat er geen extra electronica in het scherm gedeelte heeft gezeten? Wij kunnen het in ieder geval niet zeggen omdat we niet weten welke laptop je hebt (een acer, maar ja hoeveel acers bestaan er)

De oplossing dus: alles opnieuw terugplaatsen (dat gaat dus niet) of ter reperatie aanbieden (dat gaat geld kosten)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou sowieso ook al eens de beepcode nakijken waarvoor deze staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK allen, dank voor de info. 'k Zal maar eens een nieuwe PC gaan bestellen... Enig idee hoe alle date van Hitachi 60 Gb HDD kan gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:25:
Enig idee hoe alle date van Hitachi 60 Gb HDD kan gaan halen?
Ja, HDD in een andere laptop hangen en dan met Linux cd opstarten en via netwerk o.i.d kopieren naar andere PC.

Of een USB 2.0 2.5" Laptop HD casing kopen, daar de HDD instoppen, data overpompen, en er een leuke 60GB externe schijf aan overhouden.

Wel dom om het scherm weg te gooien zonder eerst te testen of het werkte 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:25:
OK allen, dank voor de info. 'k Zal maar eens een nieuwe PC gaan bestellen... Enig idee hoe alle date van Hitachi 60 Gb HDD kan gaan halen?
Een 2,5" naar 3,5" converter kopen of een 2,5" externe case voor USB. Prijs is een eurotje of 20, maar dan kan je die HDD nog wel blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behuizing voor laptop HD met usb aansluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Misschien zou je naar de pinouts voor je laptop kunnen kijken, en dan de pinouts voor de dingen die je hebt weg gehaald. Misschien moet je ergens twee pinnetjes kortsluiten oid, en 'denkt' de laptop dat het scherm er gewoon is. Maar ik heb geen idee of dit eventueel bestaat, of dat ik onzin uit zit te kramen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verklaring van welke lijnen welke functie hebben, zijn mogelijk op het internet te vinden. misschien kan je het probleem voorleggen aan de laptopfabrikant en kan deze een tip geven van hoe je ervoor kan zorgen dat je de laptop alsnog op een ander scherm kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Vragen over monitor problemen horen in VB en niet in OH.
Vandaar: move OH >> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1